تمدید قانون مالیات ارزش افزوده تا لازم الاجرا شدن قانون جدید

به گزارش هیو بلاگ، در لایحه بودجه سال 1399 اعلام شده که سازمان امور مالیاتی کشور می تواند مالیات بر ارزش افزوده گروه هایی از مؤدیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را معین کند.

تمدید قانون مالیات ارزش افزوده تا لازم الاجرا شدن قانون جدید

بر این اساس مقررات این بند در خصوص دوره هایی که اقتصادیات آنها قطعی نشده است به صورت جاری خواهد بود و ضریب ارزش افزوده هر فعالیت با پیشنهاد سازمان امور اقتصادیاتی به تأیید وزیر امور دارایی و اقتصادی می رسد.

همچنین محل اخذ اقتصادیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی محل استقرار واحدهای تولیدی است.

بر این اساس، عوارض ارزش افزوده طبق قانون برنامه ششم توسعه در شهرستان تهران به نسبت 88 درصد در نقطه شهر تهران و 12 درصد در نقاط روستایی و عشایری تهران توزیع می شود.

در بخش دیگری از لایحه بودجه 1399 آورده شده که در معاملات پیمانکاری که کارفرما یکی از دستگاه های اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری است، کارفرما موظف است هم زمان با هر پرداخت اقتصادیات بر ارزش افزوده متناسب با آن را به پیمانکار پرداخت کند و تا زمانی که کارفرما اقتصادیات بر ارزش افزوده را به پیمانکار پرداخت نکرده باشد سازمان امور اقتصادیاتی کشور حق مطالبه آن را از پیمانکار یا اخذ جریمه دیرکرد از وی نخواهد داشت.

در مواردی که بدهی کارفرما به پیمانکار به صورت اسناد خزانه اسلامی پرداخت می شود، در صورت درخواست پیمانکار، کارفرما موظف است این اوراق را عیناً به سازمان امور اقتصادیاتی کشور تحویل دهد. سازمان امور اقتصادیاتی نیز معادل مبلغ اسمی اوراق تحویلی را از بدهی اقتصادیاتی پیمانکار کسر می کند و اسناد مربوطه را به خزانه داری کل کشور باید ارائه کند. خزانه داری کل کشور نیز موظف است معادل مبلغ اسمی اسناد خزانه تحویلی را به عنوان وصولی اقتصادیات منظور کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1051

به "تمدید قانون مالیات ارزش افزوده تا لازم الاجرا شدن قانون جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید قانون مالیات ارزش افزوده تا لازم الاجرا شدن قانون جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید