از اصرار برای برگزاری کنکور تا بازارگرمیِ رشته های بدون آزمون ، سامانه ارزیابی مدرک تحصیلی راه اندازی می گردد

به گزارش هیو بلاگ، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

از اصرار برای برگزاری کنکور تا بازارگرمیِ رشته های بدون آزمون ، سامانه ارزیابی مدرک تحصیلی راه اندازی می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

کنکور 99 در موعد مقرر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای بیان کرد که آزمون سراسری سال 1399 بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در روز های چهارشنبه 29، پنج شنبه 30، آدینه 31 مردادماه و شنبه اول شهریور ماه در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل-های بهداشتی مصوب، با برنامه ریزی و همکاری دستگاه های کشوری و لشگری برگزار خواهد شد.

امکان پذیرش 912 هزار نفر در رشته های بدون آزمون

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه 912 هزار نفر می توانند در رشته های بدون آزمون شرکت نمایند، گفت: داوطلبان ضروری است توجه داشته باشند که تعداد زیادی رشته محل های دانشگاهی در کشور (لیست و اسامی آن ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترسی است) براساس ارزیابی سوابق تحصیلی نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می نمایند و برای این رشته ها نیازی به شرکت در کنکور نیست درواقع 20 درصد دوره های روزانه، 45 درصد دوره های شبانه یا نوبت دوم و بالای 98 درصد ظرفیت دانشگاه های غیردولتی و دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می گردد و نمره آزمون برای آن ها تاثیری ندارد لذا داوطلبان نگران عدم شرکت در کنکور سراسری نباشند مگر آنکه بخواهند در رشته های پرتراکم امتحان دهند.

به گفته وزیر علوم، تراکم داوطلب در رشته های پزشکی است درحقیقت رقابت برای 109 هزار جایگاه پزشکی است که کمتر از 11 درصد ظرفیت دانشگاه ها را به خود اختصاص می دهند.

ثبت نام دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی مطابق آیین نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعداد های برتر و فارغ التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر و مصولات جلسه شورای راهبردی سنجش و پذیرش از میان داوطلبان واجد شرایط برای مقطع دکتری تخصصی بدون آزمون دانشجو می پذیرد.

جزئیات ثبت نام دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

دانشگاه آزاد مطابق آئین نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعداد های برتر و فارغ التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر و مصوبات جلسه شورای راهبردی سنجش و پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون از میان داوطلبان واجد شرایط می نماید، دانشجو می پذیرد.

کنکور حذف و اختیار پذیرش دانشجویان به دانشگاه ها داده گردد

مجتبی شریعتی نیاسر، معاون سابق آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه مدیران آموزش عالی باید از فرصت پیش آمده به بهترین نحو استفاده نمایند بیان کرد: در سال های اخیر نمی تواستیم به سمت حذف کنکور برویم و نهایتا با اقداماتی که انجام دادیم، توانستیم رشته های کم متقاضی را از کنکور خارج کنیم. بحث کنکور دغدغه خانواده هاست و شیوع کرونا بهانه خوبی است که اختیار پذیرش دانشجویان را به دانشگاه ها بدهیم، کاری که باید از اول انجام می شد. البته منظور از حذف کنکور سراسری، حذف آزمون متمرکز است. دانشگاه ها می توانند آزمون خود را برگزار نمایند. در این شرایط مافیای کنکور هم جمع خواهد شد.

مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تمدید شد

با توجه به شیوه ویروس کرونا مهلت ثبت نام آزمون استخدامی قراردادی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی کشور تمدید شد. داوطلبان از 25 مرداد ماه تا 27 مرداد ماه 99 مهلت دارند با ورود به سایت مرکز سنجش و آموزش پزشکی نسبت به ثبت نام خود جهت شرکت در آزمون استخدامی قراردادی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی کشور اقدام نمایند.

کلید اولیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد سال 99 منتشر شد

کلید اولیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد سال 99 به وسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. داوطلبان بر اساس دفترچه های آزمون می توانند کلید را مشاهده نمایند.

30 درصد داوطلبان در آزمون دکتری سال 99 غایب بودند

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در این دوره از آزمون ورودی مقطع دکتری Ph.D نیمه متمرکز سال 99 تعداد 179 هزار و 704 داوطلب ثبت نام نموده بودند که 70 درصد در جلسه آزمون حاضر بودند و 30 درصد در این آزمون شرکت نکردند. آمار غایبان کنکور دکتری نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

امکان برگزاری کلاس حضوری دروس عملی و گارگاهی دانشگاه تهران فراهم شد

دانشگاه تهران به منظور مساعدت و برطرف مشکل گذراندن حضوری دروس عملی، عملی / نظری، کارگاهی، کارورزی، عملیات صحرایی، پروژه و آزمایشگاهی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی تسهیلاتی را فراهم آورده است.

راه اندازی سامانه ارزیابی مدارک تحصیلی

وزیر علوم توضیح داد: برای این که جعل مدرک و تخلفات این چنینی را حل کنیم تمامی سوابق تحصیلی مدارک فارغ التحصیلان را به تدریج بر روی سامانه ای ملی که قابل دسترسی برای دستگاه های مختلف در سیستم دولت الکترونیک باشد را منتقل می کنیم. این اقدام از فارغ التحصیلان سال 1398، 1397 و 1396 و به سمت فارغ التحصیلان گذشته به تدریج انجام می دهیم و موجب خواهد شد هرجا که هر فردی مدرکی را ارائه می دهد با وارد کردن کد ملی فرد فارغ التحصیل همه دستگاه ها اعم از دولتی و یا غیردولتی به وسیله سامانه ارزیابی مدارک تحصیلی در مورد صحت آن مدرک تحصیلی اطلاع کسب نمایند.

وی گفت: موسسات و دانشگاه های غیردولتی یک بارکدی را بر روی مدارک فارغ التحصیلان درج می نمایند و موظف به ثبت این بارکد هستند که با اسکن کردن آن کد می توان به اطلاعات آن مدرک اصالت و یا جعلی بودن آن دسترسی پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4896

به "از اصرار برای برگزاری کنکور تا بازارگرمیِ رشته های بدون آزمون ، سامانه ارزیابی مدرک تحصیلی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اصرار برای برگزاری کنکور تا بازارگرمیِ رشته های بدون آزمون ، سامانه ارزیابی مدرک تحصیلی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید