جیمز باند گیشه امریکا را تسخیر کرد

به گزارش هیو بلاگ، جدیدترین فیلم از مجموعه جیمز باند با اسم زمانی برای مردن نیست که از آخر هفته اکران خود در امریکا را آغاز کرد با فروش 56 میلیون دلاری صدرنشین گیشه های امریکا شد.

جیمز باند گیشه امریکا را تسخیر کرد

به گزارش مهر و به نقل از ورایتی، جیمز باند با شکست دادن یک ابرقهرمان، صدر باکس آفیس امریکا را از آن خود کرد. زمانی برای مردن نیست با فروش 56 میلیون دلاری از نمایش در 4407 سالن سینما تا حدی از آنچه انتظار می رفت کمتر ظاهر شد و نشان داد مامور 007 هم باید با تمام توانش با آنچه پاندمی بر سر سینما آورده مقابله کند.

انتظار می رفت این فیلم بتواند کارش را با فروش 60 تا 70 میلیون دلاری در 3 روز اول اکرانش شروع کند. هرچند آمار فروش خیلی پایین تر از این رقم نیست، اما با توجه به نقد های مثبتی که این فیلم دریافت نموده و هم اینکه دنیل کریگ برای آخرین بار در نقش جیمز باند ظاهرشده است، این رقم می توانست کمی بیشتر هم باشد.

گرچه برای بعضی فیلم ها فروش 56 میلیون دلاری در 3 روز می تواند شادی بزرگی باشد، اما زمانی برای مردن نیست یک فیلم معمولی محسوب نمی گردد. فیلم با بودجه 250 میلیون دلاری برای فراوری و 100 میلیون دلاری که برای تبلیغ هزینه نموده، طبیعتا باید فروش عظیمی داشته باشد تا بتواند از پس هزینه هایش برآید.

این فیلم که قرار بود آوریل 2020 اکران خود را شروع کند، همزمان با شیوع کرونا مجبور شد تا چندین بار زمان اکرانش را به تعویق بیندازد و همین هم میلیون ها دلار هزینه اضافی بار آن کرد. کارشناسان فروش سینما پیش بینی می نمایند زمانی برای مردن نیست باید حداقل فروشی 800 میلیون دلاری را ثبت کند تا بتوان گفت پیروز شده از پس این هزینه ها برآید. زمانی برای مردن نیست با محاسبه پیش فروش پنجشنبه شب در روز اول اکرانش در امریکا 23.3 میلیون دلار فروخت تا چهارمین فیلم پرفروش از مجموعه جیمز باند با بازی کریگ در روز اول فروش گردد.

اسکای فال روز اول فروشش را با رقم 32.7 میلیون دلاری به انتها برده بود. در هر حال جیمز باند از نظر سودآوری بیشتر بر گیشه بین المللی حساب می نماید و تا به امروز در سطح دنیای 313 میلیون دلار به دست آورده است. این فیلم تا به امروز در بیشتر بازار های اصلی خارجی روی پرده رفته و تنها سینما های چین هنوز درهای شان را به روی این فیلم باز ننموده اند که آن هم از 29 اکتبر شروع خواهد شد.

اسپکتر در سال 2015 در اولین اکران آخر هفته خود 70 میلیون دلار و اسکای فال در سال 2012 فروش معادل 88 میلیون دلار را ثبت نموده بودند. در هر حال تردید تماشاگران سالخورده تر جیمز باند برای بازگشت به سینما ها می تواند مهم ترین عامل برای بازگشت به سینما و تماشای فیلمی با زمان 2 ساعت و 45 دقیقه باشد. در عین حال این فیلم با رقیبی جدی در گیشه روبه رو بوده که همزمانی با اکران ونوم: بگذار کارنیج بیاید عامل آن بوده است.

ونوم هم توانست 32 میلیون دلار در دومین هفته اکرانش فروش کند و فیلم دوم گیشه های امریکا گردد. این فیلم 185 میلیون دلار در سطح دنیا فروخته است. در حالی که انیمیشن خانواده آدامز 2 هم با فروش 10 میلیون دلاری فیلم سوم باکس آفیس شده، فیلم ابرقهرمانی دیزنی شانگ چی و افسانه ده حلقه هم در ششمین آخر هفته اکرانش با فروش 4.2 میلیون دلار در رتبه چهارم فروش نهاده شد. این فیلم مجموع فروشش را از سطح 400 میلیون دلار هم فراتر برده که 212 میلیون دلار آن در امریکای شمالی بوده است.

چالش زندگی یک زوج روی پرده سینما

فیلم سینمایی تا 10 بشمار به کارگردانی فرید ولی زاده از 21 مهرماه روی پرده سینما های هنروتجربه می رود. فیلم سینمایی تا 10 بشمار به تهیه نمایندگی و کارگردانی فرید ولی زاده و نویسندگی کیانوش اسلامی اسم جدیدترین اثری است که از روز چهارشنبه 21 مهرماه اکران خود را در سینما های هنروتجربه شروع می نماید. این فیلم سینمایی با مدت زمان 85 دقیقه پنجمین ساخته فرید ولی زاده در مقام کارگردانی است.

داستان تا 10 بشمار روایت چند ساعت از زندگی زوجی با اختلاف سنی زیاد است که در مسیری با چالش گفتمان وارد ماراتنی مسابقه گونه تا شماره 10 می شوند. منوچهر زنده دل، غزال نظر، الناز باطنی، مانیا بابایی، بهرام حسینی، آرش یزدان و امیر نظر از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. عوامل این فیلم عبارتند از: طراح، تهیه نماینده و کارگردان: فرید ولی زاده، نویسنده: کیانوش اسلامی، مدیر فیلمبرداری: حسین قلی پور، مدیر صدابرداری: مسعود حمیدیان، طراح صحنه و لباس: قاسم مربی، تدوین: سعادت بستام (TD)، آهنگساز: شهاب اکبری و جانشین تهیه و فراوری: تبسم نعمتی.

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9565

به "جیمز باند گیشه امریکا را تسخیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیمز باند گیشه امریکا را تسخیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید