خبرنگاران موزه های جدید با مشارکت میراث فرهنگی گیلان و شهرداری رشت ایجاد می شود

به گزارش هیو بلاگ، رشت - خبرنگاران- لایحه ساماندهی، بازسازی ، احیاء و حفاظت بنای ساختمان های تاریخی شهرداری رشت و ساختمان استانداری قدیم و استفاده از آنها به عنوان موزه، غروب امروز (چهارشنبه) در صحن شورای اسلامی رشت تصویب شد.

خبرنگاران موزه های جدید با مشارکت میراث فرهنگی گیلان و شهرداری رشت ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، این لایحه با حضور مسعود حلاجی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و ناصر حاج محمدی شهردار رشت به تصویب اعضای شورای اسلامی این کلانشهر رسید.

با تصویب این لایحه در ساختمان شهرداری (ساعت) موزه بلدیه و مردم شناسی در ساختمان محوطه شهرداری موزه انقلاب اسلامی و موزه سنگ قبور اسلامی، در خانه میرزا موزه میرزا در عمارت کلاه فرنگی موزه نهضت جنگل و در ساختمان استانداری سابق موزه هنرهای دستی و صنایع دستی ایجاد می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در صحن شورا بیان داشت: هفته گذشته تفاهمنامه ای با شهرداری رشت تنظیم کردیم و پیشنهادات خودمان را در مورد ایجاد موزه های رشت ارایه دادیم.

مسعود حلاج پور افزود: بر اساس این تفاهمنامه که بین دو طرف (مدیرکل میراث فرهنگی و شهردار رشت) به امضاء رسید قرار شد تا در ساختمان شهرداری رشت موزه بلدیه و مردم شناسی و در ساختمان سابق استانداری گیلان موزه هنرهای دستی ایجاد کنیم.

وی گفت: علاقمند هستیم تا در پشت ساختمان شهرداری (ساعت) موزه انقلاب اسلامی و با اجازه اعضای شورا موزه نهضت جنگل را در ساختمان کلاه فرنگی در پارک قدس رشت ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ایجاد موزه هنرهای دستی در ساختمان استانداری سابق خاطر نشان کرد: سه رکن شهرداری، شورای شهر رشت و اداه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توانند این کار را انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه با بیان اینکه در سال جهش تولید تسهیلات خوبی برای تولیدکنندگان صنایع دستی داریم، شرح داد: در شهرستان رشت 9 هزار هنرمند صنایع دستی داریم که می توان از ظرفیت های آنان استفاده شود.

در بخش دیگری از جلسه شورای اسلامی رشت، رییس شورا با بیان اینکه مدیران کم کار در شهرداری این کلانشهر برکنار می شوند، گفت: همه باید به خوبی در مجموعه شهرداری رشت به وظایف خود بپردازند و کارشان را بر عهده دیگری نیندازد.

اسماعیل حاجی پور با تاکید بر اینکه شهردار رشت باید شرحاتی که اعضای شورا درخواست دارند جوابگو باشد، گفت: فردا جلسه ای در دفتر شهردار با مدیران مرتبط برگزار خواهد شد.

رییس شورای اسلامی رشت بیان داشت: 28 لایحه در کمیسیون های شورا باقی مانده که باید تا یک هفته دیگر ارایه شود.

شورای اسلامی رشت 11 عضو دارد که در جلسه امروز 9 عضو حضور داشتند.

رشت دارای حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3714

به "خبرنگاران موزه های جدید با مشارکت میراث فرهنگی گیلان و شهرداری رشت ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موزه های جدید با مشارکت میراث فرهنگی گیلان و شهرداری رشت ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید