قرارداد 95 میلیون دلاری پنتاگون برای ارتقا پایگاه اینجرلیک ترکیه

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در شرایطی که دولت آنکارا مقامات واشنگتن را به بستن دو پایگاه نظامی مورد استفاده نیروهای آمریکا در خاک ترکیه تهدید می نماید، وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه بیان کرد که به منظور ارتقا و بهینه سازی پایگاه هوایی اینجرلیک، چندین قرارداد با ارزشی بالغ بر 95 میلیون دلار منعقد نموده است.

قرارداد 95 میلیون دلاری پنتاگون برای ارتقا پایگاه اینجرلیک ترکیه

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با ارزانترین تورهای آنتالیا همراه باشید.

طبق اعلان رسمی پنتاگون که بر روی تارنمای رسمی این وزارتخانه نهاده شد، مبلغ پیش بینی شده در این قراردادها که با هشت شرکت ترکیه ای منعقد شده است، برای تأمین الزامات طراحی- ساخت، طراحی نیمه کامل و کامل زیرساختها اختصاص یافته است.

این قراردادها که ظاهراً پروژه هایی کوتاه مدت نیستند- زیرا تاریخ انتها آنها سی و یکم دسامبر 2024 مشخص شده است- نشان می دهند که پنتاگون اجرایی شدن تهدیدهای ترکیه را غیرمحتمل می انگارد.

لازم به ذکر است که قانونگذاران در کنگره آمریکا به تازگی قانون ارتقا امنیت ملی آمریکا و پیشگیری از تجدید فعالیت داعش را طرح نموده اند که به موجب آن، وضع تحریم های مالی علیه ترکیه به بهانه خرید سامانه های پدافند هوایی اس- 400 از روسیه مجاز شمرده می گردد.

اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به طرح این لایحه در کنگره آمریکا تهدید نموده است که دو پایگاه هوایی اینجرلیک و کورچیک در خاک خود را تعطیل می نماید.

بنا به گزارشها، پایگاه هوایی اینجرلیک محل نگهداری تسلیحات هسته ای تاکتیکی آمریکا و پایگاه کورچیک محل استقرار ایستگاه رادار هشدار اولیه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1203

به "قرارداد 95 میلیون دلاری پنتاگون برای ارتقا پایگاه اینجرلیک ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد 95 میلیون دلاری پنتاگون برای ارتقا پایگاه اینجرلیک ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید