ترامپ همانطور که به کُرد ها خیانت کرد، به شما هم خیانت می کند!

به گزارش هیو بلاگ، در کتاب هنر معامله، دونالد ترامپ معامله گری و کلاهبرداری را یک هنر معرفی می کند. او در کتابی که خودش آن را ننوشته، می نویسد معامله ، هنر من است! دیگران نقاشی می کنند یا شعر های زیبا می نویسند ولی من معامله گری را دوست دارم.

ترامپ همانطور که به کُرد ها خیانت کرد، به شما هم خیانت می کند!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مجله آمریکایی نیوزویک، در مقاله ای درباره شخصیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نوشت :

نقطه قوت ترامپ، گوش بریدن است. او کتابهایی را که خودش ننوشته، به افرادی که اهل خواندن نیستند، می فروشد. او یک تاجر شکست خورده است اما به عنوان یک تاجر جعلی (در برنامه کارآموز) در تلویزیون آمریکا پیروز شد. نکته جالب در زندگی ترامپ این است که او، خود را به عنوان یک معامله گر مطرح می کند، درحالی که عکس این قضیه درست است. ترامپ معامله نمی کند. او آنها را نقض می کند!

پیمان شکنی ترامپ عواقب جهانی پیدا کرده است. تصمیم این هفته او، که طبق گزارش ها پس از تماس تلفنی با رئیس جمهور ترکیه گرفته، باعث شد تا نیروهای آمریکایی از شمال سوریه عقب نشینی کنند. اقدامی که قانونگذاران و حتی حزب جمهوریخواهان را به شدت متعجب کرد.

لیز چنی، یکی از رهبران جمهوریخواه این اقدام را اشتباه فاجعه آمیز نامید و نوشت:

خروج از شمال سوریه یک اشتباه فاجعه آمیز است که دستاوردهای ما علیه داعش و امنیت آمریکا را به خطر می اندازد .

سناتور مارک روبیو، این اقدام را اشتباهی خطرناک نامید که تبعات آن فراتر از سوریه خواهد بود.

سناتور میت رامنی هم آن را یک خیانت نامید و نوشت:

تصمیم رئیس جمهور برای تنها گذاشتن همپیمانان کّرد ما در مواجهه با حمله ترکیه، یک خیانت است. این تصمیم به جهان نشان می دهد که آمریکا یک شریک غیرقابل اعتماد است، باعث ظهور دوباره داعش می شود و یک بحران انسانی را رقم خواهد زد .

همچنین سناتور لیندسی گراهام در توئیتر خود نوشت: این [خروج از سوریه] خطرناک ترین پیام را به جهان فرستاد؛ آمریکا یک همپیمان قابل اعتماد نیست.

جریان خیانت را می توان یک روند ثابت در زندگی ترامپ دید. ترامپ به شرکای تجاری، مشتریان، کارمندان، دوستان، همسران و به رأی دهندگانش خیانت کرده است. کسی که به نزدیکان خود خیانت کند، بی تردید به خارجی ها در هزاران مایل دورتر هم خیانت خواهد کرد.

رها کردن قراردادها یکی دیگر از رفتارهای سیاسی ترامپ است. دولت ترامپ، بیشتر قراردادها را با ترک آنها نقض کرده است. با رفتار شناسی ترامپ می توان فهمید که ترامپ از قرارداد متنقر است زیرا او اساسا هر توافقی که به نفع دیگران تمام شود را برنمی تابد.

علاوه بر این، قراردادها مانند همه تعامل های دوجانبه، به طرفین امضا کننده تعهداتی را تحمیل می کند؛ از نگاه ترامپ برای دیگران کار کردن فقط کار بازنده ها و افراد ضعیف است.

از زمانی که ترامپ به قدرت رسیده، او آمریکا را از تعدادی از قراردادهای بین المللی خارج کرده است. او از قرارداد پاریس که آن را یک معامله بسیار بد می دانست، خارج شد. همچنین از قرارداد برجام که آن را بدترین معامله ای که می شناخته نامیده، خارج شد. اما او این اقدامات را بدون داشتن دانش کافی انجام داد.

با کمک ترامپ، حالا جهان دیگر به آمریکا و تعهداتش اعتمادی ندارد. طبق تحقیقات موسسه پیو که سال پیش انجام شد، 82 درصد از اروپایی ها، 75 درصد از کانادایی ها و 91 درصد از مکزیکی ها در مسائل بین المللی، اعتمادی به ترامپ ندارد.

سیاست خارجی ترامپ، منعکس کننده شخصیت اوست؛ دمدمی مزاج، غیرقابل اعتماد، فریبکار، حریص، کوته بین، بی برنامه و سنگ دل.

او فاقد یک جهان بینی منسجم است. ترامپ کمبودها و نگرانی های خود را به ایالات متحده آمریکا، که او به عنوان قربانی چند ساله حیله گری و توطئه کشورها دیگر نشان می دهد، مرتبط می کند؛ هرگاه احساس خطر کند، میگوید آمریکا در خطر است.

او در توئیتر نوشت: ایالات متحده همیشه یک بازنده است. این را مردی توئیت زد که گفته من عاشق کیم جونگ اون هستم!

وقتی ترامپ در مورد آمریکا صحبت می کند، در حقیقت در مورد خودش حرف می زند. جایی می گوید جهان به آمریکا می خندند، که منظورش خودش است. یا جای دیگر گفت اول آمریکا که منظورش اول خودش است! او همچنین در یک موضع گیری گفت: هیچ کس نمی خواهد با آمریکا همکاری کند.

ترامپ همچنین عادت دارد تا از کسانی که به آنها خیانت کرده، انتظار وفاداری داشته باشد. در سال 2017 ترامپ خطاب به جف سشنز، دادستان سابق آمریکا، گفت: ما می توانیم هنوز به یکدیگر وفادار باشیم. تنها 8 ساعت بعد گفت: جف سشنز از نظر اخلاقی فردی ضعیف است! به افراد خیانت کنی و بعد انتظار وفاداری از آنها داشته باشی ؟ مثل این می ماند که از همسرت بخاطر اینکه تو به او خیانت کردی، طلاق بگیری!

خطاب به جمهوریخواهان: جمهوریخواهان بدانند ترامپ همانطور که به کُرد ها خیانت کرد، به شما هم خیانت می کند!

منبع:جام نیوز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 388

به "ترامپ همانطور که به کُرد ها خیانت کرد، به شما هم خیانت می کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ همانطور که به کُرد ها خیانت کرد، به شما هم خیانت می کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید