بولیوی:دادخواست مکزیک به دیوان بین المللی دادگستری اشتباه است

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کارن لونگاریک وزیر خارجه بولیوی روز پنج شنبه در واکنش به دادخواست دولت مکزیک نزد دیوان بین المللی دادگستری در مورد حفاظت از مکانهای دیپلماتیک این کشور در خاک بولیوی، طرح این دادخواست را یک اقدام اشتباه و یک سفسطه قانونی خواند و بیان کرد که این دادخواست باید رد گردد.

بولیوی:دادخواست مکزیک به دیوان بین المللی دادگستری اشتباه است

وزیر خارجه بولیوی ادعاهای دولت مکزیک مبنی بر افزایش حضور نیروهای پلیس بولیوی در محوطه بیرونی سفارت مکزیک در شهر لاپاز و ارعاب دیپلماتهای مکزیک را رد کرد و گفت که مکزیک خود خواهان پشتیبانی نیروهای پلیس شد و اینکه بولیوی هرگز پروتکلهای بین المللی را نقض نخواهد کرد.

کارن لونگاریک در تبادل نظر با روزنامه نگاران در لاپاز گفت: هیچ کس نمی تواند برای وقایعی اثبات نشده دادخواهی کند، هیچکس نمی تواند برای اقداماتی که مرتکب نشده است، تحت تعقیب قرار گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: دولت (رئیس جمهور) آنز به معاهدات بین المللی را محترم می شمارد، از جمله کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک و همچنین نیروهای امنیت ملی (بولیوی) هرگز بدون اجازه قبلی به یک ساختمان دیپلماتیک وارد نمی شوند.

وزیر خارجه بولیوی همچنین گفت که مکزیک دوبار در تاریخهای نوزدهم و بیست و نهم نوامبر و در بحبوحه نگرانیها از وقوع اعتراضها در محوطه بیرونی سفارت خود از مقامات بولیوی به صراحت درخواست نموده بود که نیروی پلیس بیشتری را برای حراست از سفارت این کشور در لاپاز اعزام نمایند.

لازم به ذکر است که آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک به ایوو مورالس رئیس جمهور مستعفی و پیشین بولیوی پناهندگی سیاسی اعطا نموده است که این امر به تشدید اعتراضات گسترده در این کشور انجامیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1304

به "بولیوی:دادخواست مکزیک به دیوان بین المللی دادگستری اشتباه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولیوی:دادخواست مکزیک به دیوان بین المللی دادگستری اشتباه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید