تقلب ترامپ برای کاهش شمار قربانیان کرونا رو شد

به گزارش هیو بلاگ، فارس نوشت: دونالد ترامپ و کارگروه ویژه او برای مبارزه با کرونا مقامات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا را برای دستکاری آمار قربانیان کووید-19 تحت فشار قرار داده اند.

تقلب ترامپ برای کاهش شمار قربانیان کرونا رو شد

پنج مقام دولت ترامپ که بر روی مقابله با این همه گیری کار می نمایند، به پایگاه خبری آمریکایی دیلی بیست گفتند کاخ سفید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری (سی دی سی) را تحت فشار قرار داده تا با ایالتها برای اصلاح نحوه شمارش تلفات کرونا همکاری کند و گزارش جدید را به دولت فدرال ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی rawstory، به گفته 3 مقام دولتی، به خصوص دبورا برکس، هماهنگ نماینده کارگروه مقابله با همه گیری ویروس کرونا در کاخ سفید از مسئولان این مرکز خواسته کسانی را که احتمال می رود کرونای آنها مثبت بوده اما نتایج آزمایشگاهی در تایید آن در دست نیست یا کسانی که به ویروس مبتلا بودند اما در نتیجه مستقیم این بیماری فوت ننموده اند را از فهرست قربانیان خارج کند.

دونالد ترامپ به صورت خصوص نارضایتی خود را از احتمال افزایش آمار قربانیان کرونا در آمریکا که به بیش از 83 هزار نفر رسیده، با ادامه به کارگیری روش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا ابراز نموده است. ترامپ مواردی فرضی را مطرح نموده که به طور مثال شاید یک بیمار مبتلا به کرونا بر اثر افتادن از پله جان خود را از دست داده باشد، اما در آمار قربانیان کرونا آورده شده است. ادعایی که تعدادی از متحدان وی هم مطرح می نمایند.

پنج مسئول این مرکز به دیلی بیست گفتند که با پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا مخالفت نموده اند. به گفته آنها، کارشناسان و دکترهایی که با کارگروه ویژه همکاری دارند می گویند احتمالاً آمار فوتی ها از آماری که دولت هم اکنون ارائه می دهد بالاتر است.

مقامات محلی در بعضی مناطق کانون شیوع می گویند شاهد افزایش صدها و بلکه هزاران مورد مرگ بیشتر در دو ماه گذشته در مقایسه با تعداد تلفات همین دوره در چند سال گذشته بوده اند و احتمال می دهند این افراد قربانی کرونا شده اند.

دکتر آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری های عفونی فدرال آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در جلسه استماع سنا که به صورت ویدئوکنفرانس و برای آنالیز عملکرد دولت ترامپ در مواجهه با کروناویروس برگزارش شده بود، توضیح داد که تعداد قربانیان ویروس کووید-19 در آمریکا احتمالاً بالاتر از آمار و ارقام رسمی ارائه شده است.

دانشگاه جانز هاپکینز امروز (چهارشنبه) بیان کرد که در 24 ساعت گذشته ابتلای 21 هزار و 495 مورد جدید به ویروس کرونا مورد تأیید قرار گرفته است تا مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا به یک میلیون 369 هزار و 376 نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نمایانگر فرایند افزایشی تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا است.

پایگاه اطلاع رسانی worldometers، با اینحال، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون و 408 هزار و 636 نفر و مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته را در این کشور، 83 هزار و 426 نفر گزارش کرد.

طبق این آمار و ارقام، ایالت نیویورک همچنان با 348 هزار و 655 مورد ابتلا و 27 هزار و 175 مورد فوتی، کانون بیماری همه گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا محسوب می گردد.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3508

به "تقلب ترامپ برای کاهش شمار قربانیان کرونا رو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلب ترامپ برای کاهش شمار قربانیان کرونا رو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید