توسعه تلسکوپ های جدید برای مطالعه زیست فرازمینی

به گزارش هیو بلاگ، دانشمندان به زودی توسط ابزار جدیدی به مطالعه زیست فرازمینی خواهند پرداخت چرا که گروهی از دانشمندان در حال توسعه تلسکوپ های جدیدی به نام پانوستی(PANOSETI) هستند.

توسعه تلسکوپ های جدید برای مطالعه زیست فرازمینی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تک اکسپلوریست، تیمی از اخترشناسان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، دانشگاه کالیفرنیا برکلی، دانشگاه رصدخانه کالیفرنیا، دانشگاه هاروارد و موسسه فناوری کالیفرنیا در حال ساخت تلسکوپ های جدیدی برای بررسی زیست فرازمینی(extraterrestrial life)، پدیده های نجومی جدید و سیگنال هایی از فضای عمیق هستند.

اخیراً پژوهشگران نصب نمونه اولیه دو تلسکوپ برای تصویربرداری از کل آسمان را در رصدخانه لیک در نزدیکی سن خوزه، کالیفرنیا، به خاتمه رسانده اند. این دو تلسکوپ از صدها تلسکوپی هستند که قرار است دانشمندان طی پروژه ای به نام پانوستی توسعه دهند.

به گفته اخترشناسان این تلسکوپ ها به صورت دوتایی ساخته می شوند تا بتوانند یک منطقه خاص را بهتر پوشش دهند. دو فناوری خاص در این تلسکوپ ها به کار رفته است که می توان به یک لنز پلاستیکی سبک نوآورانه که مشابه صفحات فرنل در فانوسهای دریایی است اشاره کرد که می تواند نور مادون قرمز را متمرکز کند. فناوری دیگر، آشکارسازهای بسیار سریع مادون قرمز است.

قطر هر تلسکوپ یک و نیم فوت است و دارای میدان دید بسیار گسترده 10 درجه در 10 درجه است. این تیم همچنین در حال توسعه چند دوربین پیشرفته برای هر تلسکوپ هستند که می تواند دقیقاً هنگام رسیدن هر فوتون را اندازه گیری کند.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2244

به "توسعه تلسکوپ های جدید برای مطالعه زیست فرازمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه تلسکوپ های جدید برای مطالعه زیست فرازمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید