استان مرکزی رتبه اول کشور درکاهش ازدواج

به گزارش هیو بلاگ، معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: بر اساس آمار استان مرکزی در موضوع کاهش ازدواج استان تقریباً در رتبه نخست قرار گرفته است.

استان مرکزی رتبه اول کشور درکاهش ازدواج

به گزارش ، محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین دوره کتاب سال جوانان کشور در اراک، گفت: استان مرکزی باید فعال تر و پویاتر شود، یعنی در مدل کارگروهی جوانان استان مرکزی هنوز خیلی مشکل وجود دارد.

وی افزود: همین مهم باعث اتفاقات بد در استان شده ، به نحوی که در موضوع کاهش ازدواج استان تقریباً در رتبه نخست قرار گرفته است و بخش بزرگی از اتفاقات ناخوشایند برمی شود به اینکه نتوانستیم از ظرفیت های جوانان استان به طور مطلوب استفاده کنیم.

آنچه آرزوی جوانان بود رخ داد

تندگویان با اشاره به اینکه در ماه آینده در استان انتخابات مجمع انجام می شود بیان داشت: بعد از 20 سال برای نخستین بار در کشور انتخابات مجمع ملی تشکل های مردم نهاد برگزار گردید،یعنی آنچه آرزوی جوانان بود رخ داد.

وی اعلام نمود: اطمینان دارم اتفاقی که در ماه آینده در استان مرکزی یعنی انتخابات جدید، رقم می خورد می تواند در استان تحول ایجاد کند، چون تشکل های جدید و تازه نفس وارد میدان می شوند.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: امیدوارم با بهره برداری نهاد های استان از جوانان خود استان، شاهد تحول بزرگ در زمینه های مختلف باشیم مشروط بر اینکه به جوانان اعتماد کنیم.

تندگویان اعلام نمود: مدیران اجرایی جوان بیشتر در استان به کار گرفته شوند که حتماً دستاورد های خوبی به همراه دارد. هر جا جوانان به کار گرفته شدند، نتیجه مطلوب داشته به خصوص زمانی که پیشکسوتان با تجربه و کار نموده به عنوان مشاور در کنار جوانان قرار گرفتند.

تندگویان بیان داشت: تنها راه نجات کشور در شرایط کنونی و با توجه به اتفاقاتی که اتفاق افتاده، بازگشت به بهره برداری از جمعیت جوان کشور و استفاده از این ظرفیت در صندلی اجرایی کشور است، موردی که مورد تاکید مقام رهبری می باشد.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگر سخنان خود گفت: باید مهارت های لازم را به جوانان آموزش دهیم. مورد مهمی که به نظر می رسد آموزش و پرورش حتی دانشگاه ها از آن غافل شدند اینکه ما به جوانان علمی می آموزیم، ولی از مهارت آموزی برای حضور در عرصه های اجتماعی، کار و... غافل هستیم.

وی افزود: اگر در استان مرکزی بتوانیم مهارت آموزی را بین جوانان فرهنگ سازی کنیم یقینأ استان را از اتفاقاتی که ممکن است استان را به سختی و چالش بکشاند نجات داده ایم.

تندگویان گفت: در مذاکرات صورت گرفته قرار است استان مرکزی به عنوان پایلوت موضوع ازدواج معرفی شود با این کار خوب می توانیم خیلی زود استان را از این شرایط نامناسب کاهش ازدواج نجات دهیم.

به گزارش مهر، معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: حوزه جوانان، حوزه به روز است هر روز دچار تغییر است هر روز در این حوزه احتیاج ها و اتفاقات جدیدی به وجود می آید. اگر قرار است استان مرکزی دبیرخانه دایمی کتاب را به عهده بگیرید باید در دبیرخانه موضوع مدل تدوین، مدل احتیاجسنجی، ارزش گذاری، پایش کشور و... در آن گنجانده شود و من این بسته ها را دبیرخانه ملی کتاب سال جوانان می نامم و با تمام توان در کنار جوانان هستم. اما این کار بزرگ برای سال آینده در استان شکل بگیرد.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگر سخنان خود اعلام نمود: می گویند جوانان به سمت مطالعه نمی آیند باید ببینیم کجا کم گذاشته ایم. زیرا ما سراغ جوانان کم می رویم. امروز سراغ مردم نمی رویم کنارشان نیستیم از مردم در حوزه فرهنگ فاصله گرفته ایم بعد می گوییم چرا اهالی فرهنگ به سمت ما نمی آیند.

وی ادامه داد: اگر در طول این 40 سال فرهنگ سازی مناسب نموده بودیم کار ریشه ای صورت گرفته بود تغییر و تحول ایجاد شده بود فرهنگ مطالعه در کشور تغییر پیدا می کرد.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 76

به "استان مرکزی رتبه اول کشور درکاهش ازدواج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان مرکزی رتبه اول کشور درکاهش ازدواج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید