طرز تهیه کوبیده مرغ در 4 قدم ساده

به گزارش هیو بلاگ، پروتئین بالا و مزه لذیذ گوشت مرغ، آن را به یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین منابع پروتئین در دنیا تبدیل نموده است. کباب کوبیده مرغ هم یکی از همین غذاهای پرمصرف در سفره خانواده های ایرانی به شمار می رود که با دستورهای پخت مختلفی، تهیه می گردد.

طرز تهیه کوبیده مرغ در 4 قدم ساده

در این مطلب از مجله خبرنگاران ، طرز تهیه کوبیده مرغ آسان و بسیار خوشمزه را با همدیگر یاد می گیریم. با ما در ادامه همراه باشید تا روش پخت این غذای خوشمزه را در 4 قدم بسیار آسان بخوانیم.

مواد لازم برای تهیه کوبیده مرغ

  • مواد لازم برای 4 نفر
  • سینه مرغ: 400 گرم
  • ران مرغ بدون استخوان: 200 گرم
  • پیاز بزرگ: 2 عدد
  • کره: 1 قالب 50 گرمی
  • زعفران دم نموده غلیظ: 3 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو تازه: نصف لیموی بزرگ
  • زردچوبه: 1 قاشق چای خوری
  • پاپریکا: نصف قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل: به اندازه کافی

آموزش کوبیده مرغ مجلسی برای 4 نفر

  • زمان لازم برای آماده سازی مواد: 2 تا 3 ساعت
  • زمان لازم برای پخت: 30 دقیقه

روش پخت کوبیده مجلسی فوت وفن های خاصی دارد که اگر این مطلب را تا پایان مطالعه کنید، به شما اطمینان می دهیم بتوانید این غذای لذیذ و خوشمزه را به سادگی تهیه کنید.

آماده سازی گوشت مرغ

اگر شما هم تا به حال کوبیده مرغ پخته اید اما از اندازه خشکی و سفتی آن در پایانی پخت وپز تعجب نموده اید، بد نیست بدانید استفاده از سینه مرغ به تنهایی، علت خشک شدن گوشت مرغ است. به همین علت در مواد اولیه کوبیده مرغ از شما خواستیم که ران و سینه مرغ را در کنار هم آماده کنید.

ابتدا سینه و ران را شسته، استخوان آن را جدا کنید و برای چند دقیقه گوشت را کنار بگذارید تا آب آن، خشک گردد. سپس ران و سینه را دو بار و با دنده ریز چرخ گوشت، چرخ کنید.

اگر به جای کره، از دنبه استفاده می کنید، بهتر است برای خوش طعم ترشدن این کباب مرغ، دنبه ها را هم به همراه گوشت، چرخ کنید.

مزه دهی به گوشت مرغ کوبیده

پیاز ها را رنده کنید. سپس آن را فشار دهید و آب اضافه را با دست خارج نموده و دور بریزید. در این مرحله، پیاز و گوشت را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و نمک، فلفل، پاپریکا و زعفران آب شده را به آن اضافه کنید. برای تهیه زعفران غلیظ، کافی ست اندازه کمی از زعفران را در یک فنجان کوچک ریخته، 2 یا 3 قالب یخ اضافه کنید و منتظر آب شدن زعفران بمانید.

سپس یک لیموی تازه را از وسط نصف کنید و نیمی از آن را آب بگیرید و به مواد کباب مرغ اضافه کنید. آب لیمو علاوه بر مزه لذیذ، تردی خاصی به کباب مرغ شما خواهد داد که رمز طعم خوش این غذا در رستوران ها است. بعلاوه اگر هوادار مزه های هیجان انگیز هستید، می توانید در این مرحله از کمی سیر ریز خردشده یا پودرسیر بهره ببرید.

در پایان همه مواد را با همدیگر مخلوط کنید تا رنگ آن یکدست گردد و اصطلاحاً مزه ها به خورد هم بروند.

استراحت دادن به مواد کوبیده مرغ

مواد به دست آمده را کمی ورز بدهید تا به خوبی یکدست گردد. پس از آن، روی کاسه را سلفون بکشید و گوشت مرغ را برای 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید. اگر زمان کافی برای استراحت دادن به مواد ندارید، می توانید این مرحله را حذف نموده ومستقیماً به سراغ پختن گوشت بروید؛ با این حال در نظر داشته باشید که، صرف این زمان به غذای شما اجازه می دهد تا مزه ها به خورد هم بروند و طعم لذیذ تری از گوشت مرغ زیر دندان خود احساس کنید!

سیخ زدن کوبیده مرغ

طرز سیخ گرفتن کباب کوبیده مرغ بسیار آسان است. ابتدا 70 تا 75 گرم از مواد را جداکنید. این اندازه، اندازه کافی برای هر سیخ کوبیده مرغ است.

اگر از دستگاه کباب زن برای تهیه کوبیده مرغ استفاده می کنید، کافی ست یک کیسه فریزر را به همراه سیخ، روی کباب زن قرار دهید. مواد را دو قسمت نموده و آن را در دو سر پایانیی و ابتدایی کباب زن قرار دهید. سپس دسته ریلی را بر روی سیخ قرار داده و فشار می دهیم تا گوشت مرغ صاف و یکدست بر سیخ قرار بگیرد.

اما اگر به صورت خانگی کباب کوبیده مرغ تهیه می کنید و کباب زن ندارید، ممکن است تهیه سیخ های ابتدایی کمی برای شما سخت باشد.

برای این کار، ابتدا یک گلوله 75 گرمی از مواد جدا کنید. سپس با فشار انگشت شست، کمی داخل آن را گود کنید و سیخ را در گودی مواد قرار دهید. سپس مواد را دوباره گلوله نموده و انگشت اشاره و وسط را در دو طرف آن نگه دارید. در این مرحله به آرامی مواد را به پایین سیخ هل بدهید تا سیخ کباب کوبیده مرغ شما آماده پخت گردد.

پس از سیخ زدن کباب کوبیده مرغ، می توانید آن را روی زغال یا شعله گاز کباب کنید. نکته نهایی در دستور پخت کوبیده مرغ آن است که چند ثانیه قبل از برداشتن گوشت از روی آتش، روی کباب را با کره چرب کنید تا طعم لذیذ کوبیده مرغ چند برابر گردد.

سخن آخر درباره کباب کوبیده مرغ

کباب کوبیده مرغ را می توان یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین دستورهای طبخ مرغ دانست. خصوصاً برای آن دسته از افرادی که هوادار مرغ بدون استخوان هستند، کوبیده مرغ می تواند به عنوان یک شام یا نهار بی نظیر در سفره آن ها حضوری پررنگ داشته باشد.

اگر از دستور پخت کوبیده مرغ مجله خبرنگاران استفاده کردید حتماً نظراتتان را با ما و خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11184

به "طرز تهیه کوبیده مرغ در 4 قدم ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوبیده مرغ در 4 قدم ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید