نکات سفر به اروپا ، معرفی جامع مقاصد سفر اروپایی

به گزارش هیو بلاگ، برای بسیاری از افراد به خصوص ایرانیان گشت و گذار در دور اروپا جز آرزوهایی است که رسدن به آن تجربه بسیار بزرگ و شیرینی است. اما در این میان باید برای سفر به دور اروپا باید به بعضی از نکات توجه کرد تا به مشکل برنخورد. اروپا سرتاسر دارای شهرهای جذابی است که هر یک دارای طبیعت زیبا و بعلاوه تاریخ و جاذبه های تاریخ جالب توجهی هستند. در بسیاری از این شهرها باید روزها سپری کرد تا بتوان آن را تا حدودی شناخت و از آن لذت برد. این شهرها و کشورهای زیبا که هر کدام با یکدیگر متفاوت هستند، هر فردی را به خود جذب می نمایند. در ادامه سعی نموده ایم اطلاعاتی کلی در خصوص سفر به اروپا و نکات سفر به اروپا را در اختیار شما بگذاریم. با معرفی مقاصد سفر اروپایی همراه ما باشید.

نکات سفر به اروپا ، معرفی جامع مقاصد سفر اروپایی

هزینه

محل اقامت : در مجموعه نکات سفر به اروپا بدانید که انواع هتل ها و هاستل ها در سرتاسر اروپا وجود دارند که با توجه به کیفیت و نوع امکانات و دیگر عوامل می توانید، محل اقامت خود را انتخاب کنید. اما اگر در پی کم کردن هزینه ها و صرفه جویی هستید، گزینه هایی که در ادامه معرفی می کنیم، مناسب می باشند. برای انتخاب مقاصد سفر اروپایی و برای هاستل با توجه به این که در چه شهری هستید و دیگر امکانات اتاق، رنج قیمتی برای یک شب بین 18 تا 40 یورو می باشد. در بین شهرهای اروپایی به طور کلی می توان گفت محل اقامت در آتن ارزان ترین و در پاریس گران ترین است. برای یک شب اقامت در یک هاستل در شهر پاریس باید چیزی حدود 32 یورو پرداخت کرد. می توان گفت به طور کلی اروپای شرقی در این زمینه بسیار ارزان تر است، هر چه به شهرهای شرقی روید، این هزینه ها کاهش می یابد. در سفر به اروپا بدانید که برای اقامت در هاستل در یک شب، در این قسمت از اروپا، بین 6 تا 15 یورو باید هزینه کرد. اگر در پی هتل هستید، هزینه اتاق دو تخته در هتل دو ستاره، به همراه صبحانه و امکاناتی مانند اینترنت و حمام خصوصی، حدودا 27 یورو است. در این بین مکان هایی برای چادر زدن برای انتخاب مقصد سفر اروپایی موجود است که هر جای چادر، بین 9 تا 15 یورو هزینه دارد. از سال 2010 سرویسی در اروپا به راه افتاده است که می توانید باغچه هایی را پیدا کنید که به صورت رایگان یا پرداخت 4 تا 10 یورو به حاحبان آن ها، در آن جا، چادر بزنید. با وجود همه این موارد اگر نتوانستید محل اقامت مورد نظرتان را رزرو کنید، می توانید با افرادی که اتاق ها یا خانه خود را با حضور خودشان در اختیار می گذارند (Couchsurfing)، هم خانه شوید.

غذا

در سفر به اروپا و در سفر به اروپای شرقی نیز بدانید که هزینه غذا و خورد و خوراک پایین تر است. به طور کلی هزینه غذا در یک رستوران معمولی برای یک پرس غذا به همراه نوشیدنی چیزی حدود 13 تا 25 یورو است. درسفر به اروپا و در قسمت غربی اروپا، در ایستگاه های قطار و اتوبوس و بعلاوه خیابان های پر رفت و آمد، مغازه های اغذیه فروشی با هزینه کم وجود دارد دارد که هزینه آن ها بین 9 تا 15 یورو است. برای کمتر کردن هزینه غذا، می توان، مواد غذایی اولیه یا ساندویچ های نیمه آماده را تهیه کنید و غذای مورد نظر خودتان را تهیه کنید. اگر درست کردن غذا برای شما سخت است، می توانید از اغذیه فروشی های محلی و خیابان، غذا تهیه کنید. بعضی از این اغذیه فروشی ها تبدیل به یک برند شده اند مانند فست فود های فرانسوی Wok to Walk یا فلافلی Maoz.

حمل و نقل

در مجموعه نکات سفر به اروپا بدانید که برای رفت و آمد در درون شهر بلیت قطار، مترو وتراموا، برای یک مسیر، 1.8 یورو است و این هزینه برای سفر به اروپا معمولا یکسان است. قطارهای بین شهری مختلفی در اروپا و انتخاب مقاصد سفر اروپایی وجود دارد که به طور مثال هزینه قطار سریع السیر از مادرید به بارسلونا حدودا 150 یورو است. به طور کلی استفاده از شبکه ریلی در صرفه جویی از هزینه ها بسیار مناسب است.در رفت و آمد های خود هنگام سفر به اروپا دقت کنید تا مسیری را اشتباه نروید و هزینه اضافی در این مورد خرج نکنید.اگر مایل به پرواز بین دو شهر مورد نظرتان هستید بعضی از ایرلاین ها مانند رایان ایر، ایزی جت، ترانساویا و ویز ایر، در بیشتر مواقع بر روی پروازهای خود تخفیف گذاشته اند.در مجموعه نکات سفر به اروپا بدانید که بعضی مواقع در یک سفر رفت و برگشت تنها 5 دلار هزینه خواهید کرد.در سفر به اروپا و از دیگر گزینه هایی که برای حمل و نقل و جابه جایی در شهر و بین شهرها می توان استفاده کرد، سرویس Rideshare است که از طریق این سرویس می توانید همراه و همسفر مردمی شوید که ماشین دارند. این گزینه برای زمانی که برنامه شما قابل تغییر است بسیار مناسب می باشد. برای انتخاب مقاصد سفر اروپایی ، این راه دو مزیت دارد، یک آن که در هزینه ها بسیار صرفه جویی خواهید کرد و دوم آن که از نزدیک با مردم آشنا می شوید، و فرصت بسیار مناسبی دارید تا با آن ها به تبادل نظر بپردازید.

سرگرمی و گشت و گذار

از نمونه نکات سفر به اروپا بدانید که در این مورد نیز قسمت شرقی اروپا، ارزان تر است. به طور کلی هزینه ها در این مورد در هر شهر و کشوری فرق دارد. می توان گفت برای تورهای یک روزه باید چیزی بین 35 تا 100 یورو و برای موزه ها 14 یورو به بالا، هزینه کرد. در بسیاری از شهرها، تورهای پیاده روی رایگان وجود دارد، که این تورها دارای دو مزیت است، یک در هزینه ها صرفه جویی نموده اید، دو وقتی به گشت و گذار به صورت پیاده می روید، همه چیز را در مقاصد سفر اروپایی بهتر می بینید و آشنایی بهتری پیدا می کنید.یکی از راه های بسیار موثر در کاهش هزینه ها، دریافت کارت توریستی است. این کارت را می توانید برای بسیاری از تورها و امکانات شهری مانند وسایل حمل و نقل عمومی و رستوران ها و فروشگاه ها بهره ببرید. برای سفر به اروپا و بعلاوه از نکات سفر به اروپا بدانید که با استفاده از این کارت می توانید از بعضی امکانات رایگان بهره ببرید و در بقیه موارد از تخفیف برخوردار شوید. برای سفر به اروپا و انتخاب مقاصد سفر اروپایی در نظر داشته باشید که این کارتهای توریستی را می توانید از دفاتر محلی گردشگری دریافت کنید.

شهرها و فعالیت های جالب

پاریس: از مجموعه مقاصد سفر اروپایی بدانید که پاریس از جمله شهرهایی است که شاید بتوان گفت بسیاری از مردم دنیا آرزوی سفر به این شهر پر از هیاهو را دارند. این شهر بسیار مجذوب نماینده، را بسیار به شهر نور لقب داده اند. پاریس همانند نگینی در اروپا می درخشد و شاید مقصد اولیه بسیاری از افراد در سفر به اروپا باشد. این شهر پر زرق و برق را نمی توان در مدت کوتاه و حتی یک سفر به آن شناخت. مدت زمان زیادی باید بگذرد تا بتوان آن را شناخت و از آن لذت برد.

آمستردام

آمستردام، این شهر هنری دارای چشم انداز ها زیبایی است که پیاده روی در خیابان های آن بسیار لذت بخش است. این شهر پر از نورهای قرمز است. از دیگر ویژگی های مختص آن، کافی شاپ های بسیار آن است. خیابان های این شهر سنگ فرش هستند و دیوارها آجری، این ترکیب زیبایی است که باعث می گردد از راه رفتن در این خیابان ها لذت ببرید.

جزایر یونان

از نمونه مقاصد سفر اروپایی ، جزایر بسیاری در یونان وجود دارد که با توجه به علایق خود می توانید یکی از آن ها را اتخاب کنید. این جزایر یونان مقصد سفر بسیاری از مسافران و گردشگران در تابستان می باشد. اگر در پی فضایی آرام هستید، جزیره پاروس بسیار مناسب است. در این میان جزیره میکونوس، جزیره ای لوکس و جزیره سادورینی، جزیره ای تاریخی می باشد. از جزایری که انگلیسی های به آن ها بسیار علاقه دارند، جزایر کاس و کرت است.

بارسلون

این شهر همواره زنده و بیدار، در کل شبانه روز دارای سرگرمیات مختلف و بسیاری است. در این شهر، جشن ها و سرگرمیات شبانه تا دیروقت پارجا است و زمانی را در این شهر نخواهید دید که آرام و بدون جنب و جوش است. معماری کلی این شهر متعلق به دوران رم باستان می باشد و سبک آن Gaudi است.

لندن

لندن در رقابت با پاریس است بسیاری از افراد سفر به لندن را به پاریس ترجیح می دهند. این شهر گران قیمت دارای جاذبه های مختص خودش می باشد. در این شهر که می توانید فرهنگ انگلیسی را به طور کامل ببینید، اتفاقات عجیب بسیار است. می توان گفت برترین موزه ها در دنیا در این شهر است، جالب است بدانید این موزه ها رایگان می باشند. خیابان Brick Lane، در روزهای یک شنبه به بازار غذا تبدیل می گردد.

کورنوال

این منطقه در غرب انگلستان قرار گرفته است. کورنوال شامل شهرهای کوچکی می گردد که دارای طبیعت بسیار زیبایی است و مردم آن بسیار خونگرم و مهربان هستند. اگر در پی آشنایی با فرهنگ و سنت قدیمی انگلستان هستید، به این منطقه سفر کنید. کورنوال جایی است که قیمت ها و هزینه ها بسیار کمتر از لندن است و می توان گفت در خارج از لندن برترین بخش این کشور است.

برلین

برلین ، این شهر زیبا و مجذوب نماینده، از جمله شهرهای ارزان در اروپا به شمار میرود. در این شهر هنر و موسیقی را از نزدیک تجربه خواهید کرد و با آن آشنا خواهید شد. از برترین موزه های اروپا، موزه تاریخ واقع در این شهر است. غذاهای خاورمیانه، با قیمتی بسیار پایین در برلین بسیار دیده می گردد.

پراگ

از زیباترین شهرهای اروپا، پراگ با قدمت تاریخی بسیار می باشد. مردم در آخر هفته بیشتر در سطح شهر هستند. این شهر نیز جز شهرهای ارزان در اروپا به شمار میرود و می توانید سفر ارزان ای را داشته باشید.

اینترلاکن

از جمله شهرهایی که در دل طبیعت است و مکانی مناسب برای استراحت و داشتن آرامش، است، Interlaken واقع در کوه های سوئیس می باشد. اگر به کوهنوردی و طبیعت گردی و از همه مهم تر به ورزش علاقه داشته باشید، این جا مکان مناسبی است.

آلپ سوئیس

کوه های آلپ به طور کلی در هر کشوری که هستند بسیار زیبا می باشند اما در سوئیس، فرصت بسیار مناسبی برای کوهنوردی و لذت بردن از طبیعت و چشم انداز ها را ایجاد نموده است. کوه های آلپ در زمستان و تابستان بسیار زیبا هستند.

رم

این شهر با تمدن و قدمت بسیار بالا، دارای جاذبه های بسیاری است که در مدت کوتاه قابل تماشا نمی باشند. در این شهر کوچه ها و خیابان ها عرض کمی دارند که پیاده روی در آن ها خالی از لطف نیست، تا بتوانید از نزدیک با فرهنگ این شهر آشنا شوید. در سرگرمیات شبانه بسیاری وجود دارند.

منطقه چینکوئه تره

اگر اهل کوهنوردی و ورزش هستید، منطقه چینکوئه تره (Cinque Terre) دارای 5 صخره زیبا در کنار ساحل می باشد. این منطقه دارای چشم انداز بسیار زیبایی است که اگر به بالای این صخره ها بروید، شاهد چشم انداز زیبایی هستید و می توانید ساعاتی را به استراحت بگذرانید. در این منطقه علاوه بر ساحل زیا و صخره ها، درختان زیتون و انگور بسیاری وجود دارند که به زیبایی این مکان افزوده اند.

کراکوف

شهری تاریخی واقع در کشور لهستان می باشد. در این شهر جشن های بسیاری برگزار می گردد که خود جز جاذبه های آن می باشد. این شهر آن قدر زیبا است که شاید بتوان گفت در این مورد از پراگ پیشی گرفته است. چشم انداز هایی که از این شهر می بینید همانند عکس های شهرهای قرون وسطایی است. این شهر در عین حال بسیار امروزی و فعال است و می توان گفت در لهستان به مرکز علم و دانش شناخته می گردد. به همین علت دانشگاه ها و دانشجوهای بسیاری در آن زندگی می نمایند.

بونل

بونل شهری در اسپانیا می باشد که به جشن توماتینا (La Tomatina) خود معروف است. در این جشن که در آخرین چهارشنبه ماه اوت برگزار می گردد، خیابان ها پر از مردمی می گردد که به مدت یک ساعت به یکدیگر کوچه پرتاب می نمایند. خیابان ها پر از گوجه می گردد و مردم برای تمیز شدن به رودخانه می روند و بعد از آن به جشن خود ادامه می دهند.

رومانی

یکی از کشورهای واقع در جنوب شهرقی این قاره رومانی است. دارای جاذبه ها و سرگرمیات بسیاری است که همه این ها با هزینه بسیار کمی قابل انجام هستند. ضمناً در این کشور از شلوغی قسمت های دیگر اروپا به خصوص مرکز و غرب، به دور هستید و با ارامش خیال به گشت و گذار می پردازید. رومانی شهری است که بسیاری از مردم و مسافران آن را نمی شناسند و از آن تماشا نمی نمایند. از جمله ویژه های جالب این کشور، کوهستان ها و سواحل دریای سیاه و شهرهای قرون وسطایی آن می باشد.

اسکاندیناوی

در این شبه جزیره، دارای شهرهای زیبایی است که دارای چشم انداز ها زیبا و جاذبه های تاریخی بسیاری هستند. هزینه ها در اسکاندیناوی بسیار است و ارزش تماشا را دارد. مردم این شبه جزیره بسیار خونگرم هستند، بعلاوه کیفیت زندگی آن ها بسیار بالا است. از جمله شهرها زیبای این شبه جزیره، استکهلم، لاپلند در فنلاند، کپنهاگ، گوتلاند و آبدره های نروژ می باشند.اگر در سفر به اروپا تجربه ای دارید حتما با ما در میان بگذارید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 12751

به "نکات سفر به اروپا ، معرفی جامع مقاصد سفر اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به اروپا ، معرفی جامع مقاصد سفر اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید