از جوش زدن صورت تان پیشگیری کنید

به گزارش هیو بلاگ، ما همیشه در پی راه هایی برای بر طرف کردن جوش های صورت مان هستیم و اغلب جلوگیری را فراموش می کنیم. اما همانطور که همیشه گفته می شود، پیشگیری بهتر از درمان است!

از جوش زدن صورت تان پیشگیری کنید

با رعایت این 10 نکته صورتی شاداب، صاف و بدون جوش داشته باشید.

1- صورت تان را تمیز نگه دارید

فرقی ندارد صورت تان جوش دارد یا نه، شما حتما باید روزی دو بار صورت تان را بشویید تا آلودگی ها، سلول های مرده و چربی اضافه صورت تان را پاک کنید. اینکه بیشتر از دو بار در روز صورت تان را بشویید لزوما نتیجه بهتری نمی دهد. حتی ممکن است ضررهای این کار از منفعتش هم بیشتر باشد. برای شستشوی صورت از شستشو دهنده ای مطابق با نیاز پوست تان، و از آب ولرم، نه گرم، استفاده کنید. هرگز از صابون ها یا شستشو دهنده هایی با اثر زیاد استفاده نکنید چرا که این محصولات می توانند صورت تان را بیش از حد خشک کنند و به پوست آسیب برسانند.

پوست تان را محکم با لیف یا پارچه نسایید. برای شستشو می توانید از پارچه ای نرم یا دست تان استفاده کنید. صورت تان را خوب آب بکشید و سپس آن را با حوله ای نرم و تمیز خشک کنید (اگر حوله کثیف باشد خود باعث جوش زدن صورت می شود).

2- مرطوب کننده

بسیاری از محصولاتی که برای مبارزه با جوش تهیه شده اند دارای مواد خشک کننده پوست هستند. پس همواره از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید تا صورت تان پوست پوست نشود. از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که خود باعث ایجاد جوش روی صورت تان نشوند (خیلی چرب و سنگین نباشند). برای هر نوع پوستی، مرطوب کننده مخصوص وجود دارد. مرطوب کننده مخصوص پوست خود را تهیه کنید.

3- از محصولات ضد جوش استفاده کنید

از محصولات ضد جوش عمومی استفاده کنید. این محصولات نیاز به دستور مصرف خاصی ندارند و برای انواع پوست ها قابل مصرف هستند. این محصولات ضد جوش اغلب مواد مشابهی دارند و کار همه آنها به این صورت است که باکتری ها را سرکوب می کنند و چربی اضافه پوست را می گیرند. در ابتدای مصرف مقدار کمی از آنها را بر پوست تان بمالید چرا که ممکن است باعث پوست پوست شدن صورت تان شوند. بعد از چند بار استفاده دست تان خواهد آمد که پوست شما چه مقدار از هر کدام از این محصولات را نیاز دارد. محصولاتی که به صورت ژل هستند هم تاثیر بسیار خوبی دارند و از تشکیل جوش جلوگیری می کنند.

4- آرایش تان را کمتر کنید

برای مدتی از پنکیک، کرم پودر و دیگر مواد آرایشی که لایه ای روی پوست تان ایجاد می کنند استفاده نکنید. اگر نمی خواهید آرایش کردن را حتی برای چند روز کنار بگذارید، حداقل شب ها آرایش تان را کاملا پاک کنید. بهتر است از محصولات آرایشی فاقد چربی استفاده کنید. قبل از خرید محصول آرایشی مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید و در صورتی که در ترکیبات ماده ای که باعث ایجاد جوش می شود مشاهده کردید، آن محصول را نخرید.

5- حواستان باشد چه موادی به موهاتان می زنید

از ژل زدن، عطر زدن و روغن زدن به موهاتان پرهیز کنید. اگر این مواد روی صورت تان بریزند می توانند منافذ پوست را بسته و موجب بروز جوش شوند. از شامپو و نرم کننده ای ملایم استفاده کنید. موهای چرب می توانند چربی را به پوست منتقل کنند، پس موهاتان را قبل از چرب شدن بشویید. موها را از روز صورت تان کنار بزنید.

6- به صورت تان دست نزنید

از دست زدن به گونه ها، پیشانی، چانه و خلاصه از دست زدن به پوست صورت تان بپرهیزید. این کار نه تنها باعث پخش شدن باکتری ها می شود بلکه پوست را هم تحریک می کند و جوش زدن را افزایش می دهد. هرگز جوش هاتان را فشار ندهید.

7- در معرض نور خورشید قرار نگیرید

اشعه های خورشید می توانند باعث قرمزی و التهاب صورت شوند و همچنین می توانند لکه های سیاه روی صورت به وجود آورند. بعضی محصولات پوستی می توانند پوست را در برابر نور خورشید حساس تر کنند. پس سعی کنید کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید، به خصوص در ساعاتی که نور شدیدتر است.

8- پوست تان را تغذیه کنید

در حالی که غذاهایی مانند تنقلات و غذاهای چرب باعث افزایش تعداد جوش های صورت می شوند، غذاهایی تازه و مفید مانند سبزیجات و میوه ها می توانند از جوش زدن جلوگیری کنند. سعی کنید این خوراکی ها را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

9- هر روز ورزش کنید

ورزش کردن روزانه نه تنها برای بدن، بلکه برای صورت تان هم مفید است. در هنگام ورزش از لباس هایی که پوست تان را اذیت می کنند استفاده نکنید و سعی کنید لباس ها نخی بپوشید.

10- آرام باشید!

مطالعات نشان می دهند که داشتن استرس و فشار روحی می تواند باعث جوش زدن صورت شود. پس هنگامی که از مسئله ای نگران هستید یا فشار روحی دارید، به فکر راه حل برآیید، چرا که ادامه یافتن این شرایط نه تنها برای صورت تان، که برای کل بدن مضر است.

منبع: فوت و فن / webmd.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11732

به "از جوش زدن صورت تان پیشگیری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جوش زدن صورت تان پیشگیری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید