صدور اولین مجوز خانه مسافر در شهر گلمکان

به گزارش هیو بلاگ، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان چناران از صدور اولین مجوز خانه مسافر در شهر گلمکان در این شهرستان اطلاع داد.

صدور اولین مجوز خانه مسافر در شهر گلمکان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم، امروز شنبه 18 آبان 98 با اعلام این خبر اضافه نمود: اولین مجوز خانه مسافر در شهر گلمکان برای مالکان خانه هایی که علاقه مند به فعالیت در حوزه گردشگری هستند، به منظور نظارت هرچه بهتر بر اماکن اسکان و جلوگیری از فعالیت اماکن اقامتی بدون مجوز، صادر می گردد.

او ادامه داد: گلمکان شهری است از توابع بخش گلبهار شهرستان چناران که به دلیل قرارگرفتن در دامنه رشته کوه بینالود و کوهستانی بودن آن، هرساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است و نبود مراکز اقامتی در شهر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای اقامت گردشگران و مسافران شده بود که با تمهیدات و حمایتهای اجرا شده، سرمایه گذاری برای احداث خانه مسافر در این شهر انجام شد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران اضافه نمود: تاکنون برای ایجاد اقامتگاه مناسب گردشگران در شهرستان چناران 15 موافقت نامه اولیه تاسیسات گردشگری صادر شده است که دو مجوز بوم گردی و یک خانه مسافر آن مربوط به شهر گلمکان است.

او گفت: خانه مسافر گلمکان، باغ ویلایی با تمام امکانات رفاهی به مساحت 3 هزار و 300 متر مربع و دارای امکاناتی از جمله استخر بزرگ سرپوشیده آب گرم به مساحت 120 مترمربع، استخر مجهز به جکوزی، گرمایش از کف و سیستم تصفیه مداوم آب و همچنین زمین والیبال چمنی و استخر تابستانی، انواع وسایل تفریحی، میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و وسایل بازی بچه ها، دو سوییت مجزای مبله و با امکانات کامل به مساحت های 140 و 40 متر مربع است.

از ابتدای سال تاکنون بیش از 3هزار گردشگر خارجی که بیشتر آن ها از کشورهای عربی بودند از جاذبه های گردشگری چناران بازدید نموده اند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 809

به "صدور اولین مجوز خانه مسافر در شهر گلمکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور اولین مجوز خانه مسافر در شهر گلمکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید