بیش از 50 عضو مجلس اروپا خواهان استعفای بورل شدند

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، ریهو تراس نماینده استونی در مجلس اروپا امروز سه شنبه بیان کرد که به همراه بیش از 50 عضو دیگر این نهاد نامه ای را خطاب به رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نوشته و خواهان استعفای جوزف بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه شده اند.

بیش از 50 عضو مجلس اروپا خواهان استعفای بورل شدند

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس اعلام این رسانه، بهانه درخواست استعفای بورل، سفر غیرقابل دفاع او به مسکو ادعا شده است!

نماینده استونی در مجلس اروپا که پیشتر فرمانده ارتش بود و در حال حاضر به نمایندگی از حامیان حزب مردم اروپا در استونی به مجلس اروپا راه یافته است، به یورونیوز گفت که سفر بورل به مسکو یک فاجعه عظیم بود؛ چرا که روسیه هر کاری که می توانست برای تحقیر عالی رتبه ترین دیپلمات اتحادیه اروپا بکند را به انجام رساند!

ریهو تراس همچنین معتقد است که جوزف بورل پس از اعلام خبر اخراج 3 دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی از مسکو باید به سفر خود خاتمه می داد.

وی در شرح محتوای نامه بیش از 50 نماینده مجلس اروپا به اورزلا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز گفت که هدف ارائه استدلال هایی در خصوص ناکامی های پیاپی بورل در دفاع از منافع اتحادیه اروپا است.

روسیه آدینه هفته پیش از اخراج 3 دیپلمات اروپایی به دلیل شرکت در تظاهرات های غیرقانونی اخیر در این کشور اطلاع داد.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام نمود: 3 دیپلمات آلمانی، سوئدی و لهستانی که در اعتراضات غیرقانونی شرکت کردند و عنصر نامطلوب معرفی شدند، به زودی روسیه را تَرک خواهند کرد. انتظار می رود سفارت های آلمان، سوئد و لهستان پس از اخراج 3 تَن از کارکنانشان، از این پس اصول حقوق بین المللی را به صورت دقیق رعایت نمایند.

این رویداد پس از فراخوانده شدن سفیر سوئد، کاردار سفارت لهستان و فرستاده سفارت آلمان به وزارت امور خارجه روسیه به انجام رسید.

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت دولت روسیه، دو هفته پیش به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه بازداشت شد. او اواخر تابستان گذشته در پی مسمومیت ادعایی با گاز اعصاب نوویچوک به آلمان منتقل شده بود.

وی اخیراً از سوی دادگاهی در مسکو به 3 سال و نیم حبس محکوم شد.

مسمومیت ادعایی و بازداشت وی عاملی شد تا بار دیگر کشورهای غربی حملات تندی را علیه روسیه انجام داده و مسکو را عامل مسمومیت ناوالنی معرفی نمایند. روسیه دست داشتن در مسمومیت این منتقد را تکذیب نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7023

به "بیش از 50 عضو مجلس اروپا خواهان استعفای بورل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 50 عضو مجلس اروپا خواهان استعفای بورل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید