احتمال معین زمان گفت وگوی دولت کابل و طالبان؛ محل مذاکرات چین یا پاکستان

به گزارش هیو بلاگ، روزنامه پاکستانی گفت که فردا در دور چهارم از نشست چهارجانبه زمان گفت وگوهای احتمالی دولت کابل با طالبان مشخص خواهد شد و محل این مذاکرات چین و یا پاکستان در نظر گرفته می گردد.

احتمال معین زمان گفت وگوی دولت کابل و طالبان؛ محل مذاکرات چین یا پاکستان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس تریبون، زمان مذاکرات صلح دولت و طالبان افغانستان محتمل است فردا سه شنبه در چهارمین نشست چهارجانبه برای صلح در کابل معین گردد.

یکی از اعضای نشست چهارجانبه اظهارداشت که زمان مذاکرات صلح دولت و طالبان افغانستان پس از چهارمین نشست گروه چهارجانبه اعلام خواهد شد.

این مقام پاکستانی با خودداری از ارائه جزئیات بیشتر گفت که ملاقات مستقیم مقامات کابل و طالبان محتمل است که یک هفته پس از نشست چهارجانبه انجام گردد.

وی اضافه کرد: محل برگزاری مذاکرات مستقیم دولت و طالبان افغانستان پکن یا اسلام آباد است.

سومین دور از مذاکرات چهارجانبه صلح افغانستان چندی پیش در اسلام آباد برگزار گردید.

در این نشست تصمیم گرفته شد که چهارمین نشست صلح افغانستان در 23 فوریه امسال میلادی در کابل برگزار گردد و امید می رود که در دور چهارم این نشست ها، زمان دقیق مذاکره مستقیم دولت کابل و طالبان افغان معین گردد.

براساس بیانیه منتشر شده، گروه هماهنگی چهارجانبه روی نقشه راه صلح که مراحل و گامهای این فرایند را تعیین می نماید، به توافق رسیده است.

بیانیه می افزاید: نمایندگان شرکت نماینده تاکید می نمایند که راهکار سیاسی تنها راه برای خاتمه خشونت و برقراری صلح و امنیت پایدار در افغانستان و به نتیجه رسیدن فرایند صلح است.

اعضای شرکت نماینده نشست صلح افغانستان در دومین نشست این گروه در 18 ژانویه امسال تاکید نموده بودند که طالبان افغان باید به طور غیر مشروط با دولت کابل وارد مذاکره شوند.

نمایندگان طالبان تا به امروز در مذاکرات چهارجانبه مذاکرات صلح حضور نداشتند و به گفته ناظران، فرایند مذاکرات جامع صلح بسیار طولانی است.

کارشناسان بر این باورند که طالبان افغان کوشش می نمایند تا با افزایش حملات خود و تحت کنترل درآوردن مناطق بیشتر، امتیازات بیشتری در فرایند مذاکرات فرایند صلح بگیرند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1338

به "احتمال معین زمان گفت وگوی دولت کابل و طالبان؛ محل مذاکرات چین یا پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال معین زمان گفت وگوی دولت کابل و طالبان؛ محل مذاکرات چین یا پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید