کشف دهانه شهاب سنگ 100 میلیون ساله حین حفاری طلا

به گزارش هیو بلاگ، تیمی از زمین شناسان به سرپرستی مشاور زمین شناسی دکتر جیسون میرز یک دهانه شهاب سنگ بزرگ در نزدیکی شهر اورا باندا در استرالیای غربی که دارای معادن طلا است، کشف کردند.

کشف دهانه شهاب سنگ 100 میلیون ساله حین حفاری طلا

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، اعتقاد بر این است که این دهانه با قطر پنج کیلومتر بزرگترین دهانه شهاب سنگ جهان است.

محققان از سایر تکنیک های مدرن مانند نقشه برداری الکترومغناطیسی و گرانشی برای نقشه برداری از لبه بیرونی دهانه و بخش بالای مرکزی آن استفاده کردند.

همچنین تعیین شده است که قطر دهانه پنج کیلومتر است. این دهانه درحالی که شرکت معدن تکامل (سومین شرکت بزرگ استخراج طلا در استرالیا) در حال حفاری طلا در نزدیکی شهر اورا باندا بود، کشف شد.

جیسون میرز، زمین شناس و ژئوفیزیک دان گفت: سیارکی که این دهانه را ایجاد کرده حداقل 100 متر عرض داشته است. براساس موقعیت و سطح فرسایش و برخی از خاک هایی که اطراف آن را پر کرده است، تخمین می زنیم که قدمت آن در حدود 100 میلیون سال باشد.

آرون کاووسی، از مرکز علوم و فناوری فضایی دانشگاه کورتین گفت: فرایند بررسی و تعیین تاریخ یک دهانه جدید سخت است، اما با ارزیابی اولیه دکتر میرز احتمالاً این دهانه یک دهانه شهاب سنگ است. از نظر من این موضوع بسیار هیجان انگیز است. شاخص های زیادی در آنجا وجود دارد که بسیار خوب به نظر می رسند. ما باید از میکروسکوپ های ویژه ای که قادر به بررسی اجرام کوچک تر از موی انسان هستند، استفاده کنیم و به دنبال نشانه ای از آسیب منحصر به فرد در آن دهانه که ناشی از امواج شوکی فشار بالا است، باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5310

به "کشف دهانه شهاب سنگ 100 میلیون ساله حین حفاری طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف دهانه شهاب سنگ 100 میلیون ساله حین حفاری طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید