افشای دشمنی مدیران اپل و فیس بوک

به گزارش هیو بلاگ، رسانه های آمریکایی اخباری در خصوص خصومت شدید مدیران عامل اپل و گوگل بر سر کوشش فیس بوک برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران منتشر نموده اند.

افشای دشمنی مدیران اپل و فیس بوک

به گزارش خبرنگاران، فیس بوک همواره کوشش دارد با استفاده از اپلیکیشن های ثالث یا با آنالیز داده های خصوصی کاربران خود علائق و سلائق آنها را کشف کند و برای آنها تبلیغات هدفمند نمایش دهد.

کوشش فیس بوک برای سرقت اطلاعات خصوصی کاربران تا به امروز بارها جنجال آفرین شده و در یکی از بحث انگیزترین پرونده های تخلف این شرکت، تعیین شد فیس بوک داده های شخصی 50 میلیون نفر از کاربرانش را در اختیار موسسه انگلیسی کمبریج آنالیتیکا گذاشته تا از این اطلاعات برای آنالیز میزان محبوبیت دونالد ترامپ در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 استفاده گردد.

اپل به تازگی قابلیتی را بر روی سیستم عامل آی او اس فعال نموده تا جلوی ردگیری و کنترل کاربران توسط فیس بوک را بگیرد و این اقدام به مذاق فیس بوک که علاقه فراوانی به جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران دارد، خوش نیامده است.

تیم کوک مدیرعامل اپل در سال 2019 از زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک خواسته بود تا از نگهداری اطلاعات خصوصی اضافی کاربرانش که نیازی به آنها ندارد، خودداری کند اما زاکربرگ این درخواست را رد نموده بود. این دو نفر در جولای سال 2019 نشستی خصوصی با یکدیگر داشتند. در آن موقع و در اوج بحران مربوط به کمبریج آنالیتیکا زاکربرگ از کوک پرسیده بود چگونه بر این چالش باید غلبه کند و کوک در پاسخ گفته بود فیس بوک باید هر اطلاعاتی که از مردم در خارج از هسته اصلی اپلیکیشن های فعال در این سایت جمع آوری نموده، حذف کند. اما زاکربرگ از این پاسخ مبهوت شد.

از آن موقع به بعد روابط این دو شرکت با یکدیگر بدتر شده تا آنجا که مدیرعامل اپل در امسال بدون نام بردن از فیس بوک مدل تجاری این شرکت را محکوم کرد و گفت: اگر کسب و کاری مبتنی بر گمراه کردن کاربران یا سوءاستفاده از داده های آنها باشد، دیگر گزینه قابل انتخابی برای کاربران وجود ندارد و ما چنین کاری را ستایش نمی کنیم و باید این رویه اصلاح گردد.

منبع: فارس

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8040

به "افشای دشمنی مدیران اپل و فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای دشمنی مدیران اپل و فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید