ضرورت تداوم صادرات مرکبات مازندران

به گزارش هیو بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر ضرورت تداوم صادرات مرکبات استان تاکید نمود .

ضرورت تداوم صادرات مرکبات مازندران

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری، عزیزاله شهیدی فر در نشست مجمع نمانیدگان مازندران که در آمل برگزار گردید، گفت: قطع صادرات مرکبات که پیشتر در سطح ملی پیشنهاد شده بود به ضرر استان مازندران و ناامیدی فراوریکنندگان و باغداران خواهد شد.

موضوع ممنوعیت صادرات مرکبات را اتحادیه میوه و تره بار پایتخت اواخر آذرماه سال جاری به دنبال افزایش قیمت مرکبات در میدان میوه و تره بار تهران بیان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 90 درصد مرکبات صادراتی کشور از باغات مازندران تامین می گردد، گفت: طبق آمارهای رسمی از 169 هزار تن مرکباتی که سالانه از کشور صادر می گردد، 155 هزار تن از مازندران است.

وی هشدار داد: جلوگیری از صادرات مرکبات آسیب جدی بر پیکر فراوری مرکبات مازندران وارد نموده و باغداران را ناامید می نماید.

شهیدی فر از رشد 139 درصدی صادرات مرکبات 9 ماهه سال جاری اطلاع داد و گفت: مازندران ظرفیت 700 هزار تن ذخیره سازی مرکبات را دارد که از این لحاظ مسئله ای در تامین احتیاج داخلی و همچنین صادرات وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشاورزی اولویت مازندران است، از مجمع نمایندگان خواست پیگیر برطرف پیشنهاد قطع صادرات مرکبات باشند تا آسیبی به اشتغال و باغداری مازندران وارد نگردد.

استان مازندران 112 هزار هکتار باغ مرکبات دارد و پیش بینی شده سال جاری حدود 2 میلیون و 900 هزار تن محصول از آنها برداشت گردد که دستکم 20 درصد بیشتر از سال گذشته است.

طبق آمار جهاد کشاورزی مازندران، پارسال 150 هزار تن مرکبات استان در بازه زمانی آبان 98 تا اردیبهشت 99 به خارج از کشور صادر شد.

عراق و روسیه مهم ترین مقاصد صادرات مرکبات مازندران هستند.

جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی کرد سال جاری در صورت داوم صادرات، بیش از 240 هزار تن مرکبات استان صادر گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6833

به "ضرورت تداوم صادرات مرکبات مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تداوم صادرات مرکبات مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید