امیری: نامه جدیدی نیست ، گفتیم به منشور المپیک وفاداریم

به گزارش هیو بلاگ، مهاجرت ورزشکاران و تعلیق فدراسیون جودو، 2موضوع اصلی نشست خبری رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک بود که دیروز برگزار گردید.

امیری: نامه جدیدی نیست ، گفتیم به منشور المپیک وفاداریم

به گزارش خبرنگاران، از شهریور سال جاری فدراسیون جودوی ایران با مسئله تعلیق درگیر است؛ مسئله ای که با جدایی سعید ملایی از تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی دنیا شروع شد و فدراسیون دنیای به تعلیق ایران رأی داد. ایران از فدراسیون دنیای به دادگاه عالی ورزش شکایت نموده است.

صالحی امیری و مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش همزمان با شروع المپیک زمستانی جوانان به سوئیس رفته بودند و ملاقاتی هم با توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک داشتند. دیروز قبل از برگزاری نشست صالحی، خبری را سایت insidethegames به نقل از باخ منتشر کرد: کمیته بین المللی المپیک ورزش ایران را محروم ننموده است، چون کمیته ملی المپیک ایران در نامه کتبی که به امضای مسعود سلطانی فر و سیدرضا صالحی امیری رسیده، تضمین داده اند که به منشور المپیک پایبند هستند و سیاست های تبعیض گونه را در رقابت های ورزشی خاتمه می دهند.

  • یک ادعا؛ ایران به کمیته المپیک تضمین داد

به نظر می رسد که این تضمین کتبی در سفر سلطانی فر و صالحی امیری به سوئیس داده و امضا شده است، اما صالحی امیری این موضوع را رد می نماید: در این سفر هیچ کاغذی بین ما و کمیته بین المللی المپیک رد و بدل نشد و ما هیچ برگه ای را امضا ننموده ایم. منظور باخ همان نامه قبلی است که من و آرش میراسماعیلی چندماه پیش برای جلوگیری از تعلیق ورزش ایران امضا کردیم و گفتیم که به منشور المپیک وفادار هستیم. اما در خبری که insidethegames منتشر نموده است، توماس باخ به همان نامه ای که قبلا امضا شده، اشاره نموده است: ایران ماه می2019 نیز نامه مشابهی را به فدراسیون دنیای جودو و کمیته بین المللی المپیک ارسال نموده بود. هم اکنون فدراسیون جودوی ایران تعلیق است و اجازه شرکت در هیچ رویداد بین المللی را ندارد. با این حال مسئولان ورزش ایران امیدوارند که این تعلیق به رأی دادگاه عالی ورزش برطرف گردد. صالحی امیری گفت که باخ سؤالاتی درباره شرایط پفراینده ایران نموده است: در این ملاقات باخ از شرایط جودو پرسید. سؤالات و ابهاماتی بود که ما تشریح کردیم. ما اسنادی داریم که برای دادگاه عالی ورزش ارسال نموده ایم. به نظر می رسد که این دادگاه به نفع ما رأی بدهد. تعلیق فدراسیون جودوی ایران، ظالمانه، غیراخلاقی و غیرحقوقی است. باخ تأکید کرد که منتظر رأی دادگاه عالی ورزش می ماند و کمیته بین المللی المپیک براساس آن برای ایران تصمیم می گیرد.

  • صالحی امیری: پشیمان می شوند و برمی گردند

در کمتر از 2 ماه چند ستاره ورزش ایران مهاجرت نموده اند. رفتن علیرضا فیروزجا (شطرنج باز) و کیمیا علیزاده (تکواندوکار) بازتاب گسترده ای داشت. حتی توماس باخ در این باره از مسئولان ورزش ایران سؤال کرد. نظر صالحی امیری به این مهاجرت ها منفی نیست. او معتقد است سالانه درصد بالایی از نخبه ها از ایران می فرایند و طبیعی است که این مهاجرت در ورزش هم دیده گردد: باخ در این مورد از ما سؤال کرد. نظر من این است که ما نباید مانع مهاجرت شویم، بلکه باید شرایطی را فراهم کنیم ورزشکار در داخل و خارج از کشور احساس آرامش کند. وزیر هم درجواب باخ گفت که هیچ محدودیتی برای ورود یا خروج ورزشکاران نداریم. من مهاجرت را اتفاقی منفی نمی دانم. ما برای حفظ آنها باید عوامل رانشی را کاهش دهیم و جذابیت ها را بالا ببریم. هیچ یک از این افراد به خاطر مسائل سیاسی از ایران نرفته اند. این قهرها و عصبانیت ها مقطعی است، آنها پشیمان می شوند و برمی گردند. صالحی امیری در این نشست از احتیاج ورزش ایران به توسعه روابط و دیپلماسی ورزش گفت و از قولی که باخ برای حل مشکل انتقال پول در ورزش ایران داده است، اطلاع داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1522

به "امیری: نامه جدیدی نیست ، گفتیم به منشور المپیک وفاداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیری: نامه جدیدی نیست ، گفتیم به منشور المپیک وفاداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید