بسته پیشنهادی خبرنگاران برای اولین 13 بدر قرن

به گزارش هیو بلاگ، 13 به در یکی از دلنشین ترین بخش های تعطیلات نوروزی است. آخرین روز تعطیلات که ایرانیان به گردش می فرایند و به شکرانه نو شدن دنیا به ستایش و تکریم طبیعت می پردازند. اما گردش سیزده به در هم به شرطی دلچسب و خوشایند می گردد که با برنامه از خانه بیرون بروید و نیز گردشگری با ملاحظه و شایسته باشید!

بسته پیشنهادی خبرنگاران برای اولین 13 بدر قرن

خبرنگاران :

اگر مشتاق شدید که بدانید چطور یک گردش به یادماندنی برای خود خانواده و طبیعت رقم بزنید در ادامه با ما باشید.

اول مقصدتان را معلوم کنید

انتخاب مقصد را برای دقیقه نود نگذارید .از چند روز قبل مقصد خود را انتخاب کنید.پیشنهاد ما این است که به جاهای سرسبز و باطراوت بروید تا برای روز 14 فروردین و شروع کسب و کاری پر رونق حسابی شاداب و پرانرژی باشید.

از این جهت انتخاب مقصد از پیش مهم است که آب و هوا ، آدرس و ساعات شلوغی و ترافیک را معلوم کنید تا وقت و ساعت خود را تنظیم نموده و در روز سیزده بدر به خاطر این مسائل کلافه نشوید.

وسایل ضروری را جا نگذارید

برای رفتن به سیزده بدر در نظر داشته باشید که وسایل ضروری را با خود ببرید منظور وسایلی است که احتیاجهای شما را جوابگو است.

وسایلی مثل ظروف مورد احتیاج برای خوردن و آشامیدن مانند قاشق، چنگال، لیوان، بشقاب و…،سفره،پتو و لباس گرم،زیرانداز،تنقلات، غذا و آب،طناب،جعبه یاری های اولیه،وسایل بازی،چادر مسافرتی،کوله پشتی

کبریت،منقل و زغال،کتری،پاور بانک جهت شارژ موبایل،وسایل بهداشتی مانند مایع دستشویی، دستمال کاغذی، دستمال توالت و دستمال مرطوب.

چه بخوریم؟

خوردن یکی از لذت های گردش است. فرقی نمی کند چه باشد در طبیعت همه غذاها خوشمزه تر و دلچسب تر هستند. اگر اهل کبابید که از شب قبل جوجه یا گوشت را در ادویه وچاشنی خوابانده و آماده بگذارید. منقل را هم از قلم نیاندازید بهرحال منقل نسبت به روشن کردن آتش در طبیعت خطر کمتری برای محیط زیست دارد.

یک نکته خاص برای روشن کردن آتش: روغنی را که برای سرخ کردن موادغذایی خود استفاده نموده اید، نگه دارید و با یک آبکش آن را صاف کنید.یک دستمال کاغذی در میان زغال ها قرار دهید و مقداری از روغن صاف شده را بر روی دستمال کاغذی بریزید.

با استفاده از فندک تمام گوشه های دستمال را آتش بزنید. در این مرحله می بینید به راحتی زغال ها آتش می گیرند و برای طبخ کباب آماده می شوند.

برخی ها هم دوست دارند در روز طبیعت آش بپزند .به فراخور منطقه ای که زندگی می کنید می توانید دیگ آش سنتی بار بگذارید و نوش جان کنید. اگر هم دنبال یک خوراک آسان و بدون دردسر هستید تا زمان بیشتری را به طبیعتگردی بگذارانید بدون دردسر لقمه خوشمزه ای آماده کنید و آنجا نوش جان کنید. سیب زمینی و بادنجان آتشی هم برای گیاهخوران پیشنهاد دلچسبی است.

بازی یادتان نرود

روز طبیعت فرصتی است برای دورهمی خانواده ها و فامیل .بازی های همگانی راه بیاندازید وخاطره خوشی را برای همه اعضای خانواده رقم بزنید.پانتومیم،مافیا،نام فامیل،منچ،یک قل دوقل پیشنهاد می گردد.

یک توریست با ملاحظه باشید

طبیعت سفره زیبا و شادابش را برای شما پهن نموده شما هم به پاس این سخاوت آلوده اش نکنید. همین اول کار کیسه زباله ای بگذارید و هر نوع زباله ای از کیسه و دستمال گرفته تا پوست میوه و تخمه در آن بریزید و در راه بازگشت به اولین سطل زباله بریزید. مبادا زباله ها را در طبیعت رها کنید که ظلم فراوانی به خود، زمین و جانوران و گیاهان روا داشته اید.

مقاصد پیشنهادی

روستای وردیج: اگر ساکن تهران هستید سیزده بدر بروید روستای ودریج و در طبیعت زیبای آن بساط گردش خود را پهن کنید و در دامان طبیعت سرسبز لذت ببرید.

آبشار پونه زار : اگر ساکن شهر تاریخی اصفهان هستید و میخواهید روز سیزده بدر میخواهید در مکانی شهری نباشید و قصد پارک هم ندارید باید از شهر اصفهان خارج شوید و به اطراف آن بروید. غرب استان اصفهان منطقه کوهستانی است که حدود با طی کردن یک کیلومتر میتوانید به منطقه پونه زار بروید.

سه کنج : بیشتر کرمانی روستای سه کنج کرمان را می شناسید. که با طی کردن بین کوه های سنگی و جوی آب روان میتوانید بساط گردش سیزده بدر سال 1401 را درآن پهن کنید.

خرانق :در اطراف شهر یزد جاهای دیدنی زیاد است که روستا های خوش آب و هوا دارد. میتوانید به روستای مهریز بروید و از فضای سرسبز آن لذت ببرید اگر مکان بسیار رنجی بدون هیاهو را میخواهید به شما روستای خرانق پیشنهاد می گردد.

بهشت گمشده : اگر ساکن شهر زیبا و تاریخی شیراز هستید و اینبار دوست دارید روز طبیعت در دامان طبیعت سرسبز باشید به تنگ بستانک بروید. این تنگ به بهشت گمشده در میان اهالی شیراز معروف است و طبیعت وصف ناشدنی دارد که در لیست آثار ملی ایران نیز ثبت است.

ساحل بوشهر: اگر ساکن شهر زیبای بوشهر هستید و یا مسافری هستید که در روز 13 به در بوشهر سفر رفته اید میتوانید در ساحل بیشتر از طبیعت وصف ناشدنی طبیعت لذت ببرید.

جیرسر باقر خاله :در برخی از شهرهای ایران پیدا کردن مکان سرسبز اصلا کار سخت نیست در شهرهای شمالی و شمال غربی و غرب کشور به راحتی میتوانید در دامان طبیعت باشید. استان گیلان و 4مازندران طبیعت های بینظیر سرسبزی دارند که برای تمام مسافران و اهالی شهر مکانی دنج و آرامش بخش موجود است. مرکز اکوتوریستی جیرسر باقر خاله در روستای خمام رشت واقع شده است که از مکان های مجذوب کننده اطراف شهر رشت محسوب میگردد. شالیزارها سرسبز، دشت های پر از اسب و تالاب جیرسرباقرخاله از مکان توریستی زیبای آن محسوب میگردد.

زریوار : کردستان استان سرسبز غرب ایران با دریاچه های شیرین، رودهای پرآب و جنگل های بلوط مکان بینظیر طبیعت گردی کم ندارد.

اگر برای سیزده بدر 1401 مکان دنج و زیبا که پتانسیل خوبی برای جمعیت بالا را دارد انتخاب کنید دریاچه زریوار است. این مکان تفریحی طبیعت گردی از مکان های مهم کردستان است.

پامنار : یکی از طبیعت های دنج و فکر استان خوزستان، روستای پامنار دزفول است که اگر در ایام عید در شهر دزفول هستید این روستا را برای گردش سیزده به در 1401 خودتان انتخاب کنید.

این روستا در چهل کیلومتری شهر زیبای دزفول قرار گرفته است و در راستا تپه های سبز و پر از دشت شقایق در نوروز میبنید که زیبای منحصر به فردی دارد.

لطفا شما هم مقاصد پیشنهادی خود را برای ما بنویسید .

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11298

به "بسته پیشنهادی خبرنگاران برای اولین 13 بدر قرن" امتیاز دهید

2 کاربر به "بسته پیشنهادی خبرنگاران برای اولین 13 بدر قرن" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته پیشنهادی خبرنگاران برای اولین 13 بدر قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید