جلوه ای متفاوت از ساختمان های دیدنی آلمان

به گزارش هیو بلاگ، محو دیدنی ساختمان های آلمان شوید

این نوشته از طریق یورگ دیتریش (Jörg Dietrich) که معمار و عکاس است و من وی را سال گذشته در لایپزیک ملاقات کردم، نوشته شده است. من شخصا علاقه زیادی به معماری داشته و از دیدن آرشیو کامل وی از خیابان ها و منطقه ها مختلف جهان، به شدت متعجب شده و از وی درخواست کردم که نمایشگاهی با این مضمون راه اندازی کند. وقتی وی با این پیشنهاد موافقت کرد، من به شدت هیجان زده شدم. در این نوشته وی پنج چشم انداز زیبا را از شهرهای مختلف آلمان معرفی کرده است:

جلوه ای متفاوت از ساختمان های دیدنی آلمان
  • Medienhafen، دوسلدورف

بندر واسطه دوسلدورف که به آلمانی Medienhafen گفته می شود، از سال 1990 میلادی به عنوان یکی از مراکز مدرن تجاری به همراه ویژگی های خاص معماری طراحی شده است. شهر دوسلدورف مرکز استان Northrhine-Westphalia در آلمان محسوب شده و 600 هزار نفر جمعیت دارد.

  • Brückenstrasse، کمنیتس

مجموعه Brückenstrasse یکی از آثار خاص به جای مانده از معماری سبک آلمان شرقی است که در شهر کمنتیس (Chemnitz) واقع شده است. کمنتیس سومین شهر بزرگ ساکسونی محسوب شده و دومین پرتره بزرگ کارل مارکس در این بنا اجرا شده است. این شهر برای مدت 40 سال با عنوان شهر کارل مارکس (Karl-Marx-Stadt) معروفیت داشت.

  • Frankenwerft، کلن

بخشی از ساحل رود راین در محله قدیمی شهر کلن. در این محل، خانه ها و خیابان های قدیمی به زیر زمین رفته و باغ راین تاسیس شد. در تصویر این بخش، مردم برای فصل جشنواره کلن آماده می شوند.

  • Markt، وردوا

شهر وردوا (Werdau) در استان زاکسن در کشور آلمان واقع شده است.این شهر یک نمونه خوب از شهرهای کوچک آلمانی به شمار می رود. در تصویر این بخش بازار یا میدان مارکت (market square)در وردوا دیده می شود. ساختمان اصلی این میدان، تالار شهر محسوب شده و از طریق پادشاه ساکسون در آپریل 1911 افتتاح شده است.

  • Holländischer Brook، هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان با جمعیتی حدود 1 میلیون و 800 هزار نفر بوده و مهم ترین بندر این کشور به شمار می رود. این شهر در کنار رود الب قرار داشته و تصویر نمایش داده شده، بخشی از بندر Speicherstadtarea و انبارهای این بخش را نمایش می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10726

به "جلوه ای متفاوت از ساختمان های دیدنی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوه ای متفاوت از ساختمان های دیدنی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید