انواع تفریحات ساحلی در پارک آل ممزر دبی

به گزارش هیو بلاگ، پارک آل ممزر دبی | Al Mamzar Park

اگر به دبی سفر می کنید می توانید برای استراحت یا پیک نیک به پارک آل ممزر دبی بروید. در این مطلب مجله اینترنتی خبرنگاران شما را با فضاها و امکانات بی نظیر این پارک آشنا می کنیم. موقعیت مکانی و نقشه آن را به شما معرفی می کنیم تا در نهایت بتوانید یکی از روزهای سفر خود به دبی را برای رفتن به این پارک برنامه ریزی کنید. پارک ساحلی آل ممزر دبی با امکانات متنوعی همچون مکان های باربیکیو، کلبه های ییلاقی خصوصی برای اجاره، استخر شنا، کیوسک های اغذیه فروشی، سواحل ایمن و تالاب های زیبا، یک قطار تفریحی و بسیاری زمین های بازی بچه ها جزو جاذبه های دبی است. این پارک تقریبا در 5 کیلومتری بندر حمیرا (Hamriya Port) قرار گرفته است. در این پارک ساحلی می توانید نه تنها در میان شن ها بازی کنید بلکه به ورزش های آبی نیز مشغول شوید.

انواع تفریحات ساحلی در پارک آل ممزر دبی

آشنایی بیشتر با پارک ساحلی آل ممزر

این جاذبه، یکی از پارک های ساحلی در دبی بوده که به خاطر فضای وسیع و موقعیت مکانی عالی که در ساحل گلدن سند (golden sand beach) دارد، بسیار متمایز از دیگر پارک های دبی است. بعلاوه فضاهای سرگرمیی که در این پارک وجود دارد، می تواند برای شما بسیار سرگرم نماینده باشد. پارک آل ممزر دبی فضایی فرح بخش را به وجود آورده است. این پارک در جشن کنفرانس سازمان های شهرهای عربی در سال 1994 افتتاح شد. برای ساخت آن حدود 100 میلیون درهم هزینه شده و 99 هکتار را در بر می گیرد. پس از آن پارک توسعه یافت و هم اکنون مساحتی بالغ بر 106 هکتار را شامل می گردد.

بسیاری از افراد که عاشق موسیقی هستند در گوشه و کنار این پارک موسیقی زنده پرداخت می نمایند. بعلاوه فضای پیک نیک با موسیقی های دلنشینی که از کیوسک ها پخش می گردد، می تواند سفر به دبی را برای خانواده شما دلنشین تر کند.

سواحل پارک

یکی از ویژگی های مجذوب کننده پارک آل ممزر دبی جدای از زیبایی و فضاهای مناسبی که دارد، وجود سواحل آن است. این موضوع که شما در پارکی ساحلی قدم می زنید، خود می تواند جاذبه ای برای دبی باشد. در اینجا می توانید در میان 5 پارک قدم بزنید و از امکانات آن ها مانند غریق نجات ها، اتاق های تعویض لباس، برج های ساعت و آفتابگیرها بهره ببرید. شما از هر ورودی که وارد پارک شوید، می توانید به راحتی خود را به سواحل برسانید.

خدمات رسانی در فضای استخرها

پارک آل ممزر دبی دارای استخر بسیار بزرگی بوده که به 3 قسمت تفکیک شده است. قسمتی برای بچه ها و دو قسمت دیگر برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است. امکانات کنار استخر شامل جایگاه ها، آفتابگیرها، اتاق های تعویض لباس، دوش ها و فضاهای اسنک فروشی می باشد. بعلاوه غریق نجات ها نیز به صورت دائمی در کنار استخر دیده می شوند.

فضای باربیکیو

در پارک آل ممزر دبی تعداد 28 فضای باربیکیو را با امکانات مدرنی برای گریل کردن و پختن، چتر ها و جایگاه ها آماده نموده اند. این قسمت در ساحل شماره 5 قرار گرفته است و برای راحتی و سرگرمی شما مبله شده اند. بعلاوه اگر در پی فضاهای پیک نیکی در پارک هستند می توانید به قسمت های مختلفی همچون قطار پارک Park Train، بازی های بچه ها، بازی های سرگرمیی، منطقه اسکیت بازان، زمین بازی برای فوتبال و بسکتبال، دوچرخه کرایه ای، کلبه ها و سواحل، تخته اسکیت های کرایه ای، استخرهای شنا، منطقه ها باربیکیو، رستوران ها، مغازه های اسنک فروشی، روزهای مخصوص بانوان و دیگر مکان های مجذوب کننده پارک بروید.

کابین هایی برای رزرو

گاهی برای مهمانان برجسته یا افراد خاص خدماتی در این پارک فراهم می گردد. در صورتی که می خواهید از این خدمات بهره مند شوید باید از قبل کارهای مربوط به رزرو آن را در سایت مربوط به پارک آل ممزر دبی انجام دهید. این خدمات شامل رزرو خانه هایی ییلاقی یا فضاهای سرپوشیده با تهویه مطبوع است. فضای باربیکیو و دوش ها نیز باید از قبل رزرو شوند. خانه های ییلاقی که در ساحل شماره 4 قرار دارند، 15 عدد بوده که قابل اجاره هستند. برای اجاره حتی می توانید به ساختمان مدیریت پارک نیز مراجعه کنید.

فضای برج و آمفی تئاتر پارک

آمفی تئاتر پارک آل ممزر دبی به راحتی می تواند میزبان مراسمات و کنسرت های موسیقی باشد. این سالن درون ساختمان مدیریت پارک منتهی با ورودی و دری مجزا قرار گرفته و فضایی هنری به وجود آورده است. برجی با اترفاع 8 متر در مرکز پارک قرار گرفته و اگر می خواهید نمایی از کل پارک را ببینید، می توانید به بالای این برج بروید. قسمت های مختلف پارک از بالای این برج مرکزی قابل تماشا هستند.

فضای بازی

اگر با بچه ها خود به تماشا پارک آل ممزر دبی می روید، می توانید از فضای مختلفی که برای بازی بچه ها در نظر گرفته اند، بهره ببرید. وسایل بازی بسیاری مدرن و ایمنی همچون دیواره صخره نورید، لوازمی برای آویزان شدن و تاب خوردن یا سر خوردن را در اطراف پارک و در فضای بازی پیدا خواهید کرد. بعلاوه برای گردشگران بزرگسال فضای تمرین های ورزشی با وسایل ورزشی در میان درختان خرما و در نزدیکی خانه های ییلاقی تعبیه شده است.

فضای سبز پارک

این پارک فضای سبزی دلنشین، ساخته شده از درختان، گل ها و برترین گیاهان را در خود جای داده است. اینجا با 1600 درخت خرما، 300 درخت نارگیل و 6000 گونه از بوته ها و درختان دیگر تزئین و گل کاری شده اند و فضایی سرسبز را به متراژ 55000 متر مربع به وجود آورده اند.

برای ورزش کردن و دویدن در کنار خط ساحلی که یک طرف آن را دریا و طرف دیگر را درختان نخل و بوته های گل در برگرفته، به این مکان بیایید. بعلاوه مسیرهای دوچرخه سواری و اینترنت وای فای در پارک آل ممزر دبی وجود دارد.

بخش مغازه های اسنک فروشی و ورودی ها

در پارک آل ممزر دبی 3 ورودی قابل دسترسی است، یکی از این پارک ها برای ورود ماشین هاست و دو ورودی دیگر برای افراد و عموم است. یک پارکینگ در بیرون پارک در نظر گرفته شده است که می تواند 1200 ماشین را در خود جای دهد. بعلاوه پارکینگی در درون پارک با گنجایش 460 ماشین وجود دارد. یک رستوران اصلی به همراه 10 مغازه اسنک فروشی در این پارک پخش شده است. در نتیجه گردشگران و شما بازدید نمایندگان به راحتی در هر نقطه از پارک که هستید می توانید تنقلات و خوراکی های خوشمزه بخرید. بعلاوه در طول پارک تابلو ها و علائمی قرار داده شده است که شما را به سمت منطقه ها مختلف هدایت می نماید.

موقعیت پارک

پارک آل ممزر دبی در سواحل گلف (the gulf shores) و در لنگرگاه آل حمریا (Al Hamriya) و در ناحیه مسکونی آل مومزر (Al Mumzar Residential Area) قرار گرفته است. نزدیک ترین خط مترو به این پارک خط متروی آل قییادا (Al Qiyadah) بوده که در فاصله 6.5 کیلومتر ورودی پارک قرار گرفته است. تور هاپ آن هاپ آف دبی یکی از مقصدهایش این پارک ساحلی بوده که بازدید و استراحتی را برای شما در این مکان در نظر گرفته اند.

اگر در پی ساحلی موضوعی برای خانم ها هستید یا خانمی هستید که در سفر به دبی می خواهید احساس راحتی بیشتری داشته باشید، پارک آل ممزر دبی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. بعلاوه روزهای تعطیل و آخر هفته ها، سواحل این پارک بسیار شلوغ و پر از اهالی دبی یا گردشگران می گردد. بنابراین اگر در پی سواحلی خلوت هستید، در دیگر روزها به این قسمت بروید.

زمان های بازدید از پارک

روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب باز است.

پنج شنبه تا شنبه و تعطیلات عمومی این پارک از ساعت 9 صبح تا 10 شب باز است.

در طول ماه رمضان نیز از 9 صبح تا 10 شب برای شما گردشگران باز است.

بعلاوه روزهای دوشنبه و چهارشنبه این پارک مخصوص بانوان است. به بچه ها زیر 6 سال اجازه ورود داده می گردد.

شماره تماس با اطلاعات پارک: +9714 2966201

برای رزرو فعالیت های مختلف در این پارک نیز می توانید به سایت آن مراجعه نمایید: Dubai Municipality Parks

هزینه ورودی به پارک

  • هزینه ورودی برای هر ماشین 30 درهم است. یعنی به ازای هر نفر 5 درهم باید بپردازید.
  • برای رزرو گروه های بزرگ (6 نفر) باید بیشتر از 200 درهم امارات بپردازید و برای گروه های کوچ (4 نفر) بیشتر از 150 درهم خواهد بود.
  • بعلاوه ورودی استخر برای بزرگسالان 10 درهم و برای بچه ها 5 درهم است.

برای شرکت در تورهای دبی می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید یا با شماره تلفن 8540-021 تماس بگیرید. مشاورین ما در این رابطه شما را هدایت می نمایند. بعلاوه برای راحتی شما و سریعتر شدن انجام خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل، اپلیکیشن خبرنگاران به کمکتان آمده است. این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب نموده و در هرکجای جهان به راحتی هتل یا پروازتان را بخرید. در برنامه سفر دبی خود نیز، اگر به تنهایی یا با خانواده سفر نموده اید، برای تماشا و سرگرمی در پارک آل ممزر دبی جایی خالی کنید.

منبع: dubaicity.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11938

به "انواع تفریحات ساحلی در پارک آل ممزر دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع تفریحات ساحلی در پارک آل ممزر دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید