خواناسازی و تکمیل بازسازی برج و باروی ضلع غربی گنبد سلطانیه

به گزارش هیو بلاگ، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، خواناسازی و تکمیل بازسازی برج و باروی ضلع غربی گنبد سلطانیه صورت می گیرد.

خواناسازی و تکمیل بازسازی برج و باروی ضلع غربی گنبد سلطانیه

امیر ارجمند گفت: از گذشته رفت و آمد گردشگران از ضلع غربی انجام می گردد که نزدیک ترین جهت به بنای گنبد سلطانیه است، اما در این جهت گردشگران نمی توانند فضاهای اطراف گنبد را به صورت کامل مشاهده نمایند و در حال حاضر با جهتسازی ضلع شمالی و مفروش کردن آن سبب شده تا رفت و آمد گردشگران در این جهت تسهیل و اندازه ماندگاری گردشگران و مشاهده فضاهای اطراف گنبد سلطانیه بیشتر گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اضافه نمود: اجرای این طرح با هدف بازگرداندن عظمت و شکوه گنبد تاریخی سلطانیه و معرفی بیش از پیش آن به عنوان یک جاذبه معماری و فرهنگی زنجان انجام می گردد.

گنبد سلطانیه در سال 1310 در لیست میراث ملی و تیر سال 1384 در لیست میراث دنیای (یونسکو) ثبت شده است. این اثر یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در لیست میراث دنیای محسوب می گردد. این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری دنیا است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11482

به "خواناسازی و تکمیل بازسازی برج و باروی ضلع غربی گنبد سلطانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواناسازی و تکمیل بازسازی برج و باروی ضلع غربی گنبد سلطانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید