ارزان ترین استان کشور در آذر ماه کدام استان بود؟

به گزارش هیو بلاگ، در تورم نقطه به نقطه و ماهانه در آذر ماه امسال سی و یکمین (آخرین) استان کشور بود و در حوزه شاخص قیمت هم رتبه سیزدهم را داشت یعنی اینکه در این ماه ارزان ترین استان کشور بودیم.

ارزان ترین استان کشور در آذر ماه کدام استان بود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، 25 جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان از ابتدای امسال تا به امروز تشکیل شده که 260 مصوبه هم داشته است، بیست و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان روز پنجشنبه 5 دی به ریاست استاندار تشکیل شد، که در آن گزارشی از شرایط بازار و تامین کالاهای اساسی و شاخص قیمت و تورم آذر ماه امسال توسط مسوولان ذیربط ارائه شد.

رییس گروه آمارهای ثبتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه عدد شاخص قیمت کل کشور در آذر امسال 193.8 و در کردستان 195.2 بود، گفت: کردستان از این لحاظ رتبه سیزدهم کشور را داشته است.

محمد شریفی با بیان اینکه در این ماه میانگین تورم ماهانه کشور 3.2 درصد و در کردستان 1.2 درصد بود که از این نظر رتبه سی و یکم را کسب کردیم، اضافه کرد: میانگین کشوری تورم نقطه به نقطه هم 27.8 درصد و در کردستان 23.1 درصد بوده که از این لحاظ هم استان سی و یکم کشور شدیم.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه با اشاره به شایعاتی در خصوص کمبود و گرانی شکر در بازار گفت: 19 هزار و 234 تُن شکر در بخش خانوار و واحدهای تولیدی و صنعتی استان تامین شده است.

طاها سمیعی با اشاره به اینکه در 18 آذر امسال سه هزار تُن شکر هم به کارخانه تولید قند اختصاص داده شد، تاکید کرد: هر میزان شکر که واحدهای تولیدی و صنفی استان درخواست کنند قابل تامین است و از این لحاظ مسئله ای نداریم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز سه هزار و 160 تُن برنج 1121 در استان توزیع شده است، یادآور شد: سه هزار و 450 تُن انواع برنج هندی سهمیه نیز دهم آذر امسال به استان اختصاص داده شد که تا به امروز یک هزار و 480 تُن آن در شبکه های توزیع، عرضه شده است.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در 9 ماه منتهی به آذر ماه امسال 61 هزار و 623 حلقه لاستیک سهمیه وسایل حمل و نقل بار و مسافر به استان اختصاص داده شده که 30 هزار و 480 حلقه از آن به خودروهای برون شهری و هفت هزار و 622 حلقه هم به بخش درون شهری اختصاص یافت.

سمیعی گفت: 23 هزار و 221 حلقه لاستیک سایز خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز اکنون در انبارهای استان موجود است.

اجرای طرح توزیع گوشت منجمد معیشتی

وی با اشاره به وعده تامین کالا از سوی دولت بعد از اجرای شدن طرح سهمیه بندی بنزین گفت: از 23 آذر امسال طرح توزیع گوشت قرمز منجمد معیشتی در استان شروع شده که بیشترین جامعه هدف آن هم کارکنان دولت، فرهنگیان، کارگران، رانندگان بخش وزارت کشور، خانوارهای زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت برای مصرف کنندگان در این طرح 400 هزار ریال تعیین شده و سهمیه هر سرپرست خانوار هم پنج کیلوگرم است و افراد مشمول طرح با مراجعه به تعاونی مصرف ادارات می توانند میزان گوشت مورد نیاز خود را خریداری کنند ضمن اینکه میزان سهیمه استان در مرحله نخست 132 تُن بوده که 65 تُن آن جذب شده است.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه طرح خرید و تامین میوه شب عید هم از نیمه دوم آذر امسال در کشور شروع شده است، گفت: براساس برآورد اجرا شده میزان نیاز استان یک هزار و 100 تُن پرتقال و 400 تُن سیب است.

سمیعی اضافه کرد: سرمایه مورد نیاز برای تامین این میزان میوه شب عید در کردستان 90 میلیارد ریال است که بانک ملت در استان از سوی بانک مرکزی برای تامین این سرمایه انتخاب و معرفی شده است.

ضبط بیش از 2 هزار راس دام قاچاق در کردستان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه گفت: طی 2 ماه گذشته بیش از 2 هزار راس دام قاچاق در مرزهای استان کشف و ضبط شده است.

شهریار حنیفی با اشاره به اینکه سیکل فروش این دام ها باید ساماندهی و بر آن نظارت بیشتری شود، اضافه کرد: مصوب شده بود هنگ مرزی دام های قاچاق ضبط شده را تا شهرهای مرزی منتقل کند که این کار انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه تقاضا برای گوشت قرمز کاهش و تولید آن افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: نهاده ها گران شدند و اگر شرایط به همین گونه ادامه یابد احتمال دارد بسیاری از واحدهای تولیدکننده گوشت قرمز در استان دچار ضرر شوند.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1279

به "ارزان ترین استان کشور در آذر ماه کدام استان بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین استان کشور در آذر ماه کدام استان بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید