برگزاری کلینیک داوران کشتی قهرمانی جهان با حضور نمایندگان ایران

به گزارش هیو بلاگ، کلینیک داوری مسابقات کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان با حضور داوران 1s سراسر جهان در شهر نور سلطان قزاقستان برگزار شد.

برگزاری کلینیک داوران کشتی قهرمانی جهان با حضور نمایندگان ایران

به گزارش ، کلینیک داوری مسابقات کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان با حضور داوران 1s سراسر جهان و محمد ابراهیم امامی، محمد مصلایی پور و نیما صادقی سه داور المپیکی کشورمان، در سالن کنفرانس هتل آلاندا در شهر نور سلطان قزاقستان برگزار گشت.

بر همین اساس و بنا بر اعلام محمد ابراهیم امامی داور المپیکی کشورمان، در این کلاس پیشرفته داوری آخرین قوانین و مقررات داوری کشتی آزاد و فرنگی توسط آنتونیو سیلوستری رئیس کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی و ابراهیم چی چی اوغلو مسئول آموزش و کمال بوعزیز نایب رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی و همچنین دکتر شادگان رئیس کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کشتی با نمایش فیلم های منتخب از رقابت های پیشین مسابقات جهانی و قاره ای تدریس شد که اهم موارد مطرح شده در این کلینیک به شرح ذیل است:

- ضمن بیان اهمیت مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در سال پیش از المپیک، بخاطر کسب 6 سهمیه در هر یک از اوزان المپیکی، تاکید بر این موضوع شد که داوران کشتی با هر ملیت و نژادی که باشند باید بی طرف و در هنگام قضاوت با در نظر دریافت قوانین و مقررات، جانب انصاف و عدالت را رعایت کنند.

- استراحت کافی برای داوران در شب پیش از مسابقات، عدم همراه داشتن موبایل در سالن رقابت ها و تمرکز کامل بر روی کشتی ها از دیگر تاکیدات مدرسان داوری بود.

- کشتی گیرانی که در اثر آسیب دیدگی نیاز به بانداژ انگشتان و یا مچ دست را دارند حتما باید قبل از استفاده از باند، مجوز پزشک مسابقات را دریافت کنند، در این شرایط نیز وفق ضوابط نمی توانند انگشتان خود را بصورت تکی بانداژ کنند.

- در صورت مصدومیت و حضور پزشک بر روی تشک جهت مداوا، داور وسط باید نظر پزشک را برای آگاهی از صحت آسیب دیدگی جویا شود، در صورتی که پزشک آسیب دیدگی را تایید نماید با علامت شصت به سمت بالا (ok) و در صورت غیر مصدومیت، با علامت شصت به سمت پایین موضوع تمارض را به داوران اطلاع می دهد، در این شرایط کشتی گیر خاطی با یک امتیاز مجازات خواهد شد.

- یکی از مهمترین وظایف داوران حفظ سلامتی کشتی گیران، و جلوگیری از اجرای فنون خطا بخصوص دریافت گردن بدون دست، فشار در گلو، قیچی کردن پا ها و یا فنونی که مهاجم بر روی مفاصل بدن فشار خلاف مفصل وارد می کند.

- در صورت آسیب دیدگی جدی هر یک از کشتی گیران و توقف مسابقه، پزشک تیم و یا یک مربی می تواند در کنار کشتی گیر مصدوم حاضر شود، اما مربی حق دخالت در امر مداوا را نخواهد داشت.

- تشخیص کشتی گیران کم کار و یا فعال از مهمترین وظایف داوران است که در چنین حالاتی داور وسط باید به نحو شایسته ای از اصطلاحات رایج داوری به موقع استفاده نماید و در صورت ادامه کم کاری برای کشتی گیر خاطی وفق مقررات درخواست مجازات نماید.

- در کشتی فرنگی در رده های سنی بزرگسالان، امید و جوانان بهتر است قبل از یک دقیقه و 30 ثانیه درخواست مجازات کم کاری نشود.

- در صورتی که یک مسابقه کشتی فرنگی با نتیجه 0-0 ادامه دارد، داوران باید برای تعیین کردن کشتی گیر کم کار به موضوعات ذیل بیش از موارد دیگر توجه داشته باشند:

1- کدام کشتی گیر حمله کننده است و حرکت قانونی رو به جلو دارد.

2- کدام کشتی گیر حالت سینه به سینه را رعایت می کند و دستان خودش را زیر کتف حریف می برد.

3- کدام کشتی گیر به منطقه زون می رود.

4- مجازات های کم کاری نباید بصورت نوبتی باشد بلکه در صورت کم کاری مجدد از جانب کشتی گیری که اولین تذکر و یا اخطار کم کاری را دریافت نموده، مجددا برایش می بایست جریمه کم کاری در نظر گرفت.

- در شرایطی که بین دو کشتی گیر امتیازات زیادی رد و بدل شده باشد به منزله فعال بودن مسابقه است و نیازی با اعمال مجازات کم کاری نمی باشد.

- در صورت دخالت مربیان در امر داوری، مرتبه اول تذکر و در صورت تکرار، کارت زرد دریافت می کنند.

- در کشتی فرنگی مجازات استفاده از پا برای کشتی گیر مدافع و مهاجم متفاوت است به طوری که کشتی گیر مهاجم در مرحله اول تذکر و در صورت تکرار یک اخطار دریافت و یک نمره به حریفش تعلق می گیرد. اما برای خطای پای کشتی گیر مدافع، مرتبه اول اخطار و دو امتیاز و در صورت تکرار و استفاده مجدد از پا، کشتی گیر مدافع دیسکالیفه از آن مسابقه خواهد بود.

- در کشتی آزاد و فرنگی داوران باید دقت داشته باشند که اگر مهاجم با هل دادن مطلق حریف خود را از تشک خارج کند امتیازی به وی تعلق نخواهد گرفت.

- در صورتی که در کشتی آزاد مدافع در حالت سرپا قصد فرار داشته باشد، اما در حین فرار از تشک در خارج از منطقه اصلی و در منطقه حفاظت خاک شود فقط دو امتیاز خاک را از دست خواهد داد.

- تاکید مدرسین بر این است در شرایطی که داور و قاضی اعلام رای نموده اند فقط زمانی رئیس تشک می تواند کشتی را متوقف و با آنان مشورت نماید که کاملا اطمینان داشته باشد که رای داور و قاضی اشتباه می باشد، در این شرایط باید با دعوت از قاضی و داور وسط، با آن ها مشورت نماید و رای صحیح را به آنان اعلام نماید و در صورت پذیرفتن داور و یا قاضی، رای اصلاح خواهد شد. در این در چنین شرایطی اگر هر یک از مربیان به رای صادره اعتراض داشته باشند، می تواند چلنج کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 60

به "برگزاری کلینیک داوران کشتی قهرمانی جهان با حضور نمایندگان ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "برگزاری کلینیک داوران کشتی قهرمانی جهان با حضور نمایندگان ایران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کلینیک داوران کشتی قهرمانی جهان با حضور نمایندگان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید