غار نخجیر توسط همیاران طبیعت پاک سازی شد

به گزارش هیو بلاگ، به مناسبت هفته گردشگری و روز ملی غار پاک، غار نخجیر توسط گروه های دوستدار طبیعت در استان مرکزی پاک سازی شد.

غار نخجیر توسط همیاران طبیعت پاک سازی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سید حسن حسینی معاون گردشگری استان دراین باره گفت: سال های گذشته نیز به همت گروه های مردم نهاد حرکات نمادینی در این روز برای پاکیزگی و معرفی غار اجرا شده است، که بازتاب و تأثیرات بسیار مثبتی داشت.

او اضافه کرد: غار نخجیر به عنوان یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین آثار طبیعی در منطقه دلیجان می تواند به جاذبه ای منحصربه فرد در صنعت گردشگری ایران و عاملی برای توسعه و رونق گردشگری در این منطقه مبدل گردد.

حسینی اضافه کرد: مراسم بازدید و پاک سازی از این غار، هرسال به مناسبت روز جهانی غار پاک و هفته گردشگری انجام می گردد.

او اضافه کرد: غار نخجیر از مناطق هدف گردشگری در استان است، البته با توجه به پتانسیل های منطقه و تبلیغات اجرا شده، در این صندلی نهاده شد. غار نخجیر از جمله آثار استان مرکزی است و برای حفظ، ارتقا و ماندگاری آن، همه باید تلاش کنیم.

این غار در نزدیکی شمال شرقی شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی و در منطقه ای به نام نخجیر نزدیک روستای نراق در دل کوه تخت واقع شده است. غار نخجیر در زمره غارهای مرطوب افقی محسوب می گردد و متعلق به دوران سوم زمین شناسی است.

این غار در سال 1384 توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با شماره 13814 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 268

به "غار نخجیر توسط همیاران طبیعت پاک سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار نخجیر توسط همیاران طبیعت پاک سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید