اقتصاد دانش بنیان این هفته در به وقت ایران

به گزارش هیو بلاگ، در برنامه به وقت ایران عنوان شد که نزدیک به 4 سال به صورت جدی در مقابل اقتصاد دانش بنیان مقاومت شد.

اقتصاد دانش بنیان این هفته در به وقت ایران

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، به وقت ایران به تهیه نمایندگی علیرضا عاسم یوسفی با اجرای شهرام صبور با موضوع دانش بنیان ها میزبان سیاوش ملکی فر معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهور و محمد رشیدی سخنگوی کمیسیون دانش بنیان مجلس بود.

در ابتدای برنامه محمد رشیدی گفت: اقتصاد دانش بنیان و قوانین آن سال 89 به وجود آمد و سال 87 معاونت فن آوری و ریاست جمهوری ایجاد شد. در سال 89 قوانین اقتصاد دانش بنیان تصویب شد و تا سال 99 هیچ اجرایی نداشتیم.

وی توضیح داد: نزدیک به 4 سال به صورت جدی در مقابل اقتصاد دانش بنیان مقاومت شد.

در ادامه ملکی فر در پاسخ به سوال شهرام صبور مبنی بر این که دلیل اتفاق اصلی در اقتصاد دانش بنیان چیست، گفت: اقتصاد دانش بنیان را نباید به اقتصاد شرکت های دانش بنیان گره زد و تاکید نمود که اقتصاد دانش بنیان را باید در اقتصاد کلان کشور جستجو کنیم.

ملکی فر افزود: باید کشور به سمت فراوریات داخلی و نوآوری فن آورانه برود.

وی در ادامه با اشاره به علاقه افراطی کشور به فناوری پیشرفته، گفت: ما به احتیاج جاری کشور توجه نداشتیم و اگر به احتیاج جاری کشور نگاهی بیندازیم، می بینیم فراوریات خیلی از شرکت های دانش بنیان، لزوما بر احتیاج های فناوری منطبق نیست و علت این موضوع را سیگنال های غلط مجلس به شرکت های دانش بنیان دانست.

محمد رشیدی نیز در پاسخ به این سوال، دلیل این مشکل اقتصاد دانش بنیان را هزینه بالا فراوری در کشور دانست و به مافیا در این عرصه اشاره نمود.

رشیدی افزود: مجلس باید برای اقتصاد دانش بنیان کار های جدیدی انجام دهد که متاسفانه مجلس کوشش هایی نموده است، اما این کوشش کافی نبوده است.

برنامه به وقت ایران هر هفته یکشنبه و سه شنبه ها ساعت 21:50 از شبکه آموزش به مدت 70 دقیقه روی آنتن می رود. مخاطبان به وقت ایران می توانند به وسیله پیامک 3000072 و طریق فضای مجازی با @amoozeshtv7 نظرات و پیشنهادات خود را ارسال نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4997

به "اقتصاد دانش بنیان این هفته در به وقت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد دانش بنیان این هفته در به وقت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید