با پول موبایل 2500 دلاری اکسپریا پرو چه چیزهای دیگری می توان خرید؟

به گزارش هیو بلاگ، همین چند روز پیش بود که سونی به صورت رسمی از موبایل اکسپریا پرو رونمایی کرد، آن هم حدود یک سال بعد از زمانی که گفت قصد دارد این اسمارت فون را در خاک ایالات متحده عرضه کند. این دیوایسی بسیار جالب است که از ورودی HDMI پشتیبانی می کند و به شما اجازه می دهد از موبایلتان به عنوان یک مانیتور 4K برای دوربین استفاده کنید.

با پول موبایل 2500 دلاری اکسپریا پرو چه چیزهای دیگری می توان خرید؟

این ایده ای عالی برای تصویربرداران حرفه ای است و امکان لایو استریم محتوای دوربین به موبایل هم درهای تازه ای به روی تولیدکنندگان حرفه ای محتوا باز می کند. اما فقط یک مشکل کوچک وجود دارد؛ دستگاه 2500 دلار قیمت گذاری شده.

اگرچه این گران قیمت ترین موبایلی نیست که تا به امروز مشاهده کرده ایم، اما مطمئنا یکی از گران قیمت ترین موبایل های ساخته شده برای عموم مردم به حساب می آید. و برای اینکه شرایط وخیم تر شود، سونی به سراغ چیپست پرچم دار سال پیش کوالکام و ورژنی قدیمی از سیستم عامل اندروید رفته است. با درنظرگیری تمام این مسائل، بیایید به مرور این بپردازیم که به جای سونی اکسپریا پرو قادر به خرید چه محصولات دیگری هستید.

یک گلکسی زد فولد 2 (اندکی پول هم برایتان باقی می ماند)

اگر مسئله ای با پرداخت انبوهی پول در ازای یک موبایل هوشمند ندارید اما در عین حال می خواهید موبایلی متمایز از آنچه بیشتر مردم به دست می گیرند بخرید، پس گلکسی زد فولد 2 قطعا برای شما ساخته شده. در ازای 2000 دلار ناقابل، موبایلی گیرتان می آید که نمایشگر تاشو و هم اندازه یک تبلت دارد و به راحتی در جیبتان هم جای می گیرد.

در حرکتی بسیار دلچسب، سامسونگ امکان استفاده از این دستگاه در حالت شبیه به لپ تاپ را هم مهیا کرده و بسیاری از اپلیکیشن ها هم از این حالت تصویر که Flex Mode نام دارد پشتیبانی می کنند. به این ترتیب قادر به برقراری تماس ویدیویی یا تماشای ویدیوهای یوتیوب خواهید بود، آن هم بدون اینکه اصلا لازم باشد دستگاه را دست بگیرید.

برای بسیاری از افراد، پرداخت چنین پولی برای موبایل تاشو و نوآورانه سامسونگ بسیار منطقی تر از اکسپریا پرو خواهد بود که با قابلیت هایی مخصوص افراد خاص از راه می رسد. و ضمناً با خرید زد فولد 2 حدود 500 دلار صرفه جویی خواهید کرد و با این پول اضافه می توانید قاب محافظ، یک جفت ایرباد وایرلس یا حتی یک مانیتور بخرید.

یک مک بوک پرو 13 اینچی کاملا ارتقایافته با چیپ M1

اواخر سال گذشته میلادی بود که اپل از نخستین مک بوک مجهز به چیپست اپل سیلیکون رونمایی کرد و از میان محصولات جدید این کمپانی، مک بوک پرو توانمندترین دیویس است. در ازای همان پولی که سونی بابت موبایل گران قیمتش طلب می کند، می توانید مدل کاملا ارتقایافته از مک بوک پرو را همراه با پردازنده M1، حافظه رم 16 گیگابایتی و 2 ترابایت حافظه اس اس دی بخرید. البته باز هم 200 دلار اضافه خواهید آورد.

ناگفته نماند که تفاوت آنقدرها زیادی میان مدل پرو و مدل ایر وجود ندارد و بنابراین می توانید به سراغ مدل پیشرفته ایر بروید که آن هم 2049 دلار قیمت دارد. نیازی به یک لپ تاپ جدید ندارید و مک دسکتاپ را ترجیح می دهید؟ در این صورت باید بگوییم که Mac Mini هم همراه با چیپست M1 از راه می رسد و با پول موبایل سونی، می توانید سه عدد از مدل پایه آن را تهیه کنید. در غیر این صورت می توانید به سراغ مدل کاملا ارتقایافته (با 16 گیگابایت حافظه رم و 2 ترابایت حافظه داخلی) بروید و بازهم کمتر از 2200 دلار هزینه کنید.

تصمیم نهایی شما هرچه که باشد، در هر صورت دیوایسی بسیار سریع و قدرتمند گیرتان می آید که برای تدوین محتوای چند رسانه ای معرکه تلقی می شود؛ یا می توانید به سراغ مدل پایه مک یا مک بوک مجهز به M1 بروید و مابقی پول را صرف یک دوربین و دیگر تجهیزات جانبی کنید.

دو موبایل اکسپریا 1 مارک 2

اکسپریا پرو آن قدرها به مذاقتان خوش نیامده اما همچنان عاشق موبایل های سونی هستید؟ اصلا چرا دو موبایل اکسپریا 1 مارک 2 نخرید؟ یکی برای خودتان و دیگری برای کسی که دوستش دارید.

اکسپریا 1 مارک 2 با قیمت 1200 دلار روانه بازار شده است. بله، با خرید این دستگاه به ورودی HDMI یا همان میزان حافظه رم و حافظه داخلی دسترسی نخواهید داشت، اما این موبایل پرچم دار که اوایل سال 2020 عرضه شد مشخصاتی بسیار شبیه به دیوایس جدید سونی دارد.

این یعنی با خرید دستگاه به نمایشگر اولد 4K، همان پردازنده اسنپدراگون 865 موجود در اکسپریا پرو، یک دوربین اصلی سه گانه و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گیرتان خواهد آمد. و بله، این موبایل جک 3.5 میلی متری هدفون هم دارد و از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک پشتیبانی می کند. افزون بر این، اکسپریا 1 مارک 2 به صورت وایرلس هم شارژ می شود که در مدل اکسپریا پرو خبری از آن نیست.

سه موبایل گلکسی S21

گلکسی اس 21 با قیمت 800 دلار مشخصا قابلیت پشتیبانی از HDMI ندارد، حتی نمایشگر 4K هم ندارد. اما در عوض به نمایشگر Full HD Plus از نوع اولد و با نرخ به روزرسانی 120 هرتز مجهز شده و می توانید منتظر آخرین چیپست پرچم دار کوالکام یا سامسونگ و قابلیت هایی ارزش افزوده مانند IP68، شارژ وایرلس و پشتیبانی از DeX باشید.

سامسونگ ضمناً این موبایل را به دوربین اصلی بسیار انعطاف پذیری مجهز کرده که همراه با قابلیت هایی کارآمد مانند Directors View ،Single Take، فیلم برداری با رزولوشن 8K و ضبط ویدیو با لرزشگیر Super Steady از راه می رسد.

در ازای قیمت اکسپریا پرو، می توانید سه گلکسی اس 21 تهیه کنید، یا اگر حسابی هوس ولخرجی کرده اید، می توانید به سراغ دو گلکسی اس 21 اولترا بروید. در مدل اولترا سامسونگ بهبودهای فراوان به وجود آورده که از جمله آن ها می توان به رزولوشن بالاتر نمایشگر، باتری بزرگتر، بدنه پشتی شیشه ای و دو دوربین تله فوتو برای عملکرد بهتر به هنگام زوم اشاره کرد.

پنج کنسول پلی استیشن 5

همچنان دلتان می خواهد به سونی پول بدهید؟ در این صورت با پرداخت 2500 دلار قادر به خرید 5 کنسول پلی استیشن 5 همراه با درایو بلوری خواهید بود. یا اینکه می توانید شش پلی استیشن 5 دیجیتال بخرید که بدون درایو بلوری از راه می رسند. البته که با توجه به موجودی محدود سونی از سال گذشته میلادی تا به امروز، یافتن 5 پلی استیشن 5 کاری بسیار سخت است. اما اگر حسابی عجله داشته باشید می توانید همین پول را در بازار سیاه خرج کنید و هرطور که شده وارد نسل نهم بازی های ویدیویی شوید.

نمی خواهید به دلالان پول بدهید اما همچنان دلتان یک کنسول نسل جدید می خواهد؟ یک راه چاره دیگر خرید 5 کنسول ایکس باکس سری ایکس یا هشت کنسول ایکس باکس سری اس است.

11.5 سال اشتراک پریمیوم نت فلیکس

اشتراک سرویس استریم محتوای نت فلیکس در گران قیمت ترین حالت، 18 دلار در ماه هزینه روی دستتان می گذارد و با این اشتراک قادر به استریم هم زمان روی چهار دستگاه، پخش محتوا با رزولوشن 4K و بهره گیری از HDR خواهید بود.

به جای صرف هزینه 2500 دلاری برای موبایل اکسپریا پرو، می توانید 138 ماه (یا 11.5 سال) اشتراک پریمیوم نت فلیکس را بخرید. با توجه به اینکه این روزها رزولوشن 8K هم دارد حسابی روی بورس می افتد، حدس می زنیم در این 11.5 سال، پشتیبانی از رزولوشن 8K هم در اشتراک نت فلیکس آغاز شود!

45 رزبری پای 4

کامپیوترهای تک برد رزبری پای از زمان عرضه نخستین مدل، انقلابی در پردازش موبایل به وجود آوردند و پای 4 یک جهش بزرگ برای این دیوایس ها به حساب می آید. به لطف چیپست ارتقایافته موجود در آن، پشتیبانی از گیگابیت اترنت، دو پورت USB 3.0، پورت USB-C برای برق و پشتیبانی از دو مانیتور 4K، این مدل تفاوت های فراوان با مدل های پیشین دارد.

به عبارت دیگر، این دیوایس می تواند نقش یک کامپیوتر دسکتاپ سبک وزن را برایتان ایفا کند. با پولی که سونی در ازای اکسپریا پرو طلب می کند، می توانید 45 دستگاه رزبری پای 4 با 4 گیگابایت حافظه رم بخرید.

یا اگر به دنبال یک تجربه دسکتاپ قدرتمندتر می گشت، می توانید 25 رزبری پای 400 تهیه کنید. پای 400 در واقع همان رزبری پای 4 با 4 گیگابایت حافظه رم است که درون یک کیبورد جای گرفته و قادر به پشتیبانی از منبع تغذیه، ماوس، کابل HDMI و کارت های حافظه مایکرو اس دی هم هست. همین سیستم می تواند نیاز بیشتر کاربران معمولی و غیر حرفه ای را برآورده کند. البته که باید برای مانیتور جداگانه هزینه کنید.

416 ساندویچ Big Mac مک دونالد

یا اگر می خواهید هرطور که شده به دیابت نوع 2 دچار شوید، می توانید این 2500 دلار را صرف فست فود کنید. ما اینجا کسی را قضاوت نمی کنیم.

اگر از دست زدن به تصمیمات غلط لذت می برید، در تئوری قادر به خرید 416 ساندویچ Big Mac مک دونالد خواهید بود که هرکدام 6 دلار قیمت دارند. این ساندویچ ها همراه با سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی از راه می رسند ولی اگر دلتان فقط همبرگر می خواهد، می توانید تعداد سفارش را به 625 ساندویچ افزایش دهید.

در هر صورت هرچقدر پول بدهید همان قدر آش می خورید. اما احتمالا نتوان چنین چیزی را راجع به اکسپریا پرو سونی گفت.

  • تصاویر زیبایی از گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 3 منتشر شد

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7075

به "با پول موبایل 2500 دلاری اکسپریا پرو چه چیزهای دیگری می توان خرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پول موبایل 2500 دلاری اکسپریا پرو چه چیزهای دیگری می توان خرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید