ماده نانوی جدید با قابلیت کشف پیچش مولکول ها

به گزارش هیو بلاگ، محققان پیروز به تولید ماده نانوی جدیدی شده اند که از آن می توان برای شناسایی مولکول های دارای پیچش و انحنا استفاده کرد.

ماده نانوی جدید با قابلیت کشف پیچش مولکول ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان برای مطالعه ساختار مواد بسیار کوچکی همچون مولکول ها با دشواری های زیادی روبرو هستند و یک ماده نانوی جدید می تواند پیچش ها و خمیدگی های مولکول ها را شناسایی کرده و بخشی از این مشکل را برطرف کند.

مولکول ها ده هزار بار کوچک تر از سرسنجاق هستند و لذا دقیقا نمی توان شرایط و پیچیدگی های آنها را مطالعه کرد. چرخش ها و پیچش های مولکول ها موجب شکل گیری واکنش های مختلف شیمیایی در آنها می شود و از همین رو این مساله برای دانشمندان اهمیت زیادی دارد.

پژوهشگران دانشگاه Bath انگلیس نانوماده جدیدی تولید کرده اند که با شناسایی پیچش های مولکول ها تولید محصولاتی همچون انواع عطر، غذا، افزودنی های خوراکی، ادویه ها و غیره را متحول می کند. آنان در مورد ماهیت این نانوماده توضیح زیادی ارائه نکرده اند، اما می گویند در آینده با تزریق آن به انواع مولکول ها می توان شکل و ماهیت آنها را با دقت زیادی مورد مطالعه قرار داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 25

به "ماده نانوی جدید با قابلیت کشف پیچش مولکول ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماده نانوی جدید با قابلیت کشف پیچش مولکول ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید