تصاویری جالب از تعجب آورترین ترین پدیده جهان!

به گزارش هیو بلاگ، گودال آبی بزرگ، در سواحل کشور بلیز می باشد که به عنوان عجیب ترین پدیده جهان شناخته و عمق آن 108 متر است. گردشگران تور لحظه آخری بدانند که این گودال قسمتی از دیواره های مرجانی بلیز است که در میراث جهانی یونسکو شناخته و معرفی شده است.

تصاویری جالب از تعجب آورترین ترین پدیده جهان!

معینات گودال آبی

این گودال آبی با 300 متر عرض و 108 متر عمق زمانی به شهرت رسید که ژاک ایو کوستو آن را به عنوان ده مکان برتر برای غواصی اسکوبا معرفی کرد. وی کاشف ، نویسنده ، عکاس ، بوم شناس ، افسر نیروی دریایی می باشد که بیش تر زندگی خود را در اقیانوس ها و دریا ها گذرانده است. ژاک ایو کوستو در سال 1971 کشتی خود را برای معین عمق این گودال به این مکان آورد. جست و جو های او نشان داد منشا گودال آبی سنگ آهک کارستی است که قبل از افزایش سطح آب حداقل در چهار مرحله شکل گرفت و لبه های 21 ، 49 و 91 متری از خود جای گذاشته است.

پدیده های عجیب

این گودال یکی از مقاصد گردشگری غواصی اسکوبا محسوب می گردد که به دنبال آب های کریستالی ، شفاف و گونه های دریایی خاص هستند. اگر چه این مکان برای همه سطح غواصان مناسب نیست و نیاز به مهارت و تجربه زیاد دارد. بازدیدکنندگان بدانند ، زمان غواصی در این گودال توقع تصاویر رنگارنگ زیر آب را که در مستند ها می بینند را نداشته باشند. منظره ای که غواص ها در این گودال می بینند در غاری تاریک با استالاکتیت های مختلف می باشد.

غواصان بدانند که در سال 2012 توسط شبکه تلویزیونی دیسکاوری این گودال به عنوان شگفت انگیز ترین مکان روی زمین معرفی گشت.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4607

به "تصاویری جالب از تعجب آورترین ترین پدیده جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری جالب از تعجب آورترین ترین پدیده جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید