عراق، الصادقون: از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می کنیم، صالح و الکاظمی قادر به انحلال مجلس نیستند

به گزارش هیو بلاگ، یک عضو فراکسیون الصادقون در مجلس عراق با اعلام حمایت این فراکسیون از برگزاری انتخابات زودهنگام تاکید نمود رئیس جمهور و نخست وزیر نمی توانند مجلس را منحل نمایند.

عراق، الصادقون: از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می کنیم، صالح و الکاظمی قادر به انحلال مجلس نیستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ثامر ذیبان الحمدانی نماینده فراکسیون الصادقون در مصاحبه با پایگاه الاخباریه عراق گفت : ما از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می کنیم و از کمیساریای عالی انتخابات و دولت می خواهیم به طور جدی برای برگزاری پیروز و کاملا شفاف و واقع بینانه انتخابات فعالیت نمایند، با این حال ما اعتراض خود را به زمان برگزاری انتخابات اعلام نموده ایم.

الحمدانی گفت: زمان اعلام شده برای برگزاری انتخابات زودهنگام به چند دلیل مناسب نیست از جمله افزایش دمای هوا در ژوئن که سبب نارضایتی رای دهندگان و عدم مشارکت آنها می گردد و بهتر است انتخابات درماه آوریل(یک ماه زودتر) برگزار گردد، مشکل دیگر همزمانی انتخابات با امتحانات مدارس و مراکز آموزشی و مشغول بودن این مراکز به آماده کردن طرح امتحانات و مشغول بودن بیشتر معلمان به این مسئله است، زیرا بیشتر آنها به عنوان ناظر امتحانات فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد بر اساس قانون اساسی، مجلس باید به انحلال خود رای دهد و برهم صالح رئیس جمهور یا مصطفی الکاظمی نخست وزیر نمی توانند مجلس را منحل نمایند، زیرا قانون اساسی در این زمینه داور و فیصله دهنده است.

نماینده مجلس عراق گفت این معنای مخالفت ما با انتخابات زودهنگام نیست، بلکه بر عکس ما از کسانی هستیم که خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام بوده ایم، اما بر اساس اصول قانونی که یکی از آنها که بسیار مسئله مهمی است، تکمیل دادگاه فدرال است.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، اخیرا ششم ژوئن 2021 را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام تعیین نموده بود، با این حال محمد حلبوسی رئیس مجلس و بعضی گروههای سیاسی خواهان برگزاری انتخابات زودتر از موعد اعلام شده از سوی الکاظمی شده اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4824

به "عراق، الصادقون: از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می کنیم، صالح و الکاظمی قادر به انحلال مجلس نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، الصادقون: از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می کنیم، صالح و الکاظمی قادر به انحلال مجلس نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید