روش های اخذ پذیرش تحصیلی از کبک کانادا

به گزارش هیو بلاگ، کبک از جمله استان های مهم کشور کانادا است که به ویژه در سالیان اخیر رشد چشم گیری در حوزه های مختلف داشته که یکی از این حوزه ها مربوط به تحصیل می گردد. استان کبک دارای امکانات آموزشی باکیفیتی بوده و دانشگاه های بسیاری خوبی نیز دارد. برای این که بتوانید در کبک تحصیل کنید احتیاج دارید تا پذیرش تحصیلی را از دانشگاه های کبک اخذ نموده باشید. اما نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از کبک به چه صورت است؟

روش های اخذ پذیرش تحصیلی از کبک کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزون کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

انتخاب موسسه آموزشی و برنامه آموزشی در کبک کانادا

قبل از انجام هر کاری باید این موضوع را مشخص کنید که قصد تحصیل در چه رشته و مقطع تحصیلی را دارید. سعی کنید قبل از انتخاب رشته حتما در رابطه با دانشگاه هایی که رشته شما را ارائه می دهند تحقیق کنید. هم چنین شرایط کاری کبک را در زمینه رشته تحصیلی مورد نظرتان مورد آنالیز قرار دهید.

بعد از مشخص رشته و مقطع تحصیلی نوبت به انتخاب دانشگاه می رسد. استان کبک دارای شهرهای بزرگ و کوچک با دانشگاه ها و کالج های متنوع است. بنابراین قبل از انتخاب دانشگاه یا کالج حتما در رابطه با موارد مختلف از جمله شهریه آن ها به خوبی تحقیق کنید. نکته مهم دیگری که باید در خصوص انتخاب موسسه آموزشی در کبک آن را مد نظر قرار دهید این است که این موسسه آموزشی حتما در لیست موسسات آموزشی مورد تایید استان کبک قرار داشته باشد. بنابراین قبل از انتخاب نهایی موسسه آموزشی حتما نام آن را در لیست مذکور چک کنید.

دریافت پذیرش تحصیلی از کبک

بعد از این که برنامه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب نموده و دانشگاه محل تحصیل را نیز مشخص کردید باید برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایید. اما سوال مهم این است که شرایط مورد احتیاج برای دریافت پذیرش تحصیلی از موسسات آموزشی کبک شامل چه مواردی می گردد؟

شرایط مورد احتیاج برای دریافت پذیرش تحصیلی از کبک

پذیرش تحصیلی شما تا حد زیادی بستگی به مدارک تحصیلی و توانایی شما در زبان دارد. هر چند الزامات دیگری نیز ممکن است مورد احتیاج باشند اما این دو مورد مهم ترین معیارهای اخذ پذیرش تحصیلی از کبک هستند. البته حتی در صورتی که مدارک تحصیلی و توانایی شما در زبان در حد الزامات مشخص شده نباشد هم ممکن است پذیرفته شوید. اما این به شرطی است که بعضی دوره های خاص را با پیروزیت پشت سر بگذارید. در ادامه مهم ترین الزامات مورد احتیاج برای دریافت پذیرش تحصیلی کبک آنالیز خواهد شد.

مدارک تحصیلی

برای این که توسط یک موسسه آموزشی در کبک پذیرفته شوید باید مدارک تحصیلی شما معادل مدارک مورد احتیاج دانشجویان کبک باشد. در مقطع کارشناسی باید مدرک معادل دیپلم که شامل 12 الی 13 سال تحصیل می گردد را داشته باشید. دقت داشته باشید که ارزیابی مدارک معادل شما در دانشگاه های مختلف دارای تفاوت هایی است. بنابراین ممکن است یک دانشگاه مدارک شما را بپذیرد و دانشگاه دیگری آن را رد کند.

مهارت در زبان

برنامه های تحصیلی مختلف در دانشگاه های کبک به دو زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه می گردد. بنابراین باید در یکی از این دو زبان دارای مهارت و تسلط کافی باشید. موسسات آموزشی مختلف سطح مهارت شما را در زبان انگلیسی یا فرانسوی از هر روشی که مناسب می دانند ارزیابی می نمایند.

همان طور که گفته شد دانشگاه های مختلف در استان کبک دارای شیوه های ارزیابی متفاوتی بوده و ممکن است مدارک دیگری را نیز بخواهند. بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای دریافت پذیرش تحصیلی اطلاعات لازم در رابطه با شرایط و الزامات مورد احتیاج را از دانشگاه مورد نظر خود دریافت کنید.

ارسال درخواست پذیرش تحصیلی کبک

بعد از این که مدارک مورد احتیاج برای دریافت پذیرش را آماده کردید باید اقدام به ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه مورد نظرتان نمایید. در ارسال درخواست پذیرش باید مواردی را مد نظر قرار دهید که در ادامه می آید.

مهلت ارسال درخواست

سال تحصیلی در کبک به طور معمول به دو دوره ترم پاییز (اوایل سپتامبر تا اواخر دسامبر) و ترم زمستان (اوایل ژانویه تا اواخر آوریل) تقسیم می گردد. البته ترم های بهار و تابستان هم وجود دارد که دوره های کمتری را ارائه می دهند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی، دانشگاه مورد نظرتان باید درخواست پذیرش شما را در تاریخ های مشخص شده دریافت کند:

  • قبل از اول مارس برای ترم پاییز
  • قبل از اول نوامبر برای ترم زمستان

در خصوص تحصیلات تکمیلی باید درخواست شما قبل از اول فوریه توسط دانشگاه دریافت شده باشد. البته ممکن است مهلت پذیرش در بعضی برنامه های تحصیلی زودتر باشد پس بهتر است که در این رابطه از دانشگاه مورد نظر اطلاعات بگیرید.

روال درخواست پذیرش تحصیلی

شما این امکان را دارید تا درخواست خود را برای دریافت پذیرش تحصیلی کبک به صورت آنلاین ثبت کنید. دقت داشته باشید که از دستورالعمل های مربوط به دانشجویان خارجی پیروی کنید. بعد از فرستادن درخواست باید منتظر تایید درخواست از جانب دانشگاه و دریافت نامه پذیرش بمانید. دریافت نامه پذیرش دانشگاه یکی از مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا است.

دریافت ویزای تحصیلی کبک

بعد از این که پیروز به دریافت نامه پذیرش تحصیلی از کبک شدید باید کار خود را برای دریافت مجوز تحصیل در کبک یا همان study permit شروع نمایید. در صورتی که دوره تحصیلی مد نظر شما کمتر از شش ماه طول بکشد احتیاجی به اخذ این مجوز نخواهید داشت و با ویزای توریستی کانادا هم می توانید در دوره تحصیلی مذکور شرکت کنید. اما اگر به دنبال تحصیل طولانی مدت در کبک هستید حتما باید study permit را دریافت نمایید.

برای دریافت مجوز تحصیل در کبک باید مدارکی مانند پاسپورت، نامه پذیرش دانشگاه، شناسنامه و… داشته باشید. بعد از ارسال درخواست ویزای تحصیلی باید منتظر بمانید تا درخواست ویزای شما مورد آنالیز قرار بگیرد. در صورت تایید ویزا این امکان را خواهید داشت که حداکثر به مدت 5 سال در کشور کانادا مشغول به تحصیل شوید. در صورتی که احتیاج به معاینات پزشکی و بیومتریک داشته باشید باید نسبت به انجام آن ها نیز اقدام نمایید.

بعد از دریافت مجوز تحصیل در کانادا می توانید وارد استان کبک شده و برنامه تحصیلی خود را در دانشگاه شروع نمایید. در طول دوران تحصیل سعی کنید زبان فرانسه خود را تقویت کنید تا بعد از فارغ التحصیلی شانس شما برای پیدا کردن کار در کبک بیشتر گردد.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1620

به "روش های اخذ پذیرش تحصیلی از کبک کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های اخذ پذیرش تحصیلی از کبک کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید