زارعی: افزایش 50 درصدی بودجه داشته ایم، بیشترین عملکرد فدراسیون و هیئت ها در بخش آموزش بوده است

به گزارش هیو بلاگ، رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت:این فدراسیون افزایش 50 درصدی بودجه داشته و بیشترین عملکرد فدراسیون و هیئت ها در بخش آموزش بوده است.

زارعی: افزایش 50 درصدی بودجه داشته ایم، بیشترین عملکرد فدراسیون و هیئت ها در بخش آموزش بوده است

رضا زارعی با بیان این مطلب به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: با تغییر رویکرد وزارت ورزش نسبت به رشته های ورزشی، سال ویژه ای برای فدراسیون کوهنوردی داشتیم و با افزایش 50 درصد بودجه روبرو شدیم. کمیته ملی المپیک هم بعد از مدال علیپور در بازی های آسیایی و حضور سنگنوردی در بازی های المپیک بالاترین میزان رشد بودجه را برای سال 1400 برای فدراسیون درنظر گرفت که اتفاق خیلی خوبی در رشته کوهنوردی است.

وی اضافه نمود: بودجه فدراسیون ها براساس تقویم ورزشی و در نظر دریافت کلیه شرایط اعزام ها و محدودیت های ویروس کرونا داده شده است که تقویم ورزشی ما سه بار دستخوش تغییر شد چون مسابقات بین المللی لغو می شد و وزارت ورزش هم براساس تقویم ورزشی بودجه را پرداخت می کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس فدراسیون کوهنوردی به فعالیت های آموزشی فدراسیون اشاره نمود که بیشترین عملکرد فدراسیون و هیئت های استانی بوده است و ادامه داد: از آنجایی که رشته های ما عمدتا در طبیعت هستند محدودیت کمتری در برگزاری دوره های آموزشی داشتیم و بیشترین عملکرد فدراسیون و هیئت ها در بخش آموزش بوده است به جز کارگاه های آموزشی. خوشبختانه با موافقت وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا پس از اردیبهشت ماه در شهرهای محدودی که دچار مسائل ویروس کرونا بودند، این کارگاه ها برگزار گردیده و عمده دوره های آموزشی به خوبی برگزار گردید و عزیزان براساس علاقه خودشان در دوره ها شرکت نمایند.

وی به محدودیت های فدراسیون کورهنوردی برای ساخت سالن های ورزشی و گسترش زیرساخت ها اشاره نمود و گفت: در بحث زیرساخت ها تابع شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی هستیم. در سال 98 توانستیم 5 دیواره در 5 استان احداث کردیم، اما در سال 99 با محدودیت روبرو بودیم و پشتیبانی خوبی نداشتیم لذا اتفاق ویژه ای نیفتاد. مهمترین آن هم مربوط به تخصیص مکانی برای نصب دیواره کمپ های تیم های ملی در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران بود که انتظار داشتیم بتوانیم به سرعت کار ساخت دیواره و سالن را انجام دهیم که از پشتیبانی خوبی برخوردار نشدیم و این کار هنوز انجام نشده است.

زارعی در مورد برگزاری مسابقات دهه فجر گفت: در هفده استان مسابقات انتخابی سنگنوردی جهت حضور قهرمانان و برترین ها در بیستمین دوره مسابقات دهه فجر برگزار گردید و این رقابت ها از این هفته برگزار می گردد.

وی درباره اعزام صفدریان به مسابقات دنیای گفت: اعزام محمدرضا صفدریان ملی پوش یخنوردی به همراه یک داور و طراح را به مسابقات جام دنیای روسیه درنظر گرفته ایم که با توجه به لغو تمام مسابقات یخنوردی روسیه قرار است این مسابقات را به صورت سمبلیک و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار گردد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی به لغو مسابقات کسب سهمیه المپیک رشته سنگنوردی اشاره نمود و اضافه نمود: براساس ابلاغیه و پیش بینی فدراسیون دنیای با توجه به لغو مسابقات در سه کشور کره جنوبی، اندونزی و چین تصمیم دریافتد سهمیه قاره آسیا به وسیله انتخابی مسابقات سال 2019 که در کشور ژاپن اجرا شده بود صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد رضا علیپور بتواند در بازی های آسیایی 2022 نیز صاحب مدال گردد و اظهار داشت: با توجه به اینکه رضا علیپور در بازی های آسیایی اندونزی صاحب مدال طلا شد و اینکه مسابقات سنگنوردی در مواد سرعت و کمباین در بازی های آسیایی سال 2022 هم برگزار می گردد دو اردو برای تیم سرعت برگزار کردیم و سومین اردوی این ماده را با رویکرد استعدادیابی ورزشکاران جهت حضور در بازی های آسیایی 2022 چین برگزار خواهیم کرد و بیشتر تمرکز ما بر روی سنگنوردی و ماده سرعت بوده است چراکه می تواند در بازی های آسیایی 2022 مدال آور باشد.

زارعی درباره شرایط دو بانوی ملی پوش سنگنوردی نیز گفت: الناز رکابی و محیا داربیان دو ملی پوش سنگنوردی هم در مسابقات دهه فجر شرکت می نمایند تا آنالیز کنیم که آیا مسابقات جام های دنیای برگزار می گردد؟ دارابیان در ماده سرعت شرایط خوبی دارد و اگر تمرکزش را بر روی سرعت بگذارد می تواند در بازی های آسیایی موفقیت خوبی کسب کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7378

به "زارعی: افزایش 50 درصدی بودجه داشته ایم، بیشترین عملکرد فدراسیون و هیئت ها در بخش آموزش بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارعی: افزایش 50 درصدی بودجه داشته ایم، بیشترین عملکرد فدراسیون و هیئت ها در بخش آموزش بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید