سیاست جدید آمریکا در ایجاد تفرقه در جامعه بین الملل

به گزارش هیو بلاگ، آمریکا پس از ناکامی در مقصر شمردن دیگران به تفرقه افکنی میان چین و کشورها پرداخته است.

سیاست جدید آمریکا در ایجاد تفرقه در جامعه بین الملل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه خبری دیلی بیست آمریکا اخیرا با چاپ یک پیغام داخلی و سخنان مقامات دولتی آمریکا به دنیایان نشان داد، کاخ سفید در حال استفاده از دستگاه های کشور به سیاه نمایی علیه چین پرداخته تا فشار سیاسی بر روی خود را به چین منتقل کند و به این ترتیب بتواند به حفظ آرای خود بپردازد.

بدون تردید این گونه اقدامات نژادپرستانه که از مرزهای اخلاقی فراتر رفته باعث انتقاد شدید و گسترده جامعه دنیای شده است. افکار عمومی آگاهانه بر این باورند که توطئه آمریکا برای مقصر شمردن چین به نتیجه نخواهد رسید. اما آمریکایی ها هرگز از این کارها دست بر نخواهند داشت و همچنان در کوششند تا از ترفند ایجاد تفرقه بین چین و کشورهای دنیا استفاده نمایند.

به نقل از رادیو بین المللی چین، به دنبال بهبود شرایط شیوع کروناویروس در داخل چین، پکن به موقع یاری های لازم در اختیار کشورهای مربوط قرار داد. برای مثال، چین به ترتیب دو گروه مختصصان پزشکی را همراه با تجهیزات اضطراری لازم به تعداد زیاد به ایتالیا که شیوع کروناویروس در آن بسیار بحرانیست، ارسال کرد. بسیاری از کاربران اینترنتی ایتالیایی در شبکه های اجتماعی مشترکا از چین سپاسگزاری کردند.

در مقابل، بعضی سیاستمداران آمریکا نسبت به این عملکرد حسادت ورزیده اند. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اخیرا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، عمدا به تفرقه اندازی میان چین و ایتالیا و دوستی بین مردم دو کشور پرداخت.

پیتر ناوارو رئیس کمیسیون ملی تجاری کاخ سفید نیز چین را به تبلیغات به وسیله امدادرسانی مورد انتقاد قرار داد و روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داد، در شرایط شیوع بیماری، یاری های پزشکی چین به کشورهای دیگر با قصد پنهانی انجام می گردد.

بعضی سیاستمداران آمریکایی با ایجاد تفرقه با قصد پنهانی و سیاه نمایی همه جانبه علیه چین، در کوشش برای سرایت ویروس سیاسی هستند و مانعی جدی برای همکاری بین المللی در مبارزه با کرونا ایجاد نموده اند.

یکی از کاربران اینترنتی با نام سانتوس اشاره نموده است، بر خلاف تحریم آمریکا علیه ایران، چین یاری های خود را به این کشور ارسال می نماید. در مقابل ممنوعیت سفر کشورهای اروپایی به آمریکا، چین تیم پزشکی خود را به ایتالیا اعزام می نماید. کشورهای دنیا خود می دانند که دوست واقعی چه کسی است.

مبارزه با ویروس یک مساله علمی است و با حرف زدن مشکل حل نمی گردد. همان طور که مقصر شمردن به نتیجه نمی رسد، ایجاد تفرقه از سوی آمریکا در جامعه دنیای نیز پیروز نخواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2617

به "سیاست جدید آمریکا در ایجاد تفرقه در جامعه بین الملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست جدید آمریکا در ایجاد تفرقه در جامعه بین الملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید