زنده گیری 126 حلقه مار در استان زنجان

به گزارش هیو بلاگ، مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده حیوانات خطرناک با سامانه 125 تماس بگیرند.

زنده گیری 126 حلقه مار در استان زنجان

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از زنجان،حسن غفاری مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت:بالا رفتن اندازه دمای هوا باعث می گردد تا این خزنده سمی و خطرناک با راه های مختلف ازجمله رخنه بر قسمت موتور خودرو های گردشگران طبیعت به درون شهر و بعلاوه منازل مسکونی شهروندان انتقال یافته و موجب ترس و وحشت آنان می شوند.

او اضافه نمود: در مجموع 168 فقره انواع جانور موذی و غیر موذی شامل گربه، سگ، پرنده، مار و عقرب به وسیله ماموران آتش نشانی استان زنجان زنده گیری و رهاسازی شدند که 126 مورد آن مار بود.

غفاری گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده حیوانات موذی و خطرناک همانند مار با سامانه 125 آتش نشانی تماس بگیرند تا ماموران آتش نشانی برای زنده گیری و رهاسازی آنان در دامان طبیعت، وارد عمل شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: 28 گونه انواع مار سمی، غیرسمی و نیمه سمی در نقاط مختلف استان زنجان زیست می نمایند.

مار ها برای از بین بردن جوندگانی، چون موش، مفید هستند و از پرندگان، جوندگان، پستانداران، ماهیان کوچک و مارمولک ها، تغذیه می نمایند و سم آن ها در تهیه دارو و سرم کاربرد دارد و از پوستشان هم در فراوری کیف و کمربند استفاده می گردد.

بطور کلی برای تشخیص مار های سمی می توان به مثلثی بودن سر، داشتن گردن و پولک های کوچک سر، عمودی بودن چشم و کم تحرک بودن اشاره نمود و مار های نیمه سمی هم دارای دندان سمی در قسمت خلفی دهان هستند.

مار ها اصولا جانوران خطرناکی نیستند و بیشتر در مواقعی که احساس خطر نمایند و فرصت فرار از آنان سلب گردد به محرک نماینده حمله ور می شوند و اگر به طور عمد و یا غیرعمد تحریک نشوند از محل فرار می نمایند.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9523

به "زنده گیری 126 حلقه مار در استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنده گیری 126 حلقه مار در استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید