آیا استفاده از واقعیت مجازی درد زایمان را کاهش میدهد؟

به گزارش هیو بلاگ، در این روش زنان باردار می توانند از هدست های واقعیت مجازی استفاده نمایند تا بهتر با درد زایمان کنار بیایند. این هدست ها با این هدف طراحی شده اند که حالتی از آرامش را برای زن باردار به ارمغان آورند تا حواس آنها را از درد زایمان پرت کند.

آیا استفاده از واقعیت مجازی درد زایمان را کاهش میدهد؟

استفاده از واقعیت مجازی در کاهش درد زایمان

استفاده از واقعیت مجازی در کاهش درد زایمان برای اولین بار در انگلستان رخ داد و پزشکان از آن برای کاهش درد زایمان و استرس ناشی از ترومای بعد از زایمان استفاده نمودند.

این آزمایش در بیمارستان دانشگاه ولز در کاردیف انجام شد که گفته می گردد در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج، در سراسر بیمارستان اعمال خواهد شد. بنا بر گفته یکی از ماماهای این بیمارستان به سوارن هارداکر، این فناوری می تواند برای مدیریت درد به خوبی عمل کند.

یکی از خانم های باردار که پیش از تولد نوزاد خود استفاده از واقعیت مجازی در کاهش درد زایمان را تجربه نموده است، در این باره گفته است که واقعیت مجازی به او یاری نموده تا حین زایمان در هر طرف خود چشم انداز ای زیبا ببیند که این آرامش خاصی را از آن او نمود.

قرار است به زودی هیات بهداشت و درمان جلسه ای را مبنی بر ارزیابی عملکرد و بازخوردها از استفاده از واقعیت مجازی در کاهش درد زایمان برگزار نمایند نتایج آزمایش ها به خوبی مورد آنالیز قرار گیرد.

بنا بر گفته رئیس مامایی هیئت بهداشت کاردیف و ویل، استفاده از واقعیت مجازی در کاهش درد زایمان می تواند تجربه زایمان را کاملا متفاوت کند، تجربه ای که در هیچ جای جهان تا به امروز از آن استفاده نشده است.

به گفته وی این فناوری می تواند فرصت بسیار خوبی را برای مادرانی که زایمان زودرس را تجربه می نمایند، فراهم سازد تا بتوانند لحظات سخت را به آرامی و در آرامش پشت سر بگذارند.

البته بعضی ها بر این باورند که این روش نمی تواند در تمامی مراحل زایمان به کار آید و یا اصلا ممکن است برای تمامی افراد کارایی نداشته باشد، اما در کل می تواند یک جایگزین مناسب برای کاهش استرس در زایمان باشد.

همان طور که می دانید، مدت هاست که از این فناوری در سراسر جهان در زمینه بازی استفاده می نمایند، اما هم اکنون به نظر می رسد که واقعیت مجازی راه خود را به جهانی درمانی نیز باز نموده است.

از آن جایی که بیمارستان به هیچ عنوان جای دلپذیری نیست، استفاده از این فناوری می تواند تا حد زیادی، این محیط را برای افراد متفاوت سازد، به گونه ای که کمتر در فکر دوری از خانه و خانواده خود فرو فرایند.

از سوی دیگر همان طور گه گفته شد، این تکنولوژی ترس و استرس ناشی از زایمان را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

پیش تر استفاده از آب درمان، به یاری زایمان خانم های باردار آمده بود، اما به نظر می رسد، عضو جدیدی به روش کاهش استرس ناشی از زایمان اضافه شده است و آن هم حضور واقعیت مجازی در بیمارستان هاست.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9674

به "آیا استفاده از واقعیت مجازی درد زایمان را کاهش میدهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استفاده از واقعیت مجازی درد زایمان را کاهش میدهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید