خبرنگاران انگلیس خواهان احیای دمکراسی در میانمار شد

به گزارش هیو بلاگ، لندن - خبرنگاران - وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه، کشته شدن دهها معترض به کودتای نظامی در میانمار را محکوم کرد و خواهان احیای دمکراسی در این کشور شد.

خبرنگاران انگلیس خواهان احیای دمکراسی در میانمار شد

به گزارش خبرنگاران، دومینیک راب در توئیتی نوشت: کشته شدن افراد غیرنظامی، از جمله بچه ها در میانمار مایه تاسف است. ما با شرکای بین المللی کوشش خواهیم کرد تا به این خشونت های بی معنا انتها داده، از افراد مسئول حساب بکشیم و راهی را برای بازگشت به دیپلماسی (در میانمار) تضمین کنیم.

گزارش ها از میانمار حاکی است که بیش از 90 نفر از معترضان به کودتا در این کشور روز شنبه در جریان تظاهرات در شهرهای مختلف کشته شدند.

یکی از پژوهشگران مستقل که تحولات میانمار را دنبال می نماید شمار کشته شدگان در جریان اعتراض های روز شنبه را 93 نفر اظهار داشت. این در حالی است که پایگاه اینترنتی اکنون میانمار از کشته شدن 91 نفر به دست نیروهای امنیتی خبر داده است. به این ترتیب به نظر می رسد روز شنبه خونین ترین روز اعتراض ها در میانمار از زمان کودتای نظامیان در این کشور بوده است.

پیشتر سفیر انگلیس در میانمار با صدور بیانیه ای که در صفحه توئیتری سفارت منتشر شد جنایت های ارتش این کشور را شرم آور خواند و گفت که قتل انسان های بی گناه در اوضاع کساد مالی و بحران کرونا بیان گر اولویت های دولت نظامی میانمار است.

یک ماه و نیم از کودتای اول فوریه (13 بهمن) در میانمار می گذرد و جنبش اعتراضی سراسری در شهرهای مختلف این کشور 54 میلیون نفری همچنان ادامه دارد و به فلج شدن اقتصاد و فعالیتهای دولتی منجر شده است.

در روزهای آغازین این هفته سرکوب اعتراض ها در میانمار شدت گرفته است و سربازان ارتش و نیروهای پلیس میانمار روز یکشنبه دستکم 51 تن از معترضان به کودتای نظامی در این کشور جنوب آسیا را به قتل رساندند.

ادامه اعتراض ها و سرکوب ها در حالی است که ساماندهی تظاهرات و همچنین پوشش تصویری اعتراض ها توسط شهروند-خبرنگاران به علت قطع اینترنت موبایل سخت شده، هر چند هنوز ارتباط اینترنتی به وسیله غیرموبایل امکان پذیر است. قطع خدمات اینترنت موجب به تاخیر افتادن جلسه استماع برای محاکمه آنگ سان سوچی رئیس برکنار شده دولت شد که قرار بود به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردد.

میانمار از زمان کودتای 13 بهمن در شرایط فوق العاده سراسری بوده و رهبران ارتش مسئولیت تمام امور دولتی را در دست دارند اما اعلام حکومت نظامی گسترده در شهر یانگون نشانه ای از عزم رهبران نظامی برای اداره گسترده تر امور امنیتی با سربازان ارتش بجای نیروهای پلیس است.

انگلیس تا به امروز تمام ژنرال ها و یک هولدینگ تجاری متعلق به ارتش میانمار را تحریم نموده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7585

به "خبرنگاران انگلیس خواهان احیای دمکراسی در میانمار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگلیس خواهان احیای دمکراسی در میانمار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید