رفع موانع، اولین اقدام برای تحقق جهش تولید است

به گزارش هیو بلاگ، به اعتقاد مهدی بخشنده رئیس اتاق قزوین، رفع موانع تولید برای تولیدکنندگان واقعی و حمایت از آن ها، یکی از مهم ترین الزامات تحقق شعار سال 99، یعنی جهش تولید است.

رفع موانع، اولین اقدام برای تحقق جهش تولید است

بخشنده در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می گوید: در شرایطی که همه کشورهای جهان تحت تأثیر کرونا قرارگرفته اند نیاید تولید را فدای کرونا کنیم. به خصوص در وضعیتی که با اقدامات و تحریم های هوشمندانه اقتصاد در تنگنا قرار گرفته و حتی تجارت با کشورهای همسایه هم با محدودیت روبرو است. در این شرایط اگر بخواهیم چرخ تولید را متوقف کنیم قطعاً در ماه های آینده با آسیب هایی فراتر از آسیب حاصل از کرونا روبرو خواهیم شد.

رئیس اتاق قزوین تأکید می کند که در این شرایط راهی جز عمل در راستای شعار سال و افزایش تولید نداریم.

او در ادامه در رابطه با الزامات تحقق شعار جهش تولید می گوید: اقتصاد امروز ایران نیازمند یک جراحی بزرگ است. به خصوص در دو حوزه نظام بانکی و نقدینگی نیازمند این هستیم که سرمایه های در گردش را به سمت بورس و تأمین مالی بنگاه های تولیدی هدایت کنیم. از طرفی اگر واقعاً تحقق جهش در تولید مدنظر است، مسئولین باید در وهله اول بر رفع موانع تولید تمرکز داشته باشند. به نظر من یکی از مهم ترین اقداماتی که در سال پیش رو باید صورت گیرد پوست اندازی در حوزه قوانین و بخشنامه هاست تا موانع برای ادامه فعالیت تولیدکنندگان واقعی نه تولیدکننده نماها هموار شود. شرایط خاص امروز به نحوی است که تولیدکنندگان و صادرکنندگان بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت دولت برای حضور در بازارهای بین المللی هستند.

بخشنده تأمین نقدینگی بنگاه های تولیدی در استان قزوین را یکی از مهم ترین اولویت های موردتوجه مسئولین به منظور حمایت از تولیدکنندگان این استان بیان نمود و گفت: با توجه به تورم موجود، تأمین نقدینگی به منظور حفظ اشتغال و جلوگیری از تعدیل نیروهای انسانی بسیار حائز اهمیت است. باید این نکته موردتوجه قرار گیرد که اگر امروز نقدینگی واحدهای تولید تأمین شود، فردا به واسطه پرداخت بیمه بیکاری، هزینه ای چند برابر به دولت تحمیل خواهد شد.

بخشنده در ادامه اقدامات اتاق قزوین را برای روبرو با ویروس کرونا تشریح کرد.

رئیس اتاق قزوین گفت: از ابتدای اسفندماه که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، اتاق قزوین قوی ترین همکار دانشگاه علوم پزشکی استان در تأمین تجهیزات درمانی و حمایت از بیماران مبتلابه کرونا بوده است.

به گفته او، بخش خصوصی این استان از ابتدای بحران شیوع ویروس کرونا تا به امروز، بالغ بر 38 میلیارد ریال برای مقابله با این بیماری در استان قزوین اهدا کرده است.

مهدی بخشنده افزود: توزیع 3600 بسته حمایتی معیشتی از اسفندماه 98 تا به امروز به ارزش 16 میلیارد ریال، توزیع هزار دست لباس محافظگان و همچنین تأمین و توزیع دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان های بوعلی، ولایت، کوثر، انتقال خون و اورژانس استان قزوین به ارزش 2 میلیارد ریال از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان بوده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3097

به "رفع موانع، اولین اقدام برای تحقق جهش تولید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع موانع، اولین اقدام برای تحقق جهش تولید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید