تهرانی ها صاحب یک دریاچه نو شدند

به گزارش هیو بلاگ، اراضی عباس آباد براساس طرح جامع و اسناد بالادستی از باغ هایی با عناوین باغ کتاب، هنر، نمایش و … تشکیل خواهد شد. باغ کتاب راه اندازی شده و در مجموعه قطعات یک و دو اراضی عباس آباد (قسمت شرقی اتوبان مدرس) مجموعه باغ هنر راه اندازی می شود که فاز دوم آن در حال بهره برداری است.

تهرانی ها صاحب یک دریاچه نو شدند

حمید جوانی معاون اجرایی شرکت نوسازی عباس آباد در این زمینه گفت: مساحت فاز دوم باغ هنر حدود پنج هزار مترمربع است. در محوطه باغ هنر فضای گالری و حدفاصل باغ کتاب و موزه دفاع مقدس رواق و سالن آمفی تئاتر طراحی شده است. با بهره برداری از این مجموعه امکان حضور هنرمندان برای برگزاری تئاتر و کنسرت خیابانی، برپایی گالری های نقاشی و صنایع دستی فراهم می شود. ضمن اینکه پاتوق هایی به منظور حضور و استراحت شهروندان و گردشگران هم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه باغ هنر از نظر زاویه دید به بخش زیادی از اراضی عباس آباد اشراف دارد این موضوع را یکی دیگر از ویژگی های این مجموعه برشمرد و گفت: فاز سوم باغ هنر تا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون اجرایی شرکت نوسازی عباس آباد با بیان اینکه مساحت سه فاز باغ هنر حدود هشت هزار مترمربع است گفت: فاز اول باغ هنر شامل 2 ساختمان با نام خانه نقش و خانه شعر بود که خانه شعر سال گذشته و خانه نقش 2 سال گذشته افتتاح شد.

جوانی در ادامه در خصوص دریاچه هنر هم توضیح داد: این دریاچه حدفاصل باغ هنر، باغ نمایش و باغ کتاب در میان سه مجموعه قرار گرفته که امکان دسترسی به آن از این سه باغ وجود دارد. دریاچه هنر جنبه گردشگری و تفریحی دارد. یک فضای کافه گالری هم به صورت جزیره مانند در این دریاچه طراحی شده که امکان ایجاد گالری در آن پیش بینی شده است. قایق سواری و استفاده از قایق کنترلی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای دریاچه هنر است که در آینده اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه محور و گذر فرهنگ، این سه مجموعه را به یکدیگر متصل می کند که در نهایت به میدان فرهنگ واقع در این اراضی می رسد یادآور شد: گذر فرهنگ از روی دریاچه عبور می کند که قسمت شرقی آن باغ کتاب، کتابخانه ملی و قسمت غربی آن باغ هنر و باغ نمایش قرار گرفته است. مساحت مجموعه شمالی و جنوبی دریاچه با محوطه سازی پیرامونی حدود 2.5 هکتار است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8968

به "تهرانی ها صاحب یک دریاچه نو شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهرانی ها صاحب یک دریاچه نو شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید