خبرنگاران معاون امور زائران استاندار خراسان رضوی: مراسم مذهبی باید مردمی برگزار گردد

به گزارش هیو بلاگ، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت: مراسم دینی و مذهبی از ابتدا تا به امروز با موضوع مردم برگزار شده است و باید این مساله پر رنگ تر از گذشته ادامه یابد.

خبرنگاران معاون امور زائران استاندار خراسان رضوی: مراسم مذهبی باید مردمی برگزار گردد

به گزارش عصر دوشنبه استانداری خراسان رضوی، محمد صادق براتی در نشست مشورتی با مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی استان در مورد مراسم پیاده روی زائران حضرت امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر افزود: یکی از اولویت های اصلی دبیرخانه دائمی زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر، باید پر رنگ کردن وجه مردمی و خودجوش اجرای مراسم دینی و مذهبی به خصوص برنامه های دهه پایانی ماه صفر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی مراسم دینی و مذهبی و شوق و ارادت مردم به اهل بیت (ع) حمایت از فعالیت های مردمی و تسهیل گری امور از مهمترین اقدامات دبیرخانه دائمی زائران پیاده خواهد بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه زائران پیاده انجام شد و حضور و مشارکت مردم در خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت رضا (ع) بی نظیر بود و همه این اقدامات به یک منظور صورت می گیرد و آن ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) است.

براتی افزود: ورود جدی و تاثیرگذار نهادهای فرهنگی و تهیه محتواهای فرهنگی در جهت زائران پیاده و نیز زمان حضورشان در مشهد، جلوه های زیبایی از این حرکت بزرگ را به نمایش خواهد گذاشت.

وی افزود: تمامی اقدامات دبیرخانه از قبیل اسکان، برپایی ایستگاه های صلواتی و تغذیه باید در کنار افزایش معرفت دینی زائران و گسترش فرهنگ رضوی صورت گیرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سال جاری همکاری و تعامل نهادهای فرهنگی با یکدیگر و شناسایی آسیب ها و کوشش در جهت برطرف آنان می تواند ﺧﻸها و کاستی های فرهنگی سال های گذشته را جبران کند.

براتی افزود: با توجه به فرصت اندکی که تا ایام پایانی ماه صفر داریم، لازم است با برگزاری جلسات کارشناسی ملزومات فرهنگی آن ایام شناسایی و اعضای دبیرخانه ماموریت های خود را تعریف و اجرایی نمایند.

وی به طرح مبدا به مبدا زائران پیاده اشاره نمود و ادامه داد: پیگیری اجرای این طرح در ایام پایانی ماه صفر به مدیریت هرچه بهتر و خدمت رسانی مطلوب تر به زائران یاری شایانی خواهد نمود و دبیرخانه می تواند با برنامه ریزی مناسب ظرفیت های شهرستان ها را آنالیز و بر اساس آن امکانات لازم را فراهم کند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: حضور تمامی تشکل های مردمی و مذهبی که در حوزه زائران پیاده خدمت می نمایند و استفاده از نظرات و دیدگاه های آنان در پیشبرد اهداف دبیرخانه دائمی زائران پیاده بسیار موثر خواهد بود.

براتی افزود: با توجه به این که هرسال شاهد افزایش حضور زائران پیاده در دهه پایانی ماه صفر هستیم، هم افزایی و استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی توسط دبیرخانه در کاهش مسائل زائران پیاده تاثیرگذار خواهد بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4058

به "خبرنگاران معاون امور زائران استاندار خراسان رضوی: مراسم مذهبی باید مردمی برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون امور زائران استاندار خراسان رضوی: مراسم مذهبی باید مردمی برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید