عربستان، کوشش ناکام بن سلمان برای پاک کردن کارنامه سیاه خود، کمپین پسر سلمان العوده در حمایت از پدرش

به گزارش هیو بلاگ، فرزند سلمان العوده، مبلغ برجسته زندانی سعودی گفت که کمپینی برای حمایت از پدرش به راه انداخته است.

عربستان، کوشش ناکام بن سلمان برای پاک کردن کارنامه سیاه خود، کمپین پسر سلمان العوده در حمایت از پدرش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت واقعیت موجود در عربستان نشان می دهد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای بهبود چهره اش در برابر جهانیان کوشش می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این روزنامه آمریکایی تأکید کرد که مقامات آل سعود همچنان در حال سرکوب فعالان و مدافعان حقوق بشری و صدور احکام زندان برای فعالان هستند.

بر اساس گزارش این روزنامه محمد بن سلمان دستورالعمل هایی را برای مهار مجازات اعدام در راستای بهبود چهره خود صادر کرد ، اما واقعیت عربستان سعودی چیز دیگری را نشان می دهد.

سارا لیا ویتسون مدیر اجرایی سازمان حقوق بشری اکنون، دموکراسی برای جهان عرب که یک سازمان مستقر در نیویورک است، پس از خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشت که روزهای بدی در انتظار محمد بن سلمان خواهد بود.

مدیر این سازمان حقوق بشری که در حمایت از افکار جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان سعودی تاسیس شد، در توییتر نوشت: شخصی [ بن سلمان]، روز بدی را پشت سر گذاشت، هیچ خوب نبود، چرا که نتوانست به مصونیتی که از ترامپ خواسته بود و وی نیز کوشش داشت انجامش دهد، دست یابد. [ترامپ] فردی که سر و صدای زیادی داشت، امروز و فردا دوستان شیادش را به زباله دان می فرستد.

ویتسون اضافه کرد: آقای بن سلمان شما را در دادگاه می بینیم.

این موضع ویتسون پس از آن مطرح می گردد که رسانه های آمریکایی پیش از این خبر داده بودند دولت دونالد ترامپ اعطای مصونیت قضایی به محمد بن سلمان را آنالیز می نماید.

شبکه سی ان ان گزارش داد که دولت دونالد ترامپ در حال آنالیز درخواست اعطای مصونیت به محمد بن سلمان از پیگرد قانونی در پرونده ای است که توسط سعد الجبری، مشاور امنیتی سابق عربستان علیه وی تنظیم شده است.

الجبری مقام سابق امنیتی عربستان پیش تر با طرح شکایتی از ولیعهد سعودی گفت، محمد بن سلمان در سال2018 تیمی را برای ترور وی به کانادا فرستاده است. این شکایت به صدور احضاریه برای بن سلمان منجر شد.

در تاریخ 30 اکتبر ، دادگاه ایالات متحده احضاریه ای را به بن سلمان و 9 نفر دیگر در مورد این پرونده صادر کرد.

این شبکه آمریکایی پیش از این درباره احتمال اعطای مصونیت به محمد بن سلمان هشدار داده بود.

این شبکه هشدار داد که اعطای مصونیت توسط ترامپ به ولیعهد سعودی پیغام حمایت از دیکتاتورهای سراسر جهان است.

ترامپ ژانویه گذشته کاخ سفید را بدون اعطای مصونیت به بهترین دوست خود در منطقه ، که صدها میلیارد پول برای او خرج نموده بود ، ترک کرد.

از سوی دیگر عبدالله العوده ، فرزند سلمان العوده مبلغ سعودی ، پس از کسب مقام دهم سلمان العوده در لیست موثرترین افراد جهان ، کمپینی را با عنوان سلمان العوده ، سفیر صلح شروع کرد.

عبدالله العوده در حساب توییتر خود نوشت: فردا در کمپین هشتگ سلمان -العوده سفیر صلح با ما باشید.

وی در ادامه نوشت: پدرم پس از آنکه رتبه بالایی را نسبت به بسیاری سیاست مداران، پادشاهان در سراسر جهان کسب کرد، او را سفیر صلح نامیدند.

در سپتامبر 2017، مسئولان عربستان سلمان العودة را به اتهام تروریسم و توطئه علیه دولت بازداشت کردند. در این میان درخواست هایی از سوی شخصیت ها و سازمان های بین المللی و اسلامی برای آزادی وی مطرح است، اما مقامات سعودی به این درخواست ها توجهی ننموده اند.

پیش از این پسر سلمان العودة گفت که پدرش تقریبا نیمی از بینایی و شنوایی خود را در زندان از دست داده است.

هنوز حکمی در مورد سلمان العوده صادر نشده است، اما سعود الموجب دادستان عمومی عربستان و محمد بن ابراهیم السبیت معاون وی در دادگاه سعودی ، خواهان اعدام العوده با 37 مورد اتهام شدند.

سازمان دموکراسی برای جهان عرب اکنون گفت که العوده در طول بازداشت در زندان انفرادی مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته است.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7266

به "عربستان، کوشش ناکام بن سلمان برای پاک کردن کارنامه سیاه خود، کمپین پسر سلمان العوده در حمایت از پدرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، کوشش ناکام بن سلمان برای پاک کردن کارنامه سیاه خود، کمپین پسر سلمان العوده در حمایت از پدرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید