بهترین جاذبه ها برای بچه ها در سفر به استکهلم، تصاویر

به گزارش هیو بلاگ، بسیاری از شهر ها خیلی مناسب بچه ها طراحی نشده اند: یا تفریح های زیادی برای فرزندان وجود ندارد یا جاذبه ها کاملاً مخصوص بچه ها بوده و والدین را به رنجی طولانی در طی روز دچار می نمایند. خوشبختانه استکهلم یکی از شهرهای ایده آل برای سفر با بچه ها است. در طراحی جاذبه های مخصوص بچه ها تجربه هایی برای لذت بزرگسالان هم در نظر گرفته شده که ما در ادامه به معرفی 10 مورد برترشان پرداخته ایم.

بهترین جاذبه ها برای بچه ها در سفر به استکهلم، تصاویر

1. موزه تِکنیسکا

تکنیسکا (Tekniska) یا همان موزه فنی پر از چیزهای علمی مجذوب کننده برای فرزندان شما بوده و می توانید آن ها را به جهانی تعاملی موزه بسپرید. در نمایشگاه مگامایند (Megamind) بچه ها می توانند ایده های خود را جان ببخشند و حتی شما هم می توانید در ساخت رادیو، فراوری انرژی یا حتی در یک بازی ویدئویی به ابعاد واقعی شرکت داشته باشید. این موزه پر از نمایشگاه های دائمی و موقتی است که می تواند فکر کودکتان را به چالش کشیده و او را به دورترین محدوده ها راهنمایی کند.

2. اریکس دالسْبادِت

استخر های عظیم، استخرهای کوچک، استخرهای سرپوشیده، استخرهای روباز، استخرهای ماجراجویانه، استخرهای استاندارد المپیک و ... در این مجموعه انتظار فرزندان علاقه مند به شنای شما را می کشند. در هر زمانی از سال می توانید به سمت اریکس دالسبادت (Eriksdalsbadet) رفته و از شنا، بازی و سونا لذت ببرید. حتی در زمستان هم امکان شنا در استخر روباز وجود داشته و می توانید از روی سکوی پرش چوبی پوشیده شده با برف به داخل آب گرم شیرجه بزنید.

3. دوچرخه سواری

جاهای زیادی در شهر به شما دوچرخه اجاره می دهند و حتی می توانید یک تور با دوچرخه هم رزرو کنید. البته چون راه یابی در استکهلم بسیار راحت است، دوچرخه های شهری را برای خانواده ها بیشتر توصیه می کنیم. قسمت مخصوص دوچرخه در تمام شهر مانند ماری پیچیده شده و حتی اگر باز هم احساس امنیت نمی کردید که با بچه ها در کنار خیابان دوچرخه سواری کنید (که البته دلیلی وجود ندارد) می توانید به سمت یورگوردن (Djurgården) بروید. در اینجا آزادانه و بی دغدغه ساعت ها به دوچرخه سواری پرداخته و انرژی بچه هاتان را به خوبی تخلیه کنید.

4. کایاک سواری

می توانید کایاک های خود را اجاره نموده یا یک تور را رزرو کنید. فرقی ندارد کدام راه را برگزیده باشید به هر حال به زودی خود را در حال لذت بردن در قلب شهر می بینید. چشم انداز ای که می توانید از داخل قایق ها تماشا کنید، بسیار متفاوت خواهد بود. برای احتیاط بیشتر بهتر است هنگام عبور از یک جزیره به سمت جزیره بعد اطراف خود را نگاه کنید زیرا رفت و آمد قایق های عظیم و کوچک در این نواحی کم نیست.

5. اسکانسِن

اسکانسن (Skansen) اولین موزه روباز جهان بود و هنوز هم بعد از 130 سال، هر کسی را که به تاریخ، صنایع دستی بومی، غذای محلی و حیوانات منطقه علاقه داشته باشد سر ذوق می آورد. در اینجا گوزن، خرس، گرگ، سیاهگوش و حیوانات متعدد دیگری را پیدا می کنید و در کنار آن ها ساختمان های گوناگونی که از نواحی مختلف سوئد به این موزه آورده شده اند هم مجذوب کننده هستند. با کاوش در این ساختمان ها می توانید تصویری از یک مدرسه قدیمی یا کلیسای 150 سال قبل کشور را داشته باشید. جدای از تمام موارد نامبرده، تماشای صنعت پیشه گانی چون شیشه کاران و بازدید از باغ ها، زمین بازی، گیفت شاپ یا حتی استراحت در رستوران های مختلف هم می توانند یک روز عالی را برای شما بسازند.

6. گرونا لوند

گرونا لوند (Gröna Lund) یک شهربازی کامل با انواع وسیله های هیجان انگیز و تونل وحشت های پر هیجان است، اما جدای از وسایل بازی، اجراهای زنده ای هم به صورت روزانه در اینجا برپا می شوند. اگر به موسیقی زنده علاقه دارید، گرونا لوند می تواند یکی از برترین گزینه ها برای شما باشد. قایق های مسافربری شما را دقیقاً دم در شهربازی پیاده نموده و این جا به جایی روی آب خود به تنهایی افسون این جاذبه را بیشتر می نماید. مطمئن باشید که کودکتان از برنده شدن یک تخته شکلاتی خیلی شاد خواهد شد.

7. هومْله گوردن

این پارک زیبا و دوست داشتنی برای پیک نیک یا پیاده روی بسیار ایده آل است و طی گردش در آن می توانید با تماشای مجسمه های پراکنده درباره استکهلم بیشتر بدانید. در قسمت شمالی هومْله گوردن (Humlegården) یک زمین بازی عالی برای بچه ها وجود دارد و می توانید از همان جا اسنک هم تهیه کنید. در ماه های گرم تر، رستوران ها و غرفه هایی در انتهای جنوبی هم ظاهر می شوند. در زمستان اینجا یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد برای سورتمه سواری خواهد بود.

8. خانه پروانه

در مساحت بیش از 3000 متر مربع خانه پروانه، هزاران پروانه زیبا و چشم نواز وجود دارند. همان طور که از اتاق های متعدد این مجموعه تماشا می کنید، می توانید با کودک خود از پل ها و آبشارها گذشته و به تماشای ردیف خیره کننده گونه های مختلف پروانه ها بپردازید. بسیاری از موارد به نمایش درآمده، گونه های نادری از سرزمین های دور هستند اما هیچ گونه در حال انقراضی در این بین وجود ندارد.

9. پارک هاگا

بعد از تمام شدن بازدیدتان از خانه پروانه، به سمت در رفته و خود را در زیبا ترین پارک استکهلم بیابید. پارک هاگا (Hagaparken) وسیع بوده و یک دریاچه عظیم هم برای شنا و ماهی گیری در تابستان در وسطش پیدا می کنید. پارک هاگا یکی از برترین نمونه های طراحی پارک انگلیسی در سوئد بوده و همان طور که در طول مسیرهای پیاده روی به سمت درختان یا فضاهای باز حرکت می کنید، بعضی ساختمان های غیرمعمول تاریخی را هم می بینید که محافظت می شوند. کافه ها و رستوران ها در طول پارک پراکنده شده اند و اگر هوا مناسب باشد می توانید رو چمن ها بنشینید.

10. خانه فرهنگ

خانه فرهنگ (Kulturhuset) مجموعه ای شلوغ و محبوب با کتابخانه ها، کتاب فروشی ها، تئاتر، پایکوبی، اجراهای مختلف، کافه ها و رستوران های مختلف است و برای هر کسی از هر سنی در آن چیزی پیدا می گردد. در واقع این مقصد یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد فرهنگی برای بچه ها و والدین به طور یکسان به تعداد می رود. در خانه فرهنگ قسمتی عظیم به نام اتاق بچه ها وجود دارد که فرزندانتان می توانند در آن مشغول بازی، ساخت و ساز، مطالعه یا حتی تماشای بیرون از پنجره های عظیم شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8598

به "بهترین جاذبه ها برای بچه ها در سفر به استکهلم، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه ها برای بچه ها در سفر به استکهلم، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید