خبرنگاران بیش از سه هزار کردستانی واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش هیو بلاگ، سنندج - خبرنگاران - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا به امروز سه هزار و 532 نفر از کادر بهداشت و درمان، سالمندان، بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پاکبانان و افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از لحاظ کرونا واکسینه شده اند.

خبرنگاران بیش از سه هزار کردستانی واکسن کرونا دریافت کردند

ابراهیم قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تا به امروز 2 هزار و 949 نفر از کادر درمانی، بهداشتی، فوریت های پزشکی و پرسنل آزمایشگاه، واکسن کرونا دریافت نموده اند.

وی اضافه نمود: واکسیناسیون کرونا در استان در حال اجرا است و بخش مراقبت های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی در اولویت قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه نمود: واکسیناسیون کرونا برای سایر افراد جامعه و گروه های پرخطر بر اساس پروتکل های ارائه شده وزارت بهداشت نیز مرحله به مرحله انجام می گردد.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت های معین شده و افراد در معرض خطر بیماری در استان همزمان با سراسر کشور شروع شده است اضافه نمود: بعلاوه کادر بهداشت و درمان شاغل در بخش کرونا، به 123 نفر از مبتلایان به دیالیز، 26 نفر مبتلا به تالاسمی، 29 نفر بیمار هموفیلی واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون سالمندان و خطر ابتلای این قشر به کرونا اعلام کرد: تا به امروز 220 نفر از سالمندان استان از لحاظ کرونا واکسینه شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید نمود: 160 نفر از افراد در اولویت تحت پوشش بنیادشهید و 15 نفر از پاکبانان استان واکسن کرونا دریافت نموده اند.

قادری ضمن اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید 19 در استان در چند روز اخیر اضافه نمود: در پی افزایش سفرهای نوروزی، دید و بازدیدها و نادیده دریافت پروتکل های بهداشتی احتمال وقوع پیک چهارم در راه است.

در 24 ساعت منتهی به ظهر روز آدینه 13 فروردین 256 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و یک بیمار جان باخت.

231 بیمار در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند که 41 بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا(اسفند 1398) تا به امروز یک هزار و 109 کردستانی قربانی کرونا شده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7787

به "خبرنگاران بیش از سه هزار کردستانی واکسن کرونا دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از سه هزار کردستانی واکسن کرونا دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید