روسیه ارتباط ریلی و هوایی خود با قزاقستان را قطع کرد

به گزارش هیو بلاگ، دولت روسیه با توجه به اعلام شرایط فوق العاده در جمهوری قزاقستان، حرکت کلیه قطارهای مسافری و همچنین پرواز خطوط هوایی به این کشور را به دلیل تهدید شیوع ویروس کرونا، به طور موقت متوقف کرد.

روسیه ارتباط ریلی و هوایی خود با قزاقستان را قطع کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دفتر مطبوعاتی راهآهن دولتی روسیه خاطرنشان کرد که حرکت کلیه قطارهای مسافری بین فدراسیون روسیه و جمهوری قزاقستان بهدلیل تهدید شیوع ویروس کرونا بهطور موقت متوقف میگردد.

بر اساس این اطلاعات، مطابق با بیانیه رسمی راهآهن قزاقستان و بهمنظور جلوگیری از شیوع عفونت ویروس جدید (2019-) CoV ، از تاریخ 17 مارس (27 اسفند ماه) تا دستورالعمل های بعدی، حرکت تمامی قطارهای مسافربری مستقیم بینالمللی متوقف شده است و از سرگیری ارتباط ریلی بعداً اعلام خواهد شد.

شرکت های هواپیمایی روسی نیز فهرست پروازهای لغوشده و پروازهای متعلق به قزاقستان را به دلیل شیوع ویروس کرونا گسترش دادند؛ علاوه بر این، برنامه پروازها از مقصد روسیه به کشورهای اروپایی تنها با محدودیت خاص اجرا می گردد.

ذکر این نکته لازم است که از 16 مارس (26 اسفند)، به دلیل شیوع ویروس کرونا، در سراسر خاک قزاقستان شرایط اضطراری اعلام شد که فعلاً تا 15 آوریل (اواسط فروردین ماه) ادامه خواهد داشت. قاسم-ژومارت توکایف رئیس جمهوری قزاقستان دستور داده است تا یک کمیسیون دولتی برای اتخاذ تصمیمات اضطراری برای مقابله با این بیماری ایجاد گردد.

ارتباط هوایی بین روسیه و ارمنستان موقتاً محدود می گردد

روسیه و ارمنستان بهمنظور جلوگیری از شیوع عفونت ویروس کرونا، بهطور موقت تردد هواپیماهای مسافری بین دو کشور را محدود می نمایند؛ این مسئله در جریان مذاکرات تلفنی نیکول پاشینیان نخستوزیر ارمنستان و میخائیل میشوستین نخستوزیر جدید روسیه مورد تصمیمگیری نهاده شد. طرفین درباره اقدامات مشترک برای مقابله با گسترش این بیماری نیز گفت وگو کردند.

بر اساس توافقات نخستوزیران دو کشور، محدودیت تردد مسافر بین ارمنستان و روسیه فعلاً برای مدت دو هفته اجرا خواهد شد، ضمن اینکه از بازگشت شهفرایندان دو کشور به وطن خود نیز اطمینان حاصل خواهد شد؛ البته فرایند بدون وقفه حمل و نقل محموله و کالا بین دو دو کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تا امروز 26 مورد از عفونت ویروس کرونا در جمهوری ارمنستان ثبت شده است.

علاوه بر این، دولت فدراسیون روسیه روز دوشنبه تصمیم گرفت تا از تاریخ 18 مارس (28 اسفند ماه) به طور موقت ورود اتباع خارجی به خاک فدراسیون روسیه را بهدلیل شیوع ویروس کرونا محدود کند.

میخائیل میشوستین نخستوزیر روسیه شرح داد که محدودیت ورود درخصوص رانندگان کامیون های حمل کالا، دیپلمات های سایر کشورها و افرادی که حق اقامت دائم در فدراسیون روسیه دارند، اعمال نخواهد شد.

طبق آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، بیش از 170هزار نفر در کل جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند که از این تعداد تقریباً 78هزار بیمار شفا یافته و 6526 نفر از جهان رفتهاند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2439

به "روسیه ارتباط ریلی و هوایی خود با قزاقستان را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه ارتباط ریلی و هوایی خود با قزاقستان را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید