حبس و پرداخت دیه برای عروس اسیدپاش، قصاص منتفی شد

به گزارش هیو بلاگ، وکیل مدافع فاطمه -دختری که آبان ماه 95 در افسریه تهران از سوی همسر برادرش مورد اسیدپاشی واقع شد- از تایید رای بدوی این پرونده در دیوان عالی کشور اطلاع داد.

حبس و پرداخت دیه برای عروس اسیدپاش، قصاص منتفی شد

جواد پارسا در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرد: دادگاه بدوی که شعبه 2 دادگاه کیفری یک تهران، است رای به قصاص نداد که به دیوان عالی کشور اعتراض کردیم و دیوان اعتراض را نپذیرفت و عینا رای بدوی را تایید کرد.

وی اضافه کرد: موضوع برابری دیه زن و مرد عنوان شده بود که محکوم علیه و صندوق تامین خسارت های بدنی، بالمناصفه محکوم به پرداخت دیه شدند. در حال حاضر در دادسرای جنایی ناحیه 27 پرونده اجرایی برای اجرای حکم تشکیل شده است.

وکیل مدافع فاطمه اعلام نمود: اجرای احکام به دلیل اینکه حکم مجمل بوده به آن ایراد گرفته و از دادگاه کیفری یک درخواست برطرف ابهام از حکم پرونده نموده است که منتظریم تا جواب آن برگردد و حکم اجرا گردد.

پارسا گفت: چون محکوم علیه توان پرداخت دیه را ندارد، صندوق تامین خسارت های بدنی حداقل بخشی که مربوط به این نهاد است را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگاران، پارسا در 24 بهمن ماه 97 از صدور رای پرونده موکلش در شعبه دو دادگاه کیفری یک تهران اطلاع داد و به خبرنگاران، گفت: متهم به 10 سال حبس محکوم شده و برای نقاطی از بدن که با اسید مورد آسیب قرار گرفته بود دیه معین شده است.

وی اضافه کرد: درخواست موکلم حداقل در خصوص چشم قصاص بود اما نظر پزشکی قانونی بر این اساس بود که امکان قصاص در هیچ یک از اعضا وجود ندارد.

وکیل مدافع فاطمه 20 اسفند 97 نیز از ارسال پرونده موکلش به دیوان عالی کشور اطلاع داد و در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرد: در خصوص رأی صادره درخواست تجدید نظر ارائه کردیم و پرونده به دیوان عالی کشور رفته است.

وی اضافه کرد: ما به رأی اعتراض نموده ایم، البته در خصوص دیه اعتراض خاصی نداشتیم ولی در خصوص قصاص توقع نداریم که در خصوص همه اعضایی که آسیب دیده انجام گردد چون امکان پذیر نیست که مماسلت عرفی رعایت گردد.

به گزارش خبرنگاران، 24 آبان ماه سال 95، قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران از وقوع یک فقره اسیدپاشی در منطقه افسریه اطلاع داد و در این باره به خبرنگاران، گفت: ساعت 9صبح روز (24 آبان) در منطقه افسریه، خیابان سی ام، خانمی 23 ساله گفت، زمانی که در منزل زن برادر خود حضور داشته و خواب بوده، مشاهده می نماید که زن برادر وی در حال خفه کردنش است که پس از بیداری با وی درگیر شده، ولی در این حین زن برادرش اقدام به پاشیدن اسید بر صورتش می نماید.

وی اضافه کرد: هر دو نفر مصدوم و در بیمارستان بستری هستند اما شدت مصدومیت خانمی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته، شدید بوده و در ناحیه سر، صورت و بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 37

به "حبس و پرداخت دیه برای عروس اسیدپاش، قصاص منتفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حبس و پرداخت دیه برای عروس اسیدپاش، قصاص منتفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید