حلوصی آکار: ترکیه از حق حاکمیت اوکراین حمایت می کنیم

به گزارش هیو بلاگ، وزیر دفاع ترکیه در دیدار با رئیس جمهور و وزیر دفاع اوکراین گفت، کشورش از حق حاکمیت این کشور حمایت می کند.

حلوصی آکار: ترکیه از حق حاکمیت اوکراین حمایت می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز جمعه در سفر به کی یف گفت، کشورش از حق حاکمیت اوکراین حمایت می کند.

به نوشته روزنامه ینی شفق، آکار در نشست خبری مشترک با آندری تاران وزیر دفاع اوکراین گفت: از حق حاکمیت اوکراین و استفاده از راهکار های مسالمت آمیز در این زمینه دفاع کرده و خواهیم کرد.

آکار ضمن اشاره به روابط دوجانبه عمیق میان دو کشور گفت، آنکارا و کی یف گام های مهمی را به ویژه در خصوص همکاری های دفاعی و امنیتی برداشته اند.

وزیر دفاع ترکیه در سفر به اوکراین با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و گفت وکو کرد.

زلنسکی در حساب توئیتری خود درباره این دیدار گفت: از ترکیه و رجب طیب اردوغان [رئیس جمهور این کشور] بابت حمایت از حق حاکمیت اوکراین، کمک به مبارزه علیه ویروس کرونا و جبران خسارات ناشی از سیل قدردانی می کنم.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 به دنبال بحران اوکراین و همه پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، مسکو را به مداخله جویی در اوکراین متهم و علیه این کشور تحریمهایی وضع کردند. سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز به تازگی گفت که در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر احتمال رفع تحریم های کشورهای غربی علیه مسکو دیده نمی شود.

ترکیه به عنوان یکی از شرکای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در تلاش است از یک سو سیاست های خود را با کشورهای عضو این پیمان همسو نگه دارد و از سوی دیگر اتحاد با روسیه را نیز حفظ کند.

آنکارا از یک سو سامانه موشکی اس 400 را از روسیه خریداری کرده و از سوی دیگر در برنامه تولید قطعات جنگنده اف-35 مشارکت دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4450

به "حلوصی آکار: ترکیه از حق حاکمیت اوکراین حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلوصی آکار: ترکیه از حق حاکمیت اوکراین حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید