باید با هم پیمانهایمان قوانینی را برای مهار چین وضع کنیم

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نمود: واشنگتن ضروری است تا با هم پیمانانش وارد مذاکره گردد تا قوانین تجارت جهانی را برای مقابله با نفوذ رو به گسترش چین تدوین نمایند.

باید با هم پیمانهایمان قوانینی را برای مهار چین وضع کنیم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بایدن در اظهارات خود به این موضوع اشاره نکرد که آیا در صورت راه یافتن به کاخ سفید به بزرگترین پیمان تجارت دنیای که در روزهای اخیر میان کشورهای آسیا و اقیانوسیه حاصل شده، می پیوندد.

وی در این رابطه اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز دولت را در دست نگرفته ام نمی توانم درباره سیاست تجاری آمریکا حرفی بزنم زیرا در هر زمانی فقط یک رئیس جمهور برای آمریکا وجود دارد. اما ضروری است بگویم که ما (آمریکا) 25 درصد از اقتصاد دنیا را در اختیار داریم.

بایدن در خصوص لزوم مقابله با چین گفت: به جای آنکه چین یا سایر کشورهای غیر همسو در تجارت دنیای حضور داشته باشند ضروری است تا با سایر دموکراسی ها متحد شویم، با 25 درصد و یا میزان بیشتری از اقتصاد دنیای تا قوانین و مسیری را برای تجارت دنیای ترسیم کنیم.

گفتنی است که روز یکشنبه هفته جاری چین و کشورهای عضو آ سه آن توافق تجاری را امضا کردند که از آن به عنوان بزرگترین پیمان تجاری دنیا یاد می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6183

به "باید با هم پیمانهایمان قوانینی را برای مهار چین وضع کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید با هم پیمانهایمان قوانینی را برای مهار چین وضع کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید