قادر خان بازیگر سرشناس بالیوود درگذشت

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، قادر خان بازیگر مطرح بالیوود که متولد افغانستان بود روز دوشنبه 31 دسامبر در سن 81 سالگی براثر بیماری در بیمارستانی در کانادا از جهان رفت. این خبر را پسرش سرفراز به رسانه های کشور هند بیان کرد.

قادر خان بازیگر سرشناس بالیوود درگذشت

در واکنش به خبر درگذشت قادر خان، شخصیت های برجسته هندی مانند نارندرا مودی نخست وزیر این کشور و آمیتاب باچان ستاره نامدار بالیوود مراتب تسلیت خود را اعلام کردند.

قادر خان با مهارتش در بازیگری پرده سینما را درخشان نموده بود، او همچنین به عنوان فیلمنامه نویس در بسیاری از فیلم های به یاد ماندنی مشارکت داشت. با خانواده اش ابراز همدردی می کنم. این جملات را نارندرا مودی در صفحه توییتر خود نوشت.

قادر خان از پدری افغانستانی و مادری هندی در سال 1937 در کابل به جهان آمد. او نخستین بار در سال 1973 بازیگری را تجربه کرد، پس از آن وی در بیش از 300 فیلم نقش آفرینی کرد و همچنین برای نزدیک به 250 فیلم دیالوگ نوشت. از جمله فیلم های شناخته شده ای که او برای آنها دیالوگ نوشت می توان به آمر اکبر آنتونی با بازی آمیتاب باچان اشاره نمود.

از جمله فیلم های بسیار پیروز قادر خان در بالیوود می توان به کولی، نصیب و چشم ها اشاره نمود. او طیف وسیعی از نقش ها از کمدی تا شخصیت های پلید را در فیلم های متنوع ایفا می کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 658

به "قادر خان بازیگر سرشناس بالیوود درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قادر خان بازیگر سرشناس بالیوود درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید