راهنمای خرید برترین تبلت گیمینگ تا 20 میلیون تومان

به گزارش هیو بلاگ، امروزه بازی های ویدیویی به قدری محبوب و همه گیر شده اند که افراد مختلف و در رأس آن ها گیمرها، می خواهند در هر جایی و در هر زمانی به بازی کردن مشغول شوند و نمی خواهند که این تفریح آن ها تنها معطوف به زمانی که در خانه و کنار کنسول خود هستند باشد. همین مورد باعث شده که شرکت های مختلفی همانند ایسوس و لنوو تصمیم به عرضه کنسول های دستی خود بگیرند و بازار گوشی های گیمینگ تا این میزان داغ و رقابتی گردد. در این بین اما تبلت ها نیز گجت های فوق العاده ای برای تجربه بازی های مختلف هستند. صفحه نمایش بزرگ تر این محصولات نسبت به گوشی های گیمینگ منجر به انتقال تجربه ای بهتر و روان تر به گیمر می گردد. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید برترین تبلت گیمینگ تا 20 میلیون تومان را در اختیار شما قرار دهیم و نگاهی اجمالی به هر یک از آن ها داشته باشیم. پس با خبرنگاران مگ و ادامه این مقاله همراه ما باشید.

راهنمای خرید برترین تبلت گیمینگ تا 20 میلیون تومان

برترین تبلت گیمینگ تا 20 میلیون

تبلت شیائومی مدل Redmi Pad SE ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

تبلت Redmi Pad SE از برند شیائومی یکی از انتخاب های ارزان در محدوده قیمتی زیر 20 میلیون تومان است. این تبلت با داشتن سخت افزار مناسب، نمایشگر باکیفیت و طراحی مینیمال، انتخابی منطقی برای گیمرهایی است که در پی یک تبلت ارزان اما کارآمد هستند. یکی از مهم ترین ویژگی های این تبلت که آن را برای گیمینگ مناسب نموده است، صفحه نمایش 11 اینچی با رزولوشن 1920×1200 پیکسل آن است. نمایشگر این تبلت دارای نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز است که برای تجربه بازی های مختلف علی الخصوص عناوین آنلاین و مولتی پلیر مناسب است.

تبلت Redmi Pad SE مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon 680 است. این پردازنده برای بازی های سبک و نیمه سنگین عملکرد قابل قبولی دارد و با وجود رم 8 گیگابایتی، می تواند از پس مولتی تسک و مدیریت بازی ها بدون لگ و تأخیر برآید. البته باید توجه کنید که برای بازی های سنگین تر و با گرافیک بالاتر مثل Genshin Impact یا PUBG Mobile ممکن است به مشکل بربخورد، اما در تنظیمات میانه عملکرد خوبی خواهد داشت. ظرفیت حافظه داخلی 256 گیگابایتی این تبلت به گیمرها این امکان را می دهد که تعداد زیادی بازی و محتوای دیگر را ذخیره نمایند بدون اینکه نگران کمبود فضا باشند. بعلاوه، باتری 8000 میلی آمپری این تبلت به همراه پشتیبانی از شارژ سریع، به شما اجازه می دهد که ساعت های طولانی به بازی بپردازید بدون اینکه نگران تمام شدن شارژ آن باشید.

از دیگر مزایای این محصول شرکت شیائومی می توان به کیفیت صدای مطلوب و اسپیکرهای باکیفیت آن اشاره نمود. این تبلت دارای چهار اسپیکر است که صدایی قدرتمند و شفاف فراوری می نمایند که تجربه بازی های مختلف را بر روی آن به مراتب بهتر و لذت بخش تر می نماید. به طور کلی، Redmi Pad SE با توجه به قیمت مناسب، سخت افزار قابل قبول و قابلیت هایی که آن را برای تجربه بازی های مختلف مناسب می سازد، یکی از برترین گزینه ها برای گیمرهایی است که می خواهند با بودجه محدود بازی های مختلف را تجربه نمایند.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A9 ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

تبلت Samsung Galaxy Tab A9 با ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت را به راحتی می توان در فهرست برترین تبلت گیمینگ تا 20 میلیون قرار داد. صفحه نمایش 8.7 اینچی این تبلت با رزولوشن مناسب، بستر خوبی برای اجرای بازی های معمولی و سبک مهیا می نماید. پردازنده هشت هسته ای این تبلت به همراه رم 8 گیگابایتی، برای اجرای بازی ها با گرافیک میانه عملکرد قابل قبولی دارد، اما در روبروه با بازی های سنگین با گرافیک بالا ممکن است با چالش های زیادی روبرو گردد.

از نظر حافظه، سامسونگ 128 گیگابایت فضا برای ذخیره بازی ها و داده ها فراهم درنظر گرفته است و بعلاوه این امکان را برای کاربران درنظر گرفته تا در صورت احتیاج، امکان افزایش این حجم حافظه با کارت microSD نیز داشته باشند. با درنظر گرفتن این نکته که بازی های سنگین و با گرافیک بالا معمولاً فضای زیادی از حافظه داخلی را اشغال می نمایند، این ویژگی و امکان ارتقا حافظه می تواند برای گیمرها بسیار کاربردی و حیاتی باشد. از دیگر نقاط قوت این تبلت می توان به طراحی سبک و باریک آن اشاره نمود که به راحتی می توان آن را حمل کرد. باتری 5100 میلی آمپر ساعتی این دستگاه برای استفاده های طولانی مدت مناسب است، هرچند در هنگام اجرای بازی های سنگین شاید احتیاج باشد که زودتر به شارژر متصل گردد.

با توجه به قیمت و مشخصات فنی، Galaxy Tab A9 برای گیمرهایی که در پی یک تبلت مالی برای بازی های معمولی هستند، گزینه خوبی به شمار می رود، هرچند اگر قصد اجرای بازی های گرافیکی سنگین دارید، شاید لازم باشد به تبلت های قدرتمندتری فکر کنید.

تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت

آیپدهای اپل همیشه از برترین تبلت های گیمینگ کاربران بوده اند. حال Apple iPad 9th Generation (Wi-Fi, 2021) نیز یکی از گزینه های قدرتمند و باکیفیت در دسته تبلت هاست که با امکانات و قابلیت های پیشرفته خود، انتخابی عالی برای کاربران علاقه مند به بازی های ویدیویی و گیمینگ است. این تبلت با صفحه نمایش 10.2 اینچی Retina و وضوح 2160×1620 پیکسل، تصاویر را بسیار شفاف و واضح نمایش می دهد. رنگ ها به شکل دقیق و کاملاً زنده به نمایش درمی آیند که برای بازی های گرافیکی، تجربه بصری بسیار مجذوب کنندهی ارائه می دهد. از نظر سخت افزاری، این تبلت به چیپست قدرتمند A13 Bionic مجهز است که به لطف معماری 64 بیتی و پردازنده 6 هسته ای، قدرت پردازش بسیار بالایی برای اجرای بازی های سنگین دارد. این چیپست همان پردازنده ای است که در آیفون 11 به کار رفته، و توانایی بالایی در مدیریت بازی های گرافیکی و مولتی تسک دارد. بعلاوه، با پردازنده گرافیکی 4 هسته ای، بازی های با گرافیک بالا به صورت روان اجرا می شوند و تاخیر در پردازش و لگ دیده نمی گردد.

اگر انتظارات زیادی نداشته باشید، رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایت برای شما کافی خواهد بود، اما ممکن است برای گیمرهایی که احتیاج به نصب بازی های حجیم دارند، کمی محدود و اذیت نماینده باشد. البته، با اتصال به iCloud این محدودیت تا حدی قابل مدیریت است. گفتنی است که این آیپد قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه خارجی ندارد، بنابراین، کاربران باید مدیریت دقیقی روی فضای ذخیره سازی خود داشته باشند. iPad 9th Generation بعلاوه به یک دوربین 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی Ultra Wide مجهز است که برای مکالمات ویدئویی، استریم بازی ها یا حتی ضبط ویدیوهای مربوط به گیمینگ می تواند بسیار مفید باشد. باتری این تبلت نیز تا 10 ساعت دوام می آورد که برای استفاده های طولانی مدت گزینه مناسبی است. شارژدهی بالا به گیمرها اجازه می دهد بدون نگرانی از تمام شدن شارژ، به بازی کردن خود ادامه دهند.

یکی از نکات مهم در خصوص این تبلت، سیستم عامل iPadOS است که با بهینه سازی های انجام شده، سرعت و کارایی دستگاه را به حداکثر راندمان خود می رساند. این سیستم عامل به ویژه در زمینه گیمینگ با پشتیبانی از کنترلرهای بازی، استفاده از سرویس های ابری مثل Xbox Cloud Gaming و Google Stadia را تسهیل می نماید. بعلاوه، تنوع بالای اپلیکیشن ها و بازی های موجود در App Store، این آیپد را به پکیج کاملی برای تجربه بازی های مختلف تبدیل می نماید. اگر در پی تبلتی قدرتمند برای تجربه بازی های ویدیویی هستید و می خواهید از کیفیت بالای صفحه نمایش و پردازنده ای قدرتمند بهره مند شوید، iPad 9th Generation بدون شک یکی از برترین گزینه ها در این محدوده قیمتی است.

تبلت 12.1 اینچی شیائومی مدل Poco Pad ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

تبلت شیائومی Poco Pad با صفحه نمایش 12.1 اینچی یکی از برترین گزینه ها برای گیمینگ در محدوده قیمتی زیر 20 میلیون تومان به شمار می آید. این تبلت با پردازنده قدرتمند و رم 8 گیگابایتی، بازی های را به راحتی با نرخ فریم بالا و تنظیمات گرافیکی نسبتاً خوب اجرا می نماید. پردازنده هشت هسته ایبه خوبی از پس اجرا و پردازش بازی های سنگین و با گرافیک رئافهرستی را دارد. از این رو، بازی هایی با گرافیک های سنگین مانند Call of Duty: Mobile یا Asphalt 9 به راحتی و بدون کوچک ترین مسئله ای روی این محصول شیائومی اجرا می شوند. علاوه بر پردازنده، نمایشگر 12.1 اینچی Poco Pad نیز یکی از نقاط قوت آن برای گیمرها محسوب می گردد. این صفحه نمایش با رزولوشن بالا و پنل IPS، تصاویری با رنگ های زنده و جزئیات دقیق ارائه می دهد. تجربه بازی با چنین صفحه نمایشی نه تنها لذت بخش است، بلکه به لطف اندازه بزرگ آن، گیمرها می توانند دید وسیع تر و کنترل بهتری روی بازی های مختلف داشته باشند. بعلاوه نرخ نوسازی بالا 120 هرتزی باعث می گردد که حرکات در بازی ها بسیار روان و بدون لگ باشد.

از نظر فضای ذخیره سازی، Poco Pad با 256 گیگابایت حافظه داخلی، فضای کافی برای نصب بازی های حجیم را فراهم می نماید. این اندازه حافظه برای دانلود و نگهداری بازی هایی با حجم بالا، مانند Genshin Impact یا PUBG Mobile، کافیست و احتیاجی به استفاده از حافظه های جانبی نخواهید داشت، هرچند که شیائومی این امکان را نیز برای شما درنظر گرفته تا در صورت احتیاج حجم حافظه آن را به وسیله درگاه اختصاصی microSDXC افزایش دهید. از طرفی، با باتری باکیفیت و دوام بالا، می توانید تا ساعت ها بدون نگرانی از تمام شدن شارژ، به بازی کردن بپردازید. در مجموع، تبلت Poco Pad شیائومی با ترکیب المان هایی نظیر قدرت سخت افزاری بالا، نمایشگر بزرگ و مجذوب کننده، و ظرفیت ذخیره سازی کافی، یکی از برترین گزینه ها برای گیمرهایی است که در پی تبلتی مالی و در عین حال کارآمد هستند.

تبلت شیائومی مدل Pad 6 ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

تبلت شیائومی مدل Pad 6 با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت یک انتخاب مناسب برای گیمرها و شاید برترین تبلت گیمینگ تا 20 میلیون 1403 باشد. این دستگاه به پردازنده اسنپدراگون 870 تجهیز شده است که نتیجه آن عملکرد بسیار خوب این تبلت در اجرای بازی های مختلف و سنگین است. پردازنده گرافیکی Adreno 650 نیز به یاری پردازنده آمده و اجرای روان بازی های با گرافیک بالا را امکان پذیر می نماید. صفحه نمایش 11 اینچی این تبلت از نوع IPS LCD با رزولوشن 1800×2880 پیکسل و نرخ نوسازی 144 هرتز بوده تا تبدیل به یکی از بزرگ ترین مزایای این محصول شیائومی گردد. مجموع تمام این ویژگی ها باعث می گردد تجربه و اجرای بازی ها بر روی این تبلت بسیار روان و سریع باشد، به خصوص در بازی هایی که احتیاج به نرخ فریم بالا دارند. در یک کلام کیفیت نمایشگر عالی است و رنگ ها زنده و واضح نمایش داده می شوند، که این مورد در بازی هایی با گرافیک های بالا بسیار مهم است.

از نظر باتری، شیائومی Pad 6 با یک باتری 8840 میلی آمپرساعتی فراوری و به بازار عرضه می گردد که قطعاً گیمرها را راضی می نماید. این تبلت بعلاوه از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می نماید که می تواند در کمتر از دو ساعت باتری آن را به طور کامل شارژ کند و اندازه آن را از صفر به صد برساند. این قابلیت شارژ سریع از اهمیت بسیار برخوردار است، چراکه افرادی که مدت زمان طولانی بازی می نمایند احتیاج دارند باتری دستگاه شان سریع شارژ گردد و مجبور نباشند مدت زمان طولانی را برای دوباره آماده شدن دستگاه خود صبر نمایند. این تبلت بعلاوه از بلندگوهای استریو پشتیبانی می نماید که صدای واضح و پرقدرتی را فراوری و انتقال می دهند و برای بازی هایی که صدا نقش مهمی در آن ها ایفا می نماید یک مزیت بزرگ محسوب می گردد. این ویژگی در کنار طراحی سبک و بدنه آلومینیومی و مقاوم آن، Pad 6 را به یک گزینه مجذوب کننده برای گیمرها تبدیل نموده است.

در خاتمه و با تمام تفاسیر بالا باید گفت که تبلت شیائومی Pad 6 با توجه به عملکرد قدرتمند، نمایشگر با کیفیت و نرخ نوسازی بالا، و بعلاوه باتری با ظرفیت مناسب شاید برترین تبلت تا 20 میلیون تومان باشد.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A9 Plus WIFI ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A9 Plus WiFi با ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت یکی از انتخاب های منطقی و البته مجذوب کننده در دسته بندی تبلت های میان رده است که برای گیمینگ نیز گزینه خوب و مناسبی محسوب می گردد. این تبلت از یک نمایشگر 11 اینچی با وضوح 1200×1920 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتز استفاده می نماید که نتیجه آن اجرای هرچه بهتر و روان تر بازی های مختلف اعم از شوتر و ماجراجویی و غیره است. پردازنده Qualcomm Snapdragon 695، که از قدرت خوبی برای اجرای بازی های گرافیکی میانه برخوردار است، در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 619 ترکیب نسبتاً قدرتمندی را تشکیل داده اند که ثمره آن داشتن عملکرد قابل قبول در اجرای بازی های با گرافیک بالا است. این تبلت قادر است بازی های محبوب موبایلی همانند PUBG Mobile و Call of Duty: Mobile را با تنظیمات گرافیکی میانه تا بالا بدون لگ یا کاهش فریم اجرا کند.

عمر باتری نیز یکی از نقاط قوت این تبلت است. باتری 7040 میلی آمپرساعتی آن، با پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی، به کاربران این امکان را می دهد تا مدت طولانی تری بدون احتیاج به شارژ مجدد به بازی کردن مشغول شوند. با وجود اینکه این ظرفیت شارژ سریع نسبت به مدل های بالارده تر و گران تر قدری محدود است، اما برای استفاده های روزمره، کاربری عمومی و بازی های سبک کافی به نظر می رسد. این تبلت از نظر طراحی و زیبایی شناسی نیز بسیار مجذوب کننده است و حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ بدنه ای محکم و ظاهری زیبا با حاشیه های کم و ابعاد مناسب ارگونومی خوب و استانداردی ایجاد نموده تا کاربران هنگام به دست گرفتن آن برای مدت زمان های نسبتاً طولانی اذیت نشوند. با توجه به قیمت مالی این تبلت سامسونگ و امکاناتی که ارائه می دهد، Galaxy Tab A9 Plus گزینه ای مناسب برای گیمرهایی است که در پی تبلتی قدرتمند اما با قیمت معقول هستند و قطعاً یکی از برترین تبلت های گیمینگ است که با بودجه ای کمتر از بیست میلیون تومان می توانید تهیه کنید.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 Wi-Fi ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2022 یکی دیگر از تبلت های مالی و ارزان شرکت کره ای است که با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر می گذارد، می تواند انتخاب مناسبی برای تجربه بازی های مختلف باشد. سامسونگ این تبلت خود را مجهز به پردازنده اسنپدراگون 720G و 4 گیگابایت رم نموده است تا به راحتی از پس اجرای بازی های موبایلی پرطرفدار و البته سنگین فعلی بربیاید. حافظه داخلی 64 گیگابایتی این تبلت قطعاً یک نقطه ضعف برای آن محسوب می گردد، اگرچه امکان افزایش حافظه به وسیله کارت microSD نیز وجود دارد که این امکان را برای کاربران فراهم می نماید تا بتوانند فضای بیشتری برای نصب بازی ها و ذخیره سازی فایل های حجیم داشته باشند.

صفحه نمایش 10.4 اینچی LCD این تبلت با وضوح Full HD تجربه بصری و دیداری خوبی را در اختیار خریداران خود می گذارد. با این حال، نرخ تازه سازی 60 هرتز آن در مقایسه با مدل های دیگر که بالاتر نیز به آن ها اشاره نمودیم ممکن است به اندازه کافی برای بازی های آنلاین مناسب نباشد، اما این گزاره بدان معنا نیست که این نمایشگر و نرخ فریم برای بسیاری از بازی ها عملکرد قابل قبولی نخواهد داشت. علاوه بر این، باتری 7040 میلی آمپر ساعتی این تبلت از دوام و عمر بالایی برخوردار است که حسابی به یاری گیمرها می آید. یکی دیگر از ویژگی ها و المان های قابل توجه Tab S6 Lite 2022 پشتیبانی از قلم S-Pen است که حتی می تواند در بعضی بازی ها نیز کاربرد داشته باشد. بعلاوه، بلندگوهای دوگانه با تنظیم AKG و پشتیبانی از Dolby Atmos تجربه صوتی مناسبی را به کاربران ارائه می دهد که برای بازی و پخش فیلم و موزیک ایده آل است. این تبلت بعلاوه با اندروید 12 و رابط کاربری One UI سامسونگ عرضه می گردد که باعث بهبود تجربه کاربری شما از آن می گردد.

در مجموع، اگر در پی تبلتی برای بازی های میانه با قیمتی مناسب هستید و ویژگی هایی همانند پشتیبانی از قلم S-Pen برای شما مجذوب کننده است، در خرید Galaxy Tab S6 Lite 2022 تردید نکنید.

سخن آخر

ما در این مقاله کوشش کردیم راهنمای خرید برترین تبلت را به شما ارئه دهیم. امید است که این مطلب توانسته باشد برای شما مفید واقع گردد. همانطور که پیش تر نیز گفتیم، انتخاب و خرید برترین تبلت تا 20 میلیون تومان به احتیاجهای هر کاربر بستگی دارد. اگر در پی تبلتی هستید که بتواند بازی های سنگین را بدون مشکل اجرا کند و عمر باتری مناسبی داشته باشد، گزینه های متنوعی در این بازه قیمتی وجود دارند. تبلت های شیائومی مانند Poco Pad و Pad 6 با پردازنده های قوی و نرخ تازه سازی بالای صفحه نمایش، انتخاب های معقولی برای گیمرها هستند. بعلاوه، تبلت های سامسونگ مانند Galaxy Tab A9+ و Galaxy Tab S6 Lite 2022 با طراحی زیبا، عملکرد مناسب و ویژگی های خاصی همانند پشتیبانی از قلم S-Pen و بلندگوهای استریو، می توانند تجربه بازی شما را به طرز قابل توجهی بهتر نمایند. در نهایت باید به قدرت پردازنده، نرخ نوسازی نمایشگر، و عمر باتری توجه کنید تا برترین گزینه را مطابق با احتیاجهایتان انتخاب کنید. هر یک از این تبلت ها، با ارائه امکانات گوناگون، می توانند تجربه ای خوب در بازی های موبایلی فراهم نمایند و می توانند مخاطبان گیمر خود را تا حد زیادی راضی نمایند.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1403 بروزرسانی: 1 مهر 1403 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14599

به "راهنمای خرید برترین تبلت گیمینگ تا 20 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین تبلت گیمینگ تا 20 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید